quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 20:36 schreef Re het volgende:
Maandag 25 oktober
Ik ben Ferdinand van Rijckevorsel. Ik ben een briljante, knappe jonge man met een IQ die hoogstwaarschijnlijk boven de 170 ligt. Ik ga mezelf niet laten naken door een duidelijke narcist en een brillenjood van een jurist! Ik heb een plan., een heel geniaal plan.
Marinus heeft geen flauw idee dat ik foto’s heb van de buurman met zijn moeder. Hij weet ook niet dat ik morgen van mijn lievelings computervriend een bewerkte foto krijg van die foto met tante Gerda. En waarom zouden mensen geloven dat ik, Ferdinand van Rijckevorsel, misbruik heb gemaakt van tante Gerda?
Marinus en de notaris hebben geen geloofwaardigheid. Opeens komt een man uit het niets die zegt dat hij de zoon van tante Gerda is? En dat hij, als zoon van tante Gerda, zijn zelfmoord in scene heeft gezet en dat hij nu terugkomt om de erfenis van tante Gerda te innen?
Ik hoef niet bang te zijn voor mijn reputatie. Het maak niet uit wat ik doe, iedereen waardeert mij en vindt mij een geweldige vent. Als ze die foto’s van die valse Marinus zien, hoef ik hen alleen die foto te laten zien van mij en een bloedmooie vrouw en dan zal iedereen geloven dat Marinus die foto heeft gephotoshopped en niet andersom.
En die moord van de buurman… Ik denk dat de politie eerder mij zal geloven dan Marinus. Maar ik moet zeker zijn van mijn zaak. Ik moet bewijs verzamelen tegen hem en de notaris. Ik moet onze gesprekken opnemen en een foto of video van Marinus zien te maken. Ik moet er ook achter komen waar hij leeft en wie hij echt is. Wie kan mij daarin helpen?
Ingezonden door keep_walking
quote:Ik denk hetOp zondag 24 oktober 2010 15:52 schreef Snowcold het volgende:
Hey, Ferdy was op de dag dat hij zijn laatste stukje schreef jarig. Ben ik de eerste die dat opmerkt?
quote:Op maandag 25 oktober 2010 07:46 schreef Re het volgende:
Dinsdag 26 oktober
L.S
Gister ben ik de stad ingegaan om nog een heerlijke borrel te nuttigen en verder na te denken over een goed plan. Het mengen met het plebs, zo dacht ik, zou me goed doen. Tijdens mijn entree van de kroeg “The Jazz” aangekomen trof ik daar PeePee en z'n onversmadelijke zusje aan. In eerste instantie wilde ik me snel omdraaien, maar ineens schoot een briljant plan me te binnen.
Wederom begon PeePee over de toetreding van zijn aanwezige zusje. Haar nader bestuderend begreep ik wel waarom Willem Jan haar eerder het hof gemaakt had. Het meisje had een lief sproeten kopje waar af en toe een lief vertederend lachje op verscheen. Ze liet langzaam haar wijn in haar glas ronddraaien en keek af en toe bedenkelijk tijdens het pleidooi van PeePee. En ik moet toegeven; zijn zusje zou niet misstaan in onze societeit.
Maar wat Willem Jan kan dat kan ik, Ferdinand van Rijckevoorsel natuurlijk beter. Ondanks de onmenselijke vergissing met Tanta Gerda is het toch ook weer een maand geleden dat een vrouw mij zo heeft weten te bekoren. PeePee's zusje was natuurlijk ook gewoon gecharmeerd van mijn intelligente opmerkingen en magnifieke inborst. Dus toen PeePee rond elf uur aankondigde dat hij huiswaarts zou keren meende ik een lichte teleurstelling over zijn zusjes gezicht te zien glijden. Ik gaf haar een van mijn uitmuntende visitekaartjes met de woorden : “ik ben vanavond alleen”.
Nadat ik thuis was aangekomen hoefde ik niet lang te wachten tot er aangebeld werd. Badend in het licht van de hal zag ze er mooi uit en ik was, ondanks mijn plan tevreden met de keuze. Ik nam PeePee's zusje mee naar mijn kamer waar wij ons tegoed deden aan elkaar. Mijn eenpersoonsbed was wel een te nemen obstakel, maar met de aanstaande erfenis zal een degelijk king-size bed niet lang op zich laten wachten.
Nog even twijfelde ik of ik het meisje met een voor mij zo belangrijke taak op kon zadelen, maar ging toch overstag. Ik liet haar weten dat ik wellicht overstag zou gaan met PeePee's plan als zij zich als geschikt zou bewijzen. Ik zou haar een opdracht geven die zij uit zou moeten voeren. Bij een geslaagde uitvoering zal ik tijdens de volgende societeitsvergadering mijn steun geven aan zijn plan om zijn zusje en haar vriendinnen toe te laten. PeePee's zusje was blij met de geboden kans.
Ik legde haar uit dat het de bedoeling is dat zij en haar vriendinnen de handel en wandel van Marinus Verlinde na zullen gaan. Ze zullen me voldoende foto's leveren waar de Nerd mee aan de slag kan. Hopelijk duurt het nog even voordat de politie op de hoogte wordt gesteld van de dood van buurman van Baalen zodat ik compromiterende foto's van Marinus met Tante Gerda ( zijn eigen moeder!!) kan verspreiden door buurmans huis.
Ik deed nog een duit in het zakje door voor te stellen om een van haar (minderjarige ) vriendinnen op de notaris af te sturen. Deze foto's van de notaris zullen me mooi comprimerend bewijs materiaal opleveren! PeePee's zusje twijfelde nog even, maar ik wist haar te overtuigen met het argument dat als ze toe treed tot de societeit ze dan nog vaker van mijn uitermate bedkwaliteiten kan genieten.
Dus, deze nacht heeft (naast de lichamelijke geneugten) ook de fundering voor mijn erfenis plan opgeleverd!
Ferdinand
Ingezonden door Barretje80
quote:hij is binnen, zal hem straks ergens plaatsenOp maandag 25 oktober 2010 22:03 schreef Snowcold het volgende:
Ik hoop niet dat mijn stuk de loop van het verhaal een beetje verknald.
quote:top! 28ste inleveren na het volgende stukjeOp dinsdag 26 oktober 2010 10:33 schreef Jumparound het volgende:
ik wil me wel opofferen ;-)
maar geen latijn![]()
quote:moet je wel opschieten met het volgende stukje ;-)Op dinsdag 26 oktober 2010 10:39 schreef Re het volgende:
[..]
top! 28ste inleveren na het volgende stukje, en nee latijn is niet verplicht dat is er een beetje ingeslopen
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:58 schreef Re het volgende:
Woensdag 27 oktober
Ochtend
Verdomme, dies ater. In deze ingewikkelde zaak, die natuurlijk alleen door iemand van mijn caliber kan worden opgelost, heeft mijn intelligentie toch een belangrijk detail over het hoofd gezien. Namelijk de schone, blondgeverfde snol van Van Balen, die natuurlijk in een ijzige schok verkeerde toen ze er zojuist achter kwam dat haar ‘lieftallige’ vader was overleden. Een gore smeerlap, dat was het. Ze moest eens weten wat haar vader allemaal heeft uitgespookt met tante Gerda terwijl zij op een excursie was in het land der Germanen. Ik weet zeker dat ook zij dan over haar nek zou gaan.
Jammer genoeg is hierbij de politie ook ingelicht over de dood van Van Balen, iets waarvan ik gehoopt had dat het nog wat langer zou duren. Tijd voor een plan B, dacht ik toen. Maar terwijl ik een derde sigaar aanstak en het laatste restje whisky in mijn glas schonk, schoot mij een verschrikkelijke gedachte te binnen…
D E F O T O ’ S ! ! !
Marinus, bij de naam alleen al smaakt mijn whisky zuur, had grijnzend gezegd dat de confronterende kiekjes met tante Gerda her en der door het appartement van Van Balen verspreid lagen. Wat dus inhoudt dat de politie ze niet over het hoofd gezien kan hebben. Hieruit kan slechts één conclusie worden getrokken: ik zou Van Balen hebben omgebracht uit angst dat de foto’s zouden uitlekken! Ook al zou ik natuurlijk het bewijsmateriaal vernietigen, zo slim als ik ben. Maar alsnog ben ik het enige aanknopingspunt in deze moordzaak. Meer kopzorgen kan ik op het moment niet gebruiken.
Hier ga ik even verder op mijn stuk van vanochtend. Daarnet werd er aangebeld, maar er was echter niemand te bekennen. Er lag slechts een enveloppe onder mijn deur door geschoven, waarop met een zeer schoon handschrift mijn naam was geschreven. Met enigszins trillende handen maakte ik de enveloppe langzaam open, waaruit een kort briefje met hetzelfde handschrift tevoorschijn kwam:
‘Mijn vader was dus niet de enige die met haar lag te rotzooien. Maar geen zorgen, je foto’s zijn veilig bij mij. De politie weet van niets. Besef je wel dat hier iets tegenover staat.’
Als bewijs was een van de foto’s meegeleverd in de enveloppe. En ik altijd maar denken dat ze eindelijk een haarkleur had gevonden die haar ietwat hersenloze voorkomen eer aandeed. Fronta nulla fides. Schijn bedriegt.
Geen last dus van de politie. Maar wat zullen de eisen zijn van dit blonde stuk?
Ferdinand
Ingezonden door Snowcold
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |