Zaterdag 16 oktoberAve,
Ik kan alleen maar zeggen dat de rust die deze omgeving me biedt me enorm helpt bij het tot rust komen van mijn immens grote intelligentie. Ik zeg het wel vaker, maar de domme mensen mogen gelukkig zijn dat ze dom zijn, het scheelt in de kopzorgen. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, maar wie slim is vermijdt de pijn en is gewoon mooi. Van de zee komt wijsheid, ex mari scientia.
Het is ondertussen avond en ik heb mezelf beloofd dat het beter is om de komende paar dagen de verdovende middelen tot een minimum te beperken, dus ik heb één fles whisky ingeslagen en een doos sigaren om mijn plannen uiteen te zetten. Want alles valt of staat bij het juiste imago. Mocht er een inval zijn, dan wil ik in stijl gevonden worden, met een dubbele whisky in de hand en een sigaar in de mond.
Ad fontes, ik moet kijken naar de feiten en wat ik daaruit kan halen om er beter, of zelfs als de held die ik ben, uit te komen. Terugbladerend in mijn memoires maak ik op dat eerst het bewijs onschadelijk gemaakt moet worden. Het filmpje is lastig, ik denk dat ik het ga gooien op inbreuk van privacy (daar dus de webbeheerder voor mailen dat ik anders een enorme rechtszaak aanspan, als ie het niet per direct verwijderd). De foto’s heb ik (nog?) niet in mijn persoonlijke bezit en de kans is klein dat het lukt. Misschien moet ik doorgaan op wat Tante Gerda me paniekerig influisterde, dat ze met computers gemaakt zijn. Wacht, ik ga een e-mail sturen naar een oude vriend van me.
Victoria! Deel een van het bewijs is uitgewist. Of ja, het staat op het punt om uitgewist te worden. Ik ben blij dat ik vriendschappen gesloten heb (al dan niet gebaseerd op chantage met al dan niet waargebeurde verhalen, maar dat zijn details!) met de grootste nerds in de wereld.
Het resultaat:
Door middel van fotobewerking gaat hij er voor zorgen dat mijn zwetende, goddelijke, neukende lichaam niet op een foto met Tante Gerda staat, maar van een andere foto komt die bewijst dat ik gewoon een normale heerlijke held ben die het alleen met knappe jonge strakke vrouwen doet! Salvé nerds! De foto van Tante Gerda blijkt niets anders te zijn dan het hoofd van Tante Gerda wat op het lichaam van een anonieme andere vrouw geplakt is. Dat iemand dat zou doen! Meus Deus, het is briljant want niet alleen draagt het bij aan mijn reputatie die wel een opkikker gebruiken kan, maar haalt het ook nog eens de smaad van de dader onderuit. Iedereen wint, en met iedereen, bedoel ik mij. Bijkomstig voordeel, ik kom weer aan de goede kant bij Tante Gerda, die natuurlijk enorm te lijden heeft onder deze omstandigheden. En allemaal, dat zal ik haar wel duidelijk maken, dankzij MIJ komt dat weer goed. Testament, geld, here I come.
De voorwaarden:
Nerds zijn niet gratis. Helaas totaal niet. Maar wat moet dat moet, dus straks even de internetbank aanzwieren. Ook wil meneer absoluut anoniem blijven. Contact gaat via een anonieme mailbox, en ik heb hem mijn plechtige belofte gegeven dat ik nergens en tot mijn dood zijn naam zou vernoemen. Vooralsnog houd ik me er aan, want wie weet wanneer ik weer een beroep moet doen op een van mijn jeugdvrienden. Ik wil mijn krediet niet verknallen.
Hopelijk is het resultaat een beetje overtuigend, maar ik blijf goede hoop hebben, hij was altijd al zo’n computerwonder dat nooit het daglicht zag en waarschijnlijk ook nog nooit een naakte vrouw gezien heeft behalve op een beeldscherm. Losers will be losers.
Ik ga maar slapen. Voldaan, want het eerste deel van mijn to-do-lijst kan ongeveer aangevinkt worden. Morgen bedenken hoe ik de buren onschadelijk kan maken. Met slaap komt er vast een lumineus idee opborrelen als een boer na een goede maaltijd.
Dormituri te salutant.
Ingezonden door Tha_Erik