Ik stem niet op een politicus omdat ik hem zou vertrouwen, want dat doe ik niet. Ik stem op een partij omdat een partij mij het meeste voordeel oplevert. Of althans, de partij waarvan ik verwacht het meeste voordeel te hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2010 07:58 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Welke politicus vertrouw je wel, en waarom? Ergo: heb je gestemd?
Je hebt gelijk; het integratieprobleem is waar 'Jan met de Pet' wel mee te maken heeft en wat hij dus dondersgoed begrijpt, in tegenstelling tot alle andere politieke problemen die ons land rijk is. Daar merkt men lang niet zoveel van.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zogenaamde integratie-probleem is nou eenmaal relatief eenvoudig te omvatten voor een simpel persoon. Vandaar dat Wilders ook zoveel populariteit geniet.
Ik vraag me nu af of Klinks positie is verzwakt of juist versterkt. Je kunt het nl. beide kanten op redeneren. Hij (Klink) kan altijd nog een rechts kabinet tegenhouden of opblazen (1 zetel meerderheid), maar de onderhandelingen gaan nu wel door. Verhagen is misschien verzwakt omdat hij weer eens teveel soleert en dat wordt in de politiek vroeg of laat keihard afgestraft.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep is dat de fractie eigenlijk Klink rijp wilde maken voor het leiderschap. Door de komende termijn niet mee te regeren kon Klink zijn leiderschapskwaliteiten bijscherpen in de rol van fractievoorzitter. Maarja, toen kreeg het CDA plots de kans om mee te regeren. Tsja, dan slaan de hoofdjes van de christendemocraten op hol. Vooral die van machtswellusteling Verhagen.
Verhagen blaast veel te hoog van de toren. Hij wil ten koste van alles de onderhandelingen doorzetten. Nogal wiedes voor een politicus die voor een groot deel verantwoordelijk is voor de zeteldaling van het CDA. Ik heb namelijk begrepen dat het vorige kabinet is geklapt dankzij Verhagen. Althans, hij speelde een grote rol. Verhagen raakte namelijk enorm over de zeik toen bekend werd dat de PvdA niet in Uruzgan wilde blijven. En omdat Verhagen nogal een opgefokt baasje blijkt te zijn ging het niet langer goed tussen de coalitiepartners.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:16 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Ik vraag me nu af of Klinks positie is verzwakt of juist versterkt. Je kunt het nl. beide kanten op redeneren. Hij (Klink) kan altijd nog een rechts kabinet tegenhouden of opblazen (1 zetel meerderheid), maar de onderhandelingen gaan nu wel door. Verhagen is misschien verzwakt omdat hij weer eens teveel soleert en dat wordt in de politiek vroeg of laat keihard afgestraft.
Misschien kun je zeggen dat Verhagen deze slag gewonnen heeft, maar de oorlog zeker nog niet...?
Hoe kun je dan een partij vertrouwen dat die voordeel voor je oplevert?quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik stem niet op een politicus omdat ik hem zou vertrouwen, want dat doe ik niet. Ik stem op een partij omdat een partij mij het meeste voordeel oplevert. Of althans, de partij waarvan ik verwacht het meeste voordeel te hebben.
Dat hangt er natuurlijk zwaar vanaf aan wie je het vraagt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef JohnDDD het volgende:
Wat je ook van de val van het kabinet vindt; Klink is wel een uitstekend volksvertegenwoordiger en toont dat op deze manier. Hulde
Er is geen kabinet gevallen. Er zijn formatiebesprekingen mislukt. Het kabinet is eerder dit jaar gevallen, doordat PvdA-bewindslieden opstapten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:27 schreef JohnDDD het volgende:
Wat je ook van de val van het kabinet vindt; Klink is wel een uitstekend volksvertegenwoordiger en toont dat op deze manier. Hulde![]()
Ik vind van niet. Klink is principieel; hij is persoonlijk gekozen in de kamer en geeft zijn persoonlijke mening. Dat dat nog kan in de hedendaagse politiekquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk zwaar vanaf aan wie je het vraagt.
Klink is een eikel, dat was al eerder duidelijk. Bovendien had hij zijn bezwaren ook bij het begin van de onderhandelingen al kunnen uiten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:41 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind van niet. Klink is principieel; hij is persoonlijk gekozen in de kamer en geeft zijn persoonlijke mening. Dat dat nog kan in de hedendaagse politiek
Klink is inderdaad een eikel, maar dit keer neem ik mijn petje echt voor hem af. Overigens is het onzin wat jij schrijft. Klink gaf Wilders de voorkeur van de twijfel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Klink is een eikel, dat was al eerder duidelijk. Bovendien had hij zijn bezwaren ook bij het begin van de onderhandelingen al kunnen uiten.
Eikel of niet, dat is praktisch onmogelijk als de bezwaren gedurende de onderhandelingen opdoemen, mede door het gedrag en eventuele eisen van Wilders.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Klink is een eikel, dat was al eerder duidelijk. Bovendien had hij zijn bezwaren ook bij het begin van de onderhandelingen al kunnen uiten.
Ik denk dat we nu kunnen concluderen dat de positie van Verhagen is verzwakt. Lol.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen blaast veel te hoog van de toren. Hij wil ten koste van alles de onderhandelingen doorzetten. Nogal wiedes voor een politicus die voor een groot deel verantwoordelijk is voor de zeteldaling van het CDA. Ik heb namelijk begrepen dat het vorige kabinet is geklapt dankzij Verhagen. Althans, hij speelde een grote rol. Verhagen raakte namelijk enorm over de zeik toen bekend werd dat de PvdA niet in Uruzgan wilde blijven. En omdat Verhagen nogal een opgefokt baasje blijkt te zijn ging het niet langer goed tussen de coalitiepartners.
Hoewel hij niet echt geliefd was binnen de partij werd hij toch naar voren geschoven als fractievoorzitter in de hoop dat hij de harde onderhandelaar zou spelen. Rechtse Verhagen vervult die rol echter niet zoals men had gehoopt. Hij wil te graag. De vrees bestaat dat hij teveel toegeeft omdat hij zo enorm zit te azen op een rechtse coalitie. Als dat akkoord ook maar een beetje kut is voor het CDA, dan kan Verhagen zijn spullen pakken.
Ha, het bruine gevaar is geweken!quote:Op vrijdag 3 september 2010 17:44 schreef -jos- het volgende:
Het is gelukt! Bedankt
http://www.nu.nl/politiek/2326023/rechtse-coalitie-van-baan.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |