abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86081585
Om haar echt een oud stukje Utrecht te laten zien zou ik langs de Oude Gracht naar de Zeven Steegjes bij het Lange Rozendaal lopen (Kock-, Brouwer-, Boog- en Fockstraat).

Daarna kun je natuurlijk het Ledig Erf laten zien. Drankje doen bij De Poort en daarna een romantische wandeling via de Tolsteegsingel en de Maliesingel (wel op het kleine paadje aan de linkerkant van het water natuurlijk, langs Manenburg en Sonnenborgh)...

Uiteindelijk kom je bij Heerenplein uit en kun je daar verder gaan drinken!

Maar je kan natuurlijk ook op een gegeven moment linksaf (nog voor Sonnenborgh), de Nieuwe Gracht op. Loop die af en haar daarna Trans / Pausdam / Achter de Dom laten zien. Vervolgens nog de Kromme Nieuwegracht aflopen en wat gaan drinken op het Janskerkhof...

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2010 08:03:23 ]
pi_86081612
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:20 schreef s0k het volgende:
Laat dan alleen de Domkerk zien, incl toren. Dat moet genoeg zijn. Je tijd verdoen met de andere kerken is echt onzin. Tenzij je Olivier ook nog als kerk beschouwd.
Vergeet haar dan ook niet de oude kloostertuin van de Dom te laten zien. De Dom is trouwens echt niet de enige mooie kerk van Utrecht.

De Augustinus aan de Oudegracht (naast de Rembrandt) is ook zeker de moeite waard, van binnen en van buiten. Nadeel van de Dom is dat het een protestantse kerk is geworden en die zijn toch vaak best saai om te zien van binnen. Beter bezoek je een katholieke kerk, zoals de Augustinus of de Willibrordus.

Een website over kerken kijken in Utrecht: http://www.kerkenkijken.nl/
pi_86081631
Ow en wat ook echt is aan te raden (al ligt het wel even buiten het centrum) is een rondleiding door het Fort bij Rhijnauwen. Moet je wel op de fiets of met de auto. Zie voor meer informatie, hierrrr

Natuurlijk ben je daarna verplicht om pannenkoeken te gaan eten in het bekende pannenkoekenhuis aldaar.
pi_86081666
Komende zaterdag is het weer Open Monumentendag. De perfecte gelegenheid om eens wat gebouwen te bekijken waar je normaal nooit inkomt.

Zie voor de openstellingen: http://www.openmonumentendagutrecht.nl/informatie.aspx?ID=286

persoonlijke tip en interesse: de toren van de Buurkerk.

Een aantal jaar geleden ben ik in De Inktpot geweest, dat was ook erg mooi. Staat er nu niet meer tussen.
  zondag 5 september 2010 @ 10:00:32 #130
141482 Q.
JurassiQ
pi_86082254
quote:
Op zondag 5 september 2010 08:26 schreef Nielsch het volgende:
Komende zaterdag is het weer Open Monumentendag. De perfecte gelegenheid om eens wat gebouwen te bekijken waar je normaal nooit inkomt.

Zie voor de openstellingen: http://www.openmonumentendagutrecht.nl/informatie.aspx?ID=286

persoonlijke tip en interesse: de toren van de Buurkerk.

Een aantal jaar geleden ben ik in De Inktpot geweest, dat was ook erg mooi. Staat er nu niet meer tussen.
De Inktpot is maar 1x per 5 jaar open.
For great justice!
pi_86084225
quote:
Op zondag 5 september 2010 07:55 schreef Nielsch het volgende:

- Museum van Speelklok tot Pierement;

Dit is echt succes gegarandeert; waar wij orgels over het algemeen een beetje suf vinden is dat voor buitenlanders cultureel hoogwaardig.
  zondag 5 september 2010 @ 12:01:23 #132
32402 s0k
..............................
pi_86084442
Ja, want het songfestival was ook al zo'n succes.

Maar het is idd een top museum. Beter dan treintjes kijken.
..................................................................................................................................................
pi_86084513
Bedankt voor de tips ^O^
pi_86090225
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:20 schreef s0k het volgende:
Laat dan alleen de Domkerk zien, incl toren. Dat moet genoeg zijn. Je tijd verdoen met de andere kerken is echt onzin. Tenzij je Olivier ook nog als kerk beschouwd.
:D
Und ein frau ist ein frau
  zondag 5 september 2010 @ 16:15:12 #135
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_86091861
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:11 schreef Nielsch het volgende:
Eva4Evah, leef je nog?

http://www.nu.nl/binnenla(...)-studentenflat-.html
Ugh, ja ik leef nog maar ik vind het wel echt naar. :{ Kom vrijdag bij m'n flat aangelopen, overal politie en lint enzo, wij vragen wat er is gebeurd... nou iemand gesprongen dus. Smst mijn huisgenootje dat ze vanaf ons balkon een grote natte plek ziet :{ Ben daarna weggegaan en ben net weer terug van weekendje weg, loop net nietsvermoedend over de parkeerplaats, ligt daar ineens een bosje bloemen en kaarsen enzo... ik denk kut dus hier is het gebeurd :o brrrrrr ;(
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:14:00 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_86170912
30, 1 en 2 is het weer oktoberfest
http://www.oktoberfestutrecht.nl/

Deze keer aan de Weg tot de Wetenschap, want de omwonenden van het Wilhelminapark hadden geklaagd (het eindigde om half twaalf :') ). Vorig jaar heb ik me bijkans doodgelachen. Gaat hier heen mensen!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:31:11 #137
141482 Q.
JurassiQ
pi_86171511
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:14 schreef speknek het volgende:

Deze keer aan de Weg tot de Wetenschap, want de omwonenden van het Wilhelminapark hadden geklaagd (het eindigde om half twaalf :') ). Vorig jaar heb ik me bijkans doodgelachen. Gaat hier heen mensen!
Ja, je woont in een stad, dan wil je natuurlijk geen lawaai of levendigheid hebben. 8-)
For great justice!
pi_86171754
Doe mij maar bokbierfestival, al is die sinds een jaar of vijf natuurlijk niet meer zoals hij was; in plaats van ouwe rockers, 30-jarige tuthola's aan de rosé :')

Desalniettemin altijd garantie voor een flinke hoofdpijn!
pi_86173207
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 18:50 schreef Ruud het volgende:
Ga in ieder geval de Dom beklimmen en een rondvaart door de gracht maken.
Is uiteindelijk hierbij gebleven, was leuk :Y
Binnenkort gaan we nog wel een keer, dan een paar andere dingen doen :)
pi_86179392
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:14 schreef speknek het volgende:

Wtf dat ken ik helemaal niet :D Is dat ieder jaar? Dan heb ik echt iets gemist. Eens kijken of ik wat geinteresseerden kan vinden. Hoe kansloos is het? :')
Too much is never enough!
pi_86183435
Dat Oktoberfest is grappig, is met een beetje knipoog.
Biergarten boys! (tja, sorry, Flitzganger hier)

[ Bericht 37% gewijzigd door Doedezemaar op 07-09-2010 22:08:39 ]
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:06:25 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_86186784
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 20:49 schreef The6thgate het volgende:
Wtf dat ken ik helemaal niet :D Is dat ieder jaar? Dan heb ik echt iets gemist.
Was vorig jaar voor het eerst.
quote:
Eens kijken of ik wat geinteresseerden kan vinden. Hoe kansloos is het? :')
Helaas alleen een baggerfoto (waar mijn in lederhosen en dirndl uitgedoste vriendengroep niet opstaat), maar denk dit en dan nog een stuk kanslozer:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_86187851
Ik zie helemaal geen bier op die foto? (of zit dat op de camera :+). Zijn er literpullen? :9
pi_86224920
Ik heb ook even vlug dating advies van jullie nodig. Over 2 weken (weekend van de 25ste) komt een vakantie scharrel langs. Ze moet tot 7 uur werken dus daarna moet ik haar utrecht laten zien. Utrecht in het donker vind ik het mooiste maar op dit moment kom ik niet verder dan de OG en daarna de Dom. Is er nog wat speciaals te zien s'avonds laat in Utrecht? En waar kan ik het beste zaterdagavond uitgaan? Als student zijnde ga ik nooit zaterdag avond uit dus ik heb geen flauw idee wat leuk is. Beurs vind ik een klote tent dus dat valt iig af voor mij ;)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_86225150
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:08 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Is nog steeds een beetje zo. In het 1ste jaar zijn ze allemaal rammend geil. Dan vanaf het tweede jaar splitst de groep zich op. Je krijgt de eindbazen die je altijd bezopen in de stad ziet, die worden dus dik. Dan heb je ook de bieb-uffen, die zitten hele dag in de bieb, halen hun punten en sporten er ook nog eens bij. Dat zijn de goede vrouwen, maar ze zijn moeilijk te regelen aangezien je ze nooit in de stad ziet. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo graag naar de bieb ga in mn soepele outfit :P
:')
dus
pi_86225831
Flitz is op zaterdagavond leuk (beetje dansen en ouwehoeren), Cafe de Poort en België ook. Stukje bij het sluisje in de Weerdsingel is leuk om in het donker te laten zien (bij Ekko), overkant bij het Nijntje pleintje zit er verlichting in de straatstenen, ziet er tof uit. En even ijsje halen bij il Mulino, dan is de ervaring compleet. Gewoon beetje rondzwerven. Kun je ook in de buurt van het Ledig Erf doen, en dan de bolwerken over, al zijn daar soms wat zwervers.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:58:00 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_86226750
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:26 schreef The6thgate het volgende:
Ik zie helemaal geen bier op die foto? (of zit dat op de camera :+). Zijn er literpullen? :9
Ja :D. Was een onderwatercamera, uiteraard belandde die in het bier :').

Volgens mij zijn het in ieder geval halve liter pullen.
pi_86235180
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:06 schreef dreamzk het volgende:
Ik heb ook even vlug dating advies van jullie nodig. Over 2 weken (weekend van de 25ste) komt een vakantie scharrel langs. Ze moet tot 7 uur werken dus daarna moet ik haar utrecht laten zien. Utrecht in het donker vind ik het mooiste maar op dit moment kom ik niet verder dan de OG en daarna de Dom. Is er nog wat speciaals te zien s'avonds laat in Utrecht? En waar kan ik het beste zaterdagavond uitgaan? Als student zijnde ga ik nooit zaterdag avond uit dus ik heb geen flauw idee wat leuk is. Beurs vind ik een klote tent dus dat valt iig af voor mij ;)
Realiseer me net dat ik eigenlijk echt nauwelijks meer uit ga :') Maar ik kon me altijd uitstekend vermaken in de Derrick in de voorstraat. Weet niet hoe oud jullie zijn? Paar jaar terug vond ik het Pakhuis ook nog leuk, maar ik ga nu toch liever voor een iets ouder publiek.
Kosten Koper vind ik ook hilarisch, maar daar komt nog wat ouder volk en kan je je alleen al top vermaken door om je heen te kijken naar kansloze mensen die wanhopig willen scoren :D
  donderdag 9 september 2010 @ 12:30:21 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_86237636
Same here, ga al een tijdje niet meer uit, maar Derrick was altijd tof.

Vleuterweide Centrum kan nog best wat worden als ik dat zo zie:

Binnenkort kunnen bewoners van Leidsche Rijn met blokken gaan spelen om een nieuwe ontwerp na de Belle van Zuylen te maken :D.
quote:
Tijdens een bewonersavond op 16 september vragen wij de aanwezigen samen zelf met maquettemateriaal aan het werk te gaan. Stedenbouwkundig Bureau Rijnboutt geeft vooraf een presentatie over hoogbouw. Daarna kan iedereen aan de slag. Vervolgens geeft elke groep een korte presentatie over hun maquette.
http://www.utrecht.nl/ima(...)Noord%20sept2010.pdf
pi_86242003
ze hadden die belle toren gewoon moeten bouwen, gemiste kans... hopelijk komt er alsnog een hoogste van europa toren, maar dan en mooiere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')