Bij deze bied ik mijn 2 jaar oude computer te koop aan. Hij heeft het altijd prima gedaan (op een defecte harde schijf na, die is vervangen), maar nu ik een laptop heb is hij overbodig geworden.
Ik heb de computer zelf in elkaar gezet met het idee voor zo min mogelijk geld zo veel mogelijk game-performance te krijgen. De computer speelt hedendaagse games dan ook prima, mits je je resolutie een beetje bijstelt en niet alles op super mega ultra zet

.
De computer komt zonder Windows installatie, maar voor een handige harrie (:')) moet dat geen probleem zijn. Omdat er geen Windows op staat kun je hem niet uitgebreid testen, maar ik garandeer dat hij 100% werkt.
Ik heb van alles behalve de voeding de bon nog, al is de garantie naar ik meen overal op verlopen (misschien heeft het geheugen nog wel garantie, ik meen me iets te herinneren over "Lifetime Warranty" van Kingston).
De onderdelen:
- MSI P35-Neo2-FR
Dit moederboard heeft een redelijk uitgebreid BIOS en je kunt er prima mee overclocken. Tevens is het een zeer stabiel moederboard; ik heb geloof ik nog nooit een BSOD gekregen met mijn laatste Windows install.
- Intel Pentium Dual-Core E2180 met een Arctic Freezer 7 Pro
Deze processor is in combinatie met deze koeler uitermate geschikt voor overclocken, maar dit heb ik maar één keer gedaan; door alleen de FSB te verhogen liep 'ie al op 2,5GHz. De processor is niet de snelste meer, maar hij staat z'n mannetje wel

.
- Ati X1950XT 256MB met een Zalman VF900-Cu
Deze videokaart heb ik overgenomen van een tweaker, die had er de aftermarket cooler op gemonteerd. Ik heb met deze videokaart er flink wat afgegamet, zo heb ik Crysis nog gespeeld op 1600*1200 met alles op Medium. Een prima videokaart dus, al zul je voor de zwaarste games de resolutie wel wat moeten verlagen.
- 2x1GB PC2-5300 DDR2 CL5 Kingston ValueRAM
Niet veel bijzonders aan dit geheugen, doet wat het moet doen en is een keer vervangen (omdat ik dacht dat het geheugen defect was, bleek de harde schijf te zijn).
- Western Digital 160GB
Deze harde schijf heb ik als vervanging gekregen voor een 160GB Samsung schijf die het begeven had. Maar met deze schijf heb ik nog nooit problemen gehad

.
- AOpen DVD-brander
Valt niet veel over te zeggen, behalve dat hij in een afgeslankte Windows-versie het niet lekker deed, maar dat kwam door de ontbrekende drivers.
- Sharkoon Rebel 9 Value Edition
Een lekker koele (en coole?

) kast, met een grote ventilator in het zijpaneel. Nadeel is dat er een andere ventilator bij is geleverd die geen 3-pins aansluiting heeft waardoor hij constant een opstijgende straaljager imiteert...
- Tagan TG480-UO1
De voeding heb ik van iemand overgenomen, maar die had geen bon meer. Desondanks heb ik nooit problemen met deze prima voeding gehad.
Tevens komen er een standaar Logitech muis en een Dell toetsenbord bij. En eventueel heb ik voor een tientje extra nog wel een heel eenvoudig stereo-setje voor het geluid. Het enige wat je dus nog nodig hebt om de computer te gaan gebruiken is een beeldscherm.
Het liefst heb ik dat je hem komt ophalen (ik woon in de Achterhoek), maar brengen is mogelijk een optie.
Richtprijs: Voor 200e is 'ie meteen verkocht, maar een serieus bod valt natuurlijk best te bespreken. Ook wil ik 'm best ruilen tegen iets leuks van ongeveer dezelfde waarde.
Foto's volgen[ Bericht 0% gewijzigd door wimjongil op 01-09-2010 08:07:44 ]