Omdat je van intensief sigaren roken wel mond- en keelkanker kan krijgen...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:21 schreef vanBinsberge het volgende:
waarom staat dan wel de 'roken is dodelijk' shit erop dan?
omdat het in je lichaam stoppen van gifstoffen niet echt bevorderlijk is voor je gezondheid, ongeacht of je het over je longen rookt. je kan nog steeds mond en keelkanker krijgenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:21 schreef vanBinsberge het volgende:
waarom staat dan wel de 'roken is dodelijk' shit erop dan?
Euh, ja, net andersom volgens mij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:09 schreef DutchBreaker het volgende:
Mensen die veel sigaren roken hebben vaak niet in de gaten dat ze toch over de longen roken.. hierdoor keelkanker enz. maar het is ook niet bevorderend als je niet over je longen rookt neem dat maar aan.
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:22 schreef Adames het volgende:
Ik zie hier trouwens veel kankergevaren. Is dat zo erg met roken van sigaren?
Nu heb je door roken ongeveer 20 keer zo veel kans op longkanker dan niet rokende mensen. Echter is dat wel na 30 jaar veel roken. Tevens krijgt 0,05% van alle mensen in Nederland jaarlijks longkanker.
Sigaren rook je over het algemeen toch een stuk minder, dus die kansverhoging valt volgens mij wel mee.
Wat gevaarlijker is aan roken is de kans op COPD, zeker als je kijkt hoe veel mensen dat krijgen van veel roken. En de kans op COPD wordt nauwelijks verhoogd door het roken van sigaren.
En aangezien je sigaren toch niet per doos rookt op een dag, zal het denk ik wel meevallen. Zeker in vergelijking met sigarettenrokers.quote:The increased risk for those smoking 1–2 cigars per day is too small to be statistically significant,[30] and the health risks of the 3/4 of cigar smokers who smoke less than daily are not known[32] and are hard to measure; although it has been claimed that people who smoke few cigars have no increased risk, a more accurate statement is that their risks are proportionate to their exposure.[33]
Ik zou Wikipedia niet zo blindelings vertrouwen als ik jou was. Grote kans dat fabrikanten daar een vinger in de pap hebben. Maar goed, sigaren rook je toch meestal recreatief en niet op een dagelijkse basis (neem ik aan).quote:Op woensdag 1 september 2010 12:24 schreef Orbis het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
[..]
En aangezien je sigaren toch niet per doos rookt op een dag, zal het denk ik wel meevallen. Zeker in vergelijking met sigarettenrokers.
Wellicht, maar het is in ieder geval een indicatie. Bovendien zijn de rapporten in de bronvermelding voornamelijk door anti-rokers geschreven.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:41 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Ik zou Wikipedia niet zo blindelings vertrouwen als ik jou was. Grote kans dat fabrikanten daar een vinger in de pap hebben. Maar goed, sigaren rook je toch meestal recreatief en niet op een dagelijkse basis (neem ik aan).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |