abonnement Unibet Coolblue
pi_85970672
Wij hebben een maisonette waar de vorige bewoner nogal vreemde normen had t.a.v. de kwaliteit van zijn verbouwingen. Oorspronkelijk heeft er hier een halletje gezeten met zo'n traditionele nieuwbouwtrap. De muren van het halletje hebben ze eruit gebroken zodat er nu een grote ruimte is van 12 bij 4. Dat is op zich wel mooi, maar ze hebben indertijd de trap 'gefixt' door de centrale boom te laten staan en palen onder de trap te zetten (op het parket ook nog).

Wij zijn langzaam maar zeker in de fase aan het komen dat we willen gaan verbouwen en al die rare zooi weg willen hebben. Dat betekent dus, onder anderen een nieuwe trap. Omdat er geen muren meer zijn en we ook die palen weg willen hebben zullen we een trap moeten hebben waar de boom onder de treden zit. Daarnaast moet er ook op de overloop boven dan een balustrade komen die past bij de nieuwe trap. Ik zit een beetje te denken aan iets in RVS of zo en zo 'licht' mogelijk qua uitstraling.

Maar wat ik me nu zit af te vragen, wat gaat zo'n trap kosten? Over wat voor soort bedragen hebben we het? ¤ 5000 ? ¤ 10.000 ? meer ?

Alle input is welkom.
pi_85978004
"Iets in RVS of zo" kan inderdaad behoorlijk in de papieren lopen - ¤10000 zou best kunnen. Wij hebben in een vorig huis voor ca. ¤2500 een nieuwe trap + bijpassende balustrade op maat laten maken, van licht hardhout (weet niet meer welk soort). Mooie trap, vinden we zelf, minimalistisch maar toch warm - belangrijk, want hij stond ook midden in de (kleine) woonkamer.
Het was een trappenbouwer/timmerbedrijf in Stompwijk, die niet eens een showroom had. We hadden een minimaal trapgat (1.60x1.60 meen ik), en waren al bij andere trappenbouwers geweest die 1. zeiden dat het onmogelijk was en 2. toen bleek dat het toch kon, de hoofdprijs vroegen.
Mocht je meer willen weten, kan ik dat nog wel opzoeken.
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 10:34:07 #3
17893 Forno
pi_85978101
Vraag offertes aan. 'Iets in RVS' klinkt al schreeuwend duur, dus hou daar rekening mee.
pi_85981966
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:30 schreef Kwameisje het volgende:
"Iets in RVS of zo" kan inderdaad behoorlijk in de papieren lopen - ¤10000 zou best kunnen. Wij hebben in een vorig huis voor ca. ¤2500 een nieuwe trap + bijpassende balustrade op maat laten maken, van licht hardhout (weet niet meer welk soort). Mooie trap, vinden we zelf, minimalistisch maar toch warm - belangrijk, want hij stond ook midden in de (kleine) woonkamer.
Het was een trappenbouwer/timmerbedrijf in Stompwijk, die niet eens een showroom had. We hadden een minimaal trapgat (1.60x1.60 meen ik), en waren al bij andere trappenbouwers geweest die 1. zeiden dat het onmogelijk was en 2. toen bleek dat het toch kon, de hoofdprijs vroegen.
Mocht je meer willen weten, kan ik dat nog wel opzoeken.
Wij willen voorlopig niet aan hout omdat de constructies die we daarbij zien er tamelijk massief uitzien. Als RVS echt te waanzinnig wordt moeten we daar nog maar eens diep over nadenken, maar dat punt hebben we nog niet bereikt.

We zitten trouwens in Amsterdam.
pi_85983004
Wat vind je van zo`n trap?


Vana f ¤1.600,00
..

[ Bericht 10% gewijzigd door exlurker op 02-09-2010 13:57:09 ]
pi_85987623
hmm.. niet echt mooi als ik eerlijk ben.
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:12:39 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86012079
Het ligt er ook aan hoeveel verdiepingen overbrucht moeten worden uiteraard ;)
"Iets in rvs" is idd een erg summiere omschrijving; een beetje stalen trap, gepoedercoat, kost je al snel een 5000 per verdieping. "Iets in rvs" kan dan zomaar het dubbele kosten.
Maar goed, dat is allemaal afhankelijk van de vormgeving natuurlijk en of je "genoegen neemt" met een standaardprodukt of maatwerk wil.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86013649
Het gaat om 1 etage. Zijn er bedrijven die goed bekend zijn. Ik heb bij www.allstairs.nl een trap met een gedraaide RVS spil en glazen treden gezien. Die ziet er m.i. erg mooi uit (hoewel misschien iets te kantoor-achtig). Maar omdat er nergens echt prijzen worden gepubliceerd voel ik me nogal onzeker om bij zo'n bedrijf binnen te lopen.
pi_86016221
Ik zou eens contact opnemen met Hoograven trappen, zitten in Montfoort, en ik heb er (bedrijfsmatig) goede ervaringen mee.

Ze hebben een afdeling speciaal voor stalen trappen en hekken.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 11:50:57 #10
17893 Forno
pi_86016232
Je kunt toch gewoon bellen en vragen naar de prijzen op de website. Heb je een beetje een idee van de kosten. Maar iets zegt me dat het zo maar 2 a 3x 10.000 euro of meer kan zijn voor die RVS trap met glazen treden en LED verlichting.
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:30:08 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_86017570
Een praktische tip: geen glazen treden in een woonhuis toepasse.
Bewoners hebben wel eens de neiging op sokken te lopen of natte voeten te hebben. Niet handig met glazen treden ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_86023736
glazen treden sowieso nooit doen. Dat krast echt veel meer dan je denkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')