Dan krijg je vlekken / kringen.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef donzen-dekbed het volgende:
Juist, maar ik wel juist geen onderzetters/tafelkleed gebruiken.
Mag ik weten over welk middel je precies zo tevreden bent?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:01 schreef Yngwie het volgende:
Alle onbehandelde houtsoorten zijn gevoelig voor vlekken (zelfs tropisch hardhout, waar ik er een van heb). Nu zijn er middelen voor die ook onbehandeld hout beschermen tegen de grootste vlekken (liefst op waterbasis omdat deze vrijwel onzichtbaar blijven en het hout de structuur en het uiterlijk behoudt). Dit is echter nog steeds niet 100% vlekkenproof, maar ik ben er wel heel tevreden over. Mochten de vlekken toch te diep in het hout zitten heb je met onbehandeld hout wel het voordeel dat je vrij eenvoudig met HEEL fijn schuurpapier de vlekken weg kunt krijgen door lichtjes te schuren.
Teak Fix, het middeltje wat ze bij Henders en Hazel verkopen, waar mijn tafel ook vandaan komt. Staat hiertussen:quote:Op woensdag 1 september 2010 13:06 schreef donzen-dekbed het volgende:
[..]
Mag ik weten over welk middel je precies zo tevreden bent?
Maar dan nog zijn je meubels niet 100% vlek-proof, zoals je in je eerdere post ook al zegt trouwens.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:12 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Teak Fix, het middeltje wat ze bij Henders en Hazel verkopen, waar mijn tafel ook vandaan komt. Staat hiertussen:
http://www.hendersandhazel.com/content/MeubelOnderhoud
Maar ik denk dat de meeste produkten die vallen onder de term "teak sealer" zo ongeveer hetzelfde doen. Op waterbasis, vlekken- en schimmelwerend. Moet je wel 2 x per jaar een keertje opnieuw aanbrengen.
Vochtvlekken trekken bij eiken vrij diep in het hout. Een paar keer echte vlekken en je hebt geen blad meer overquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de vlekken te erg worden ga je er toch gewoon met een schuurmachine overheen?
Tja, volgens mij kan je hout dan ook veel beter behandelen, bv door het in te oliën met bv lijnolie. Heb een kopsbeuken snijblok, daar is wel een liter of 2 olie in verdwenen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:33 schreef error_404 het volgende:
[..]
Vochtvlekken trekken bij eiken vrij diep in het hout. Een paar keer echte vlekken en je hebt geen blad meer over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |