abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85937277
Wie kent ze niet: Apple met hun Macs, iPods, iPhones en tegenwoordig ook iPads. Geweldige producten, zeg ik als fanboy, maar tsjongejonge wat een kapsones heeft dat bedrijf zeg. Je merkt het al bij de Steve Jobs keynotes: het is allemaal "fantastic", "magical" en niet te vergeten "revolutionary". Terwijl het allemaal eigenlijk niks nieuws onder de zon is. Smartphones, touchscreens etc. bestonden al járen en konden toen al meer dan wat de iPhone nu kan (multitasken, Flash anyone?)

Ook nu met de iPad. Ik heb er zelf een en ik vind het een mooi product, maar kom zeg, zo bijzonder is het nou ook weer niet. Apple doet net alsof ze de tablet hebben uitgevonden, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Vorig jaar bestonden al tablets met Windows erop, en netbooks, en die hebben zelfs meer functionaliteit dan zo'n iPad. Terwijl je voor die iPad wel gewoon de hoofdprijs betaalt, met maar magere specs.

Maar het mooiste komt nog. Sommigen van jullie weten wel dat er morgen een Apple keynote op het programma staat, nou, ze hebben dus net een persbericht uit laten gaan. En dit vind ik nog wel het mooiste stukje eruit:

quote:
Apple designs Macs, the best personal computers in the world, along with OS X, iLife, iWork, and professional software. Apple leads the digital music revolution with its iPods and iTunes online store. Apple is reinventing the mobile phone with its revolutionary iPhone and App Store, and has recently introduced its magical iPad which is defining the future of mobile media and computing devices.
Ik ben een Apple fanboy maar dit gaat wel echt te ver. The best computers, leading the revolution, reinventing the phone, definitng the future? :') Straks gaan ze nog zeggen dat ze het wiel hebben uitgevonden :').

Nee sorry, ze maken mooie producten (waar je wel 3x zoveel voor moet betalen vergeleken met een PC met dezelfde specs), maar echt innovatief zijn ze niet. Het zijn meer mode-accessoires dan echt functionele producten.
pi_85937287
't is ook gewoon overpriced troep met een appel d'r op
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
  woensdag 1 september 2010 @ 02:24:25 #3
230788 n8n
Pragmatisch
pi_85937289
Wat heb jij geslikt? Dit is vergelijkbaar met Socios die een bom legt in Amsterdam Centraal
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 1 september 2010 @ 02:24:31 #4
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_85937291
Eh! Een fanboy die zelf kan nadenken, dat is nieuw. ^O^
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_85937306
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:22 schreef retorbrapi het volgende:
Nee sorry, ze maken mooie producten (waar je wel 3x zoveel voor moet betalen vergeleken met een PC met dezelfde specs), maar echt innovatief zijn ze niet. Het zijn meer mode-accessoires dan echt functionele producten.
Deze quote ik voor het nageslacht.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  woensdag 1 september 2010 @ 02:27:00 #6
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85937314
Genoteerd.
Goed van jou.
pi_85937323
Je kan de mensen op de PR afdeling in ieder geval niet beschuldigen van luiheid. Maar inderdaad, hoe zelfingenomen wil je overkomen als bedrijf :'). Maar goed, dat is natuurlijk ook de doelgroep die ze aan proberen te spreken. Jongeren en zakenmensen die die allebei denken dat ze belangrijker zijn dan ze daadwerkelijk zijn. O-)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_85937338
Mij is hier op FOK! ooit verteld dat het overraqted producten zijn en zeker niet revolutionair of aanduidend kwalitatief beter .
Vele merken schijnen voor minder dan de helft betere spullen te maken .

Daar geloof ik ook wel in .
pi_85937347
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:30 schreef Mastas het volgende:
Vele merken schijnen voor minder dan de helft betere spullen te maken .

Daar geloof ik ook wel in .
Altijd grappig, mensen die zomaar een oordeel klaar hebben liggen zonder in de praktijk met een apparaat gewerkt te hebben.
  woensdag 1 september 2010 @ 02:35:36 #10
78498 classpc
I don't like change
pi_85937367
2 woorden: toegevoegde waarde.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_85937372
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:32 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Altijd grappig, mensen die zomaar een oordeel klaar hebben liggen zonder in de praktijk met een apparaat gewerkt te hebben.
Die persoon kwam met concrete voorbeelden .
Verder zie ik niet in op welk vlak mijn Sony Vaio laptop (die letterlijk de helft heeft gekost van een Macbook Pro) minder zou moeten zijn .
Qua prestaties in ieder geval niet :)
pi_85937392
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:36 schreef Mastas het volgende:

[..]

Die persoon kwam met concrete voorbeelden .
Verder zie ik niet in op welk vlak mijn Sony Vaio laptop (die letterlijk de helft heeft gekost van een Macbook Pro) minder zou moeten zijn .
Qua prestaties in ieder geval niet :)
Accuduur en bouwkwaliteit wel eens vergeleken?
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2010 @ 02:39:55 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85937401
quote:
Straks gaan ze nog zeggen dat ze het wiel hebben uitgevonden :').
Nee die hebben ze herontdekt natuurlijk! Natuurlijk nog gebruikersvriendelijker en kan wat elk wiel kan, maar dan met een olijk appel-ledje erop tegen de prijs waarvoor je anders een auto kon kopen! :P
pi_85937442
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:39 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Accuduur en bouwkwaliteit wel eens vergeleken?
Bouwkwaliteit maak ik me druk om bij mij huis . Absoluut non argument . Accuduur zou 10 uur zijn van zo'n Mackbook Pro , kameraad van mij heeft er een sinds mei 2010 en die komt maximaal tot 7 uurtjes ofzo, terwijl hij alleen aan zijn scriptie werkt .
Zelf kom ik gemakkelijk aan de 6 uur, zelfs als ik tussendoor nog wat spelletjes doe . :)
pi_85937454
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:44 schreef Mastas het volgende:

[..]

Bouwkwaliteit maak ik me druk om bij mij huis . Absoluut non argument . Accuduur zou 10 uur zijn van zo'n Mackbook Pro , kameraad van mij heeft er een sinds mei 2010 en die komt maximaal tot 7 uurtjes ofzo, terwijl hij alleen aan zijn scriptie werkt .
Zelf kom ik gemakkelijk aan de 6 uur, zelfs als ik tussendoor nog wat spelletjes doe . :)
Een accu wisselen bij normale laptop is fluitje van een cent, bij een Apple is het wat meer werk. ;)
pi_85937560
Doet me denken aan Amerikaanse Army-reclames...

"There's Strong, and then there's Army Strong"

:') ~

woensdag 1 september 2010 @ 03:30:26 #17
316671 Privado
She likes the way i do it
pi_85937631
Waarom koop je Apple producten als je weet dat je voor dezelfde specs minder hoeft te betalen bij Microsoft?
pi_85937695
quote:
Terwijl het allemaal eigenlijk niks nieuws onder de zon is. Smartphones, touchscreens etc. bestonden al járen en konden toen al meer dan wat de iPhone nu kan (multitasken, Flash anyone?)

Ook nu met de iPad. Ik heb er zelf een en ik vind het een mooi product, maar kom zeg, zo bijzonder is het nou ook weer niet. Apple doet net alsof ze de tablet hebben uitgevonden, wat natuurlijk helemaal niet waar is. Vorig jaar bestonden al tablets met Windows erop, en netbooks, en die hebben zelfs meer functionaliteit dan zo'n iPad.
Apple weet al die verschillende technieken samen te voegen in een eenvoudig te gebruiken apparaat. Dergelijke apparaten met touchscreens waren echt niet net zo te gebruiken als de iPhone of iPad, en zo ja, noem de betreffende modellen dan maar even. Toen met die keynote van de iPhone-aankondiging werd heel stoer gezegd dat die telefoon de telefoonmarkt zou gaan veranderen, en kijk nu eens hoe krampachtig alle fabrikanten daarna opeens met iPhone achtige touchscreen telefoons kwamen :')
Ik kan er geen vinden die erop lijkt, uitgebracht voor de iPhone er was.

Ze zijn innovatief qua gebruikservaring, door de juiste technieken met elkaar te combineren i.c.m. goede software.

quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:30 schreef Privado het volgende:
Waarom koop je Apple producten als je weet dat je voor dezelfde specs minder hoeft te betalen bij Microsoft?
Omdat dingen als de snelheid van de processor voor 99.9% van de mensen geen invloed heeft op de werkervaring, i.t.t. goed uitgedachte software en behuizing.
pi_85938016
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:39 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee die hebben ze herontdekt natuurlijk! Natuurlijk nog gebruikersvriendelijker en kan wat elk wiel kan, maar dan met een olijk appel-ledje erop tegen de prijs waarvoor je anders een auto kon kopen! :P
En natuurlijk vierkant met afgeronde hoekjes.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_85938044
In sluikreclame zijn ze in ieder geval de beste.... _O_
pi_85938062
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:53 schreef Henno het volgende:

Omdat dingen als de snelheid van de processor voor 99.9% van de mensen geen invloed heeft op de werkervaring, i.t.t. goed uitgedachte software en behuizing.
Zaken als processor snelheid zijn voor de meeste mensen van nul en generlei waarde, als het apparaat het maar doet. De meerwaarde van apple producten zit 'm blijkbaar in het design, en daarin zit dan ook voor de meeste appleisten de meerwaarde.
De marketing afdeling bij apple is inderdaad briljant, in ieder geval briljanter dan de rommel die ze aan de man willen brengen.
Tenslotte is het simpelweg zo dat je een product koopt met een handicap, tekortkomingen verpakken als innovatieve nieuwe ideeën en er mee wegkomen ook nog....

Appleïsme, de nieuwe religie.
pi_85938073
quote:
Op woensdag 1 september 2010 03:53 schreef Henno het volgende:

[..]

en kijk nu eens hoe krampachtig alle fabrikanten daarna opeens met iPhone achtige touchscreen telefoons kwamen :')
Ik kan er geen vinden die erop lijkt, uitgebracht voor de iPhone er was.
[..]

Ik heb ver voor de iPhone uit kwam een Windows Mobile telefoon gehad.
Belachelijk ding, een log en zwaar apparaat, met touchscreen.

Daarop had ik een shell geinstalleerd, genaamd "SPB Mobile Shell" ofzo.
Zelfde principe als de iPhone, alles met de hand te bedienen via de touchscreen.
Dus kom aub niet dat iPhone de eerste telefoon was met dit soort functionaliteiten.
Het was al -veel- eerder mogelijk.
pi_85938076
Holy shit. Een fanboy die het snapt!
pi_85938105
quote:
Op woensdag 1 september 2010 07:40 schreef Aristoo het volgende:
In sluikreclame zijn ze in ieder geval de beste.... _O_
Yup, gister nog een film gezien in de bios (Dinner for Schmucks :')), en inderdaad, om de haverklap iphones en macs. Vreemd genoeg kwamen er halverwege de films wel opeens androidtelefoons in beeld, maar dat terzijde :P

Anyways, ik vind het ook overpriced spul, maar van wat ik heb gezien werkt het wel heel lekker en soepel allemaal. Zelf geen ervaring mee though.
pi_85938130
Het is net als met auto's: als je het geld er voor over hebt is er niets mis mee .
Ieder zijn ding, en leven en laten leven.
Juin uit Eigen Tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')