abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4281943
Ik heb al topics nagezocht, maar niks echt bruikbaars kunnen vinden, dus vandaar:

Mijn vriend en ik willen ons verloven. Omdat we erg graag willen trouwen (later pas) en we willen toch al graag iets officieels hebben zal ik maar zeggen.
Maar hoe gaat dat nou in zijn werk? war begin je? bij de gemeente? moet je iets tekenen?

Somebody knows?

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_4281980
Misschien kan je hier even kijken.

http://www.trouwplein.nl/

Gefeliciteerd trouwens.

pi_4282041
Dankje (:
Maar we zijn er nog niet (:

vervelend, de links kan ik niet aanklikken ):

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_4282076
wat leuk dat je je wil gaan verloven!
mijn vriendin en ik gaan ons de 31ste mei verloven!

verloven is iets wat je voor jezelf doet. voor zover ik weet is er niet een officieel stuk.

behalve de ringen dan. wij zijn meteen voor trouw ringen gegaan. wel beetje duur, maar dat boeit niet! je koopt ze maar 1 keer (als het goed is)
de ringen draag je tijdens je verloving links als je gereformeerd bent en rechts als je katholiek bent. en als je getrouwd bent verhuizen ze naar de andere kant.

wij gaan de 31 gezellig met zun 2tjes wat leuks doen (sixflags) en 1 juni gaan we een groot feest houden. hierbij nodigen we alle familie en vrienden uit! lekker cadeaus binnen harken

I wish I had a cool signature like everybody else.
pi_4282078
ik heb gekeken,
interressante site..
maar er staat niks over officieligheidjes... betekent dit dat er niks officieels bij het gemeentehuismoet worden geregeld?
[btfl]* portfolio
pi_4282111
verloven doet iedereen tegenwoordig aardig vroeg heh??
Of ligt dat aan mij??
Kheb er geen problemen mee hoor!! Maar ik hoor tegenwoordig veel verhalen over dat mensen gaan verloven op jonge leeftijd!
Ik wil ook verloven!! Maja.. aan de andere kant heb ik zoiets van.. komt nog wel ooit is...
pi_4282133
Gefeliciteerd!

Je hoeft om je te verloven niets te tekenen. Als je toch iets officieels wil doen kan je in ondertrouw gaan, maar dat is maar 1 jaar geldig en ik weet niet wat de gevolgen zijn als je toch niet trouwt.

Als je toch iets officieels wilt doen koop dan ringen zou ik zeggen. En geef een verlovingsfeest.

pi_4282161
Er zijn naar mijn weten geen officiele verbindingen aan verlovingen, maar als je iets officieels wilt... Check een samenlevingscontract.
  woensdag 22 mei 2002 @ 17:54:41 #9
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_4282238
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 17:40 schreef omko het volgende:
wij gaan de 31 gezellig met zun 2tjes wat leuks doen (sixflags) en 1 juni gaan we een groot feest houden. hierbij nodigen we alle familie en vrienden uit! lekker cadeaus binnen harken
Smartass Lekker 2 keer kadootjes binnenhalen he, dan over 5 jaar trouwen en dan de rest van het servies binnenkrijgen

Goed idee!

Action is the enemy of thoughts
pi_4282283
Heel erg bedankt allemaal, de datum weten we nog niet, maar gebeuren gaat het zeker (:

nu even heel even wat anders: hoe zet je een link in een signature?

[btfl]* portfolio
  woensdag 22 mei 2002 @ 18:05:41 #11
26978 Talk2me
© Copyright 2002 Talk2me
pi_4282351
Gefeliciteerd! _Bunny_!!
wie is de gelukkige ?

en wanneer is het feestje ?
ik ben wel te porren voor een feestje hoor ((:

pi_4282377
Hee meis, wat leuk verloven!!! Gefeliciteerd alvast!

* DuchessX is ooit eens verloofd geweest...

Met mijn ex, we hebben mooie (gouden) ringen gekocht, inscriptie in laten zetten. Naar een mooie, speciale plek gegaan en daar de ringen om elkaars vinger heen geschoven.

Je hoeft er dus niets voor te doen, behalve hetgeen jullie zelf willen doen. Verloven wordt vaak verward met in ondertrouw gaan, hetgeen wél wettelijk dient te worden vastgelegd zodat men bezwaar kan maken tegen een voorgenomen huwelijk (van jullie).

Heel veel plezier vast!

#geen
  woensdag 22 mei 2002 @ 20:53:17 #13
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_4284215
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 18:07 schreef DuchessX het volgende:
Hee meis, wat leuk verloven!!! Gefeliciteerd alvast!

* DuchessX is ooit eens verloofd geweest...

Met mijn ex, we hebben mooie (gouden) ringen gekocht, inscriptie in laten zetten. Naar een mooie, speciale plek gegaan en daar de ringen om elkaars vinger heen geschoven.

Je hoeft er dus niets voor te doen, behalve hetgeen jullie zelf willen doen. Verloven wordt vaak verward met in ondertrouw gaan, hetgeen wél wettelijk dient te worden vastgelegd zodat men bezwaar kan maken tegen een voorgenomen huwelijk (van jullie).

Heel veel plezier vast!

Ex = niet meer???
pi_4284245
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 20:53 schreef Reintje het volgende:

[..]

Ex = niet meer???

DuchessX is al een tijdje heel gelukkig (en verloofd) met Juup.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 22 mei 2002 @ 22:08:54 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_4285434
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 20:55 schreef shmoopy het volgende:

[..]

DuchessX is al een tijdje heel gelukkig (en verloofd) met Juup.

Maar, da's weer een andere?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')