abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:28:19 #251
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_88145574
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:21 schreef Re het volgende:
zij kan blijkbaar niet dus die plek mag je invullen
Nou zeg, dat klinkt ook lekker aardig... ik heb 't toch op tijd aangegeven?!
Sorry, maar life comes first (en vakantie al helemaal! :s) )...
pi_88145640
Stukje is verstuurd :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:10:53 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88172410
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 14:07 schreef Re het volgende:
Zaterdag 30 oktober

Videre Vincere Est (zien is overwinnen)

Geen treffendere spreuk om deze dag mee samen te vatten, in letterlijke en figuurlijke zin.

Toen ik in die donkere kelder mijn compromitterende foto's met Tante Gerda zag bekroop me een onoverwinnelijk gevoel.

Veni Vidi Vici.

Dit was mijn ultieme kans om compleet buiten schot te blijven in dit macabere schimmenspel wat zich de afgelopen weken heeft voltrokken en waarvan de laatste akte zich in de kelder van IJskonijn heeft afgespeeld. Ik heb de foto's van Tante Gerda en mij onder mijn kleding gestopt en later vandaag in de open haard in rook en as doen opgaan.

Het eennlaatste probleem dat op dat moment nog tussen mij en de erfenis in stond, of in zijn geval lag, was Marinus. Ik kon het risico niet nemen dat hij levend de kelder zou verlaten. De dood stond al in zijn ogen maar ik heb Magere Hein een handje geholpen door de verwondingen die IJskonijn reeds had aangebracht nog wat te perfectioneren.Nadat Marinus zijn laatste adem uitblies,Requiescat in pace hufter, heb ik hem naar de trap gesleept.

Met een van de kandelaars die IJskonijn had neergezet voor haar satanische ritueel heb ik haar gespleten schedel nog een paar extra klappen gegeven en de kandelaar bij Marinus in zijn vuist geklemd. De politie zal vast denken dat Marinus is ontsnapt, IJskonijn de schedel heeft ingeslagen maar dat hij helaas aan op de trap aan zijn verwondingen is bezweken. De foto's van Tante Gerda, Van Balen en Marinus zullen genoeg bewijs zijn om IJskonijn een motief te geven. Niemand zal ook maar een seconde aan mij denken!

Nu ik dit verhaal uitschrijf onder het genot van een heerlijke wijn en de zalvende klanken van Bach, Vinum et musica laetificant cor, bekruipt me een orgastisch genot dat het geld van Tante Gerda helemaal van mij alleen is. Ben benieuwd hoeveel het is.... morgen maar langs die rare notaris dat het spel uit is... ik wil hebben waar ik recht op heb: Pacta sunt servanda

Ingezonden door TheVulture
*O*

aan Zhenar om het af te sluiten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:07:15 #254
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_88187313
Heb mijn inzending zojuist verstuurd! :s)
Hopelijk vinden jullie het wat. Ik vond het iig erg leuk om het weer allemaal terug te lezen. Gedurende het binnenkomen van alle inzendingen dacht ik een tijdje dat het erg lastig zou gaan worden om alles aan elkaar te knopen en was ik even bang dat ik uiteindelijk keuzes zou moeten maken tussen verschillende verhaallijnen die waren uitgezet. Maar het slothoofdstuk schreef zichzelf eigenlijk wel door al het grondwerk dat er was gelegd; alles paste toch wel heel mooi samen. Hopelijk komt dat er in mijn hoofdstuk ook wel goed uit!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_88190353
Ik ben benieuwd Zhenar... ik vond het ook al lastig om richting een ontknoping te schrijven :Y
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:53:40 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88190399
Ik ga er zo naar kijken
pi_88191644
quote:
3s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:07 schreef Zhenar het volgende:
Heb mijn inzending zojuist verstuurd! :s)
Hopelijk vinden jullie het wat. Ik vond het iig erg leuk om het weer allemaal terug te lezen. Gedurende het binnenkomen van alle inzendingen dacht ik een tijdje dat het erg lastig zou gaan worden om alles aan elkaar te knopen en was ik even bang dat ik uiteindelijk keuzes zou moeten maken tussen verschillende verhaallijnen die waren uitgezet. Maar het slothoofdstuk schreef zichzelf eigenlijk wel door al het grondwerk dat er was gelegd; alles paste toch wel heel mooi samen. Hopelijk komt dat er in mijn hoofdstuk ook wel goed uit!
Ik ben benieuwd.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:02:42 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88194333
zit nog niets in de PM inbox.... zit je eigen PM inbox niet vol Zhenar?
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:24:26 #259
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_88195123
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 23:02 schreef Re het volgende:
zit nog niets in de PM inbox.... zit je eigen PM inbox niet vol Zhenar?
Ik heb hem niet via pm gestuurd, maar naar je gemaild.
  maandag 1 november 2010 @ 08:55:40 #260
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_88199718
Ik ben benieuwd *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 1 november 2010 @ 08:59:40 #261
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88199779
Anders ik wel :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88201284
Ik ben ook benieuwd - reageer dan wel niet vaak maar lees jullie stukjes wel.
  maandag 1 november 2010 @ 10:57:05 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88202608
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 10:54 schreef Re het volgende:
NOTULEN VAN DE ALGEMENE LEDENVERGADERING VAN CARNEADES

Datum: 31 oktober 2010
Aanwezig: Peter-Paul Schipper, Willem Jan van de Vreade, Martijn-Gijs Bonckér en aspirant-lid Samara Schipper
Afwezig: Ferdinand van Rijckevorsel

1. Opening om 20.00 uur door vice-voorzitter Peter-Paul Schipper, die bij afwezigheid van de praeses de vergadering zal leiden.

2. Vaststellen agenda:
PP heeft een kanttekening bij de agenda die hij de vorige dag heeft verspreid. Hij stelt voor om met punt 5 (“Lidmaatschap Ferdinand”) te wachten tot Ferdinand er is. Ferdinand heeft ge-smst dat hij onderweg is. Niemand heeft verder wijzigingen ten opzichte van de agenda.

3. Mededelingen:
Omdat in deze vergadering het lidmaatschap van Ferdinand ter discussie staat, stelt Peter-Paul dat het beter is als hij de volledige vergadering zal voorzitten, ook wanneer Ferdinand er is. Hij beroept zich hierbij op artikel 24 lid 3 van de statuten. Martijn-Gijs geeft aan blij te zijn dat de leden eindelijk het nut van zijn zorgvuldig opgestelde statuten inzien.
PP deelt verder mee dat zijn zuster, Samara, aanwezig is omdat zij tot de vereniging wil toetreden. Martijn-Gijs haalt artikel 49 lid 2 sub a van de statuten aan, waarin voorwaarden voor het vrouwelijke kandidaat-lidmaatschap staan waaraan Samara duidelijk niet voldoet. PP stelt dat Samara slechts aspirant-lid is en dus nog niet aan die voorwaarden hoeft te voldoen.

4. Lidmaatschap Ferdinand:
Wordt naar achteren geschoven ivm de nog altijd ontbrekende Ferdinand.

5. Financiën:
De fiscus, Willem-Jan, geeft aan dat Ferdinand al vier maanden zijn contributie niet heeft betaald. Martijn-Gijs merkt echter op dat Ferdinand elk moment een dikke erfenis van zijn hospita kan krijgen, dus dat dat probleem zichzelf zal oplossen. Willem-Jan gelooft niets van het verhaal over de erfenis en vraagt of hij een incassobureau mag inschakelen. PP zegt dat deze discussie geen zin heeft en dat Carneades die twintig euro ook wel kan missen.

20.28 uur: Ferdinand arriveert.
Er ontstaat meteen een discussie zodra Ferdinand de agenda (blijkbaar voor het eerst) leest en ziet dat zijn lidmaatschap ter discussie staat. Ferdinand eist de leiding over de vergadering op en begint te schreeuwen dat hij de belichamilng van Carneades is. Martijn-Gijs kalmeert hem door aan te geven dat ook hij niet blij is met de situatie, maar dat de statuten hier heel duidelijk in zijn. Ferdinand wil eerst weglopen, maar PP overtuigt hem te blijven door aan te geven dat de ledenvergadering korte metten zal maken met iemand die haar rechtsprekende macht niet respecteert.

4. Lidmaatschap Ferdinand:
PP vertelt dat de leden van Carneades twijfelachtige foto’s hebben ontvangen van Ferdinand en zijn hospita Gerda van Linden in copulerende toestand. Hij geeft aan dat hij dit weliswaar schokkend, maar niet onoverkomelijk vond. Willem Jan breekt in door Ferdinand voor gore gerontofiel uit te maken. Martijn-Gijs stelt dat ze allemaal wel eens iemand hebben geneukt waar ze later spijt van hadden en vindt dat Willem Jan juist blij zou moeten zijn dat PP eindelijk weer een kutje heeft gezien, al is het een verschrompeld exemplaar. PP verzoekt de leden om geen obsceen taalgebruik te bezigen gedurende de vergadering.

21.00 uur: nunc est bibendum. De leden mogen hun eerste biertje drinken van de avond.

PP vertelt dat hij ná de dubieuze foto’s nog andere informatie over Ferdinand te weten is gekomen. Daarvoor geeft hij het woord aan Samara.

Samara vertelt dat Ferdinand haar heeft gevraagd om ene Marinus Verlinde te stalken en foto’s van hem te nemen, in ruil waarvoor Ferdinand haar zou helpen lid te worden van Carneades. Ook moest ze een of andere notaris in een compromitterende situatie fotograferen. Onwetend dat Ferdinand dit nooit van haar had mogen vragen, is ze naar het kantoor van deze notaris gegaan, waar Martinus toevallig net naar buiten kwam lopen. Daar werd hij door een blonde vrouw aangesproken. Samara beloot de notaris nog even met rust te laten en het tweetal te volgen naar het huis van de vrouw. Daar bleef ze wachten, omdat ze nog geen goede foto’s had kunnen maken. Marinus kwam echter niet meer naar buiten, maar de vrouw wel. Samara bleef wachten op Marinus. Even later kwam de blonde vrouw weer terug met Ferdinand.

Willem Jan merkt op dat Samara maar een chaotisch verhaal vertelt, met veel teveel personages en vol onwaarschijnlijke toevalligheden. PP maant hem tot stilte. Ferdinand probeert de vergadering te verlaten, maar PP zegt hem op zeer strenge toon dat hij moet blijven, al moeten ze hem daarvoor vastbinden. Ferdinand aarzelt even, maar blijft dan stilzwijgend zitten.

Samara vertelt verder. Ferdinand en de vrouw waren naar binnen gegaan, waarna Ferdinand even later weer hard rennend het huis verliet. Samara begon te vermoeden dat er dingen speelden die Ferdinand haar niet had verteld. Ze durfde zich niet verder in de situatie te mengen en besloot om naar huis te gaan. De volgende avond ging ze naar Ferdinand om hem te vertellen dat ze niet meer wilde meewerken. De achterdeur was open, maar Ferdinand was niet thuis. Wel trof ze in de huiskamer een boekje aan. Dit bleek het dagboek van Ferdinand te zijn, waarin ze gruwelijke dingen had gelezen.

Ferdinand begint, ondanks het eerdere verzoek van PP, te schelden. Hij springt op Samara af, maar PP slaat hem buiten westen.

21.45 uur: de politie arriveert. Ferdinand wordt gearresteerd en afgevoerd, terwijl hij schreeuwt dat hij er is ingeluisd en dat hij terug zal komen en iedereen kapot zal maken en daarna een leven vol fortuin, roem en mooie vrouwen tegemoet zal treden.

In de tussentijd heeft iedereen het walgelijke dagboek gelezen, dankzij de kopieën die Samara heeft meegenomen. PP vraagt de vergadering om Ferdinand van Rijckevorsel, of Ferdy de Rijk, zoals blijkt uit zijn dagboek, te royeren. Dit voorstel wordt unaniem aangenomen, onder luid gejuich. Carneades heeft zich ontdaan van haar oprichter.

6. Kandidaat-lidmaatschap Samara:
PP is van mening dat Samara al heeft bewezen een aanwinst voor Carneades te zijn, door een psychopaat in hun midden te ontmaskeren. Hij vraagt daarom om artikel 49 lid 2 sub b van de statuten te schrappen, zodat vrouwen lid kunnen worden zonder hun haar af te scheren en de decimalen van pi uit hun hoofd te moeten leren. Dit voorstel wordt unaniem aangenomen. Samara wordt vervolgens, zonder bezwaar van een van de leden, benoemd tot eerste vrouwelijke kandidaat-lid van Carneades.

22.30 uur: Bibus semper. Er mag vanaf nu ongelimiteerd worden gedronken. De leden adten meteen een blik bier en Samara een flesje rosébier.

7. WVTTK:
Martijn-Gijs stelt voor om de kopieën van het dagboek van Ferdinand samen met de notulen van deze vergadering toe te voegen aan de archieven van Carneades. De leden stemmen hiermee in.

8. Rondvraag:
PP: vonden jullie dit ook zo’n bizarre vergadering? (antwoord: “Ja!”)
Willem Jan: hoe heette die hospita van Ferdy nou? (antwoord: “Greta” / “Nee, Gerda!”)
Martijn-Gijs: kan Samara mij vertellen wat die notaris nu met het hele verhaal te maken had? (antwoord: “Ik weet het ook niet...”)

9. Sluiting om 22.52 uur.

Ingezonden door Zhenar
En zo dames en heren komt er een eind aan deze versie van Dagboek van een R&P-er.

Ik wilde iedereen bedanken die heeft meegewerkt aan dit project, de schrijvers maar ook de flexibele invallers. Ik ga morgen het stemtopic openen

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 01-11-2010 12:25:56 ]
  maandag 1 november 2010 @ 11:01:55 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88202749
Top Zhenar!

En iedereen die een bijdrage heeft geleverd!

:*

Volgende keer ben ik ook weer van het partijtje, denk ik.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 1 november 2010 @ 11:04:51 #265
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88202828
Ferdi :'(

Goede afsluiter Zhenar!
wordt PP nou gearresteerd op het einde? of toch Ferdinand?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 1 november 2010 @ 11:06:58 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88202882
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:04 schreef Jumparound het volgende:
Verhipt!
Dat zal wel een typo zijn. Toch?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 1 november 2010 @ 11:35:08 #267
136 V.
pi_88203694
quote:
11s.gif Op maandag 1 november 2010 11:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verhipt!
Dat zal wel een typo zijn. Toch?
Dat denk ik ook :)

Verder ^O^

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_88205076
Leuke ontknoping ^O^
  maandag 1 november 2010 @ 12:20:41 #269
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_88205255
quote:
Op maandag 1 november 2010 11:04 schreef Jumparound het volgende:
Ferdi :'(

Goede afsluiter Zhenar!
Oeps... ik had ergens anders ook al PP staan ipv Ferdy, maar deze heb ik over het hoofd gezien -O-
Mag van mij nog wel aangepast hoor :P
  maandag 1 november 2010 @ 12:26:12 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88205417
gecorrigeerd
  maandag 1 november 2010 @ 13:11:01 #271
136 V.
pi_88206780
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 12:26 schreef Re het volgende:
gecorrigeerd
^O^

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_88207010
Maar nu kan de notaris zelf de erfenis houden :P

Verder goed einde.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 1 november 2010 @ 13:33:05 #273
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_88207454
Goed einde! _O_ :9 *O*

Leuk gedaan zo met die notulen :Y
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_88207635
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 13:33 schreef MissBliss het volgende:

Leuk gedaan zo met die notulen :Y
Da's inderdaad erg sterk :Y
pi_88210094
Erg knap afgesloten, dat zal zeker niet mee hebben gevallen.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')