abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85914380
heb laatst van die mini sigaartjes gekregen... zie titel :7
-referral verwijderd-
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:17:05 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_85914406
Gewoon proberen joh
pi_85914437
Neen.
pi_85914479
Minisigaartjes worden volgens mij ook wel over de longen gerookt.
Over het algemeen rook je sigaren niet over de longen...
pi_85914507
Je rookt sigaren voor de smaak, niet voor de nicotine, dus het antwoord is nee. :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_85914608
waarom staat dan wel de 'roken is dodelijk' shit erop dan?
-referral verwijderd-
pi_85914758
Omdat je toch altijd teer binnen krijgt. Of dacht je dat als je niet over de longen rookt dat het dan niet schadelijk is :')
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_85914799
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:21 schreef vanBinsberge het volgende:
Omdat je van intensief sigaren roken wel mond- en keelkanker kan krijgen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_85914801
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 16:21 schreef vanBinsberge het volgende:
omdat het in je lichaam stoppen van gifstoffen niet echt bevorderlijk is voor je gezondheid, ongeacht of je het over je longen rookt. je kan nog steeds mond en keelkanker krijgen
pi_85914842
Sigaren eigenlijk niet. Maar als je van die Meharis, Moods of La Paz ( :') ) hebt, dan worden ze eigenlijk gerookt als sigaretten met een andere smaak.
pi_85914895
Oh wat leuk die username. Sigaartjes erbij, straks nog een cognacje. Decadent studentje?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:31:04 #12
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_85915044
ekte bazen wel :7

Maar de meeste mensen trekken dat niet :Y
I follow you......but not on Twitter
pi_85915618
Topic opgeschoond.
pi_85915740
Als van die mini vanille sigaartjes oid hebt, kan het wel en is ook erg lekker. Dikkere sigaren rook je normaal niet over de longen, maar is ook niet echt fijn.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:04:33 #15
57386 speedfreaxs
In hoc signo vincis
pi_85916557
Sigaren rook je meestal voor de smaak. Over je longen roken voegt niets toe aan de smaak beleving, zorgt eerder voor een afbreuk van de smaak. Verder ook niet gezond om een bijv. een Cohiba of mooie sigaar als Olifant over je longen te roken.

Zie bijvoorbeeld ook deze site over het roken van sigaren.
pi_85916762
Mensen die veel sigaren roken hebben vaak niet in de gaten dat ze toch over de longen roken.. hierdoor keelkanker enz. maar het is ook niet bevorderend als je niet over je longen rookt neem dat maar aan.
pi_85917252
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:09 schreef DutchBreaker het volgende:
Mensen die veel sigaren roken hebben vaak niet in de gaten dat ze toch over de longen roken.. hierdoor keelkanker enz. maar het is ook niet bevorderend als je niet over je longen rookt neem dat maar aan.
Euh, ja, net andersom volgens mij.
Omdat sigarenrokers over het algemeen niet over de longen roken hebben ze niet minder kans op kanker, maar dan is het dus keelkanker ipv longkanker.
pi_85917324
Ik zie hier trouwens veel kankergevaren. Is dat zo erg met roken van sigaren?
Nu heb je door roken ongeveer 20 keer zo veel kans op longkanker dan niet rokende mensen. Echter is dat wel na 30 jaar veel roken. Tevens krijgt 0,05% van alle mensen in Nederland jaarlijks longkanker.
Sigaren rook je over het algemeen toch een stuk minder, dus die kansverhoging valt volgens mij wel mee.

Wat gevaarlijker is aan roken is de kans op COPD, zeker als je kijkt hoe veel mensen dat krijgen van veel roken. En de kans op COPD wordt nauwelijks verhoogd door het roken van sigaren.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:28:20 #19
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_85917534
Nope, lichtjes naar binnen zuigen even laten hangen en weer uitblazen.
Als je geen ervaring hebt zul je het ook wel voelen als je wat dieper gaat.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_85944448
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 17:22 schreef Adames het volgende:
Ik zie hier trouwens veel kankergevaren. Is dat zo erg met roken van sigaren?
Nu heb je door roken ongeveer 20 keer zo veel kans op longkanker dan niet rokende mensen. Echter is dat wel na 30 jaar veel roken. Tevens krijgt 0,05% van alle mensen in Nederland jaarlijks longkanker.
Sigaren rook je over het algemeen toch een stuk minder, dus die kansverhoging valt volgens mij wel mee.

Wat gevaarlijker is aan roken is de kans op COPD, zeker als je kijkt hoe veel mensen dat krijgen van veel roken. En de kans op COPD wordt nauwelijks verhoogd door het roken van sigaren.
Van Wikipedia:
quote:
The increased risk for those smoking 1–2 cigars per day is too small to be statistically significant,[30] and the health risks of the 3/4 of cigar smokers who smoke less than daily are not known[32] and are hard to measure; although it has been claimed that people who smoke few cigars have no increased risk, a more accurate statement is that their risks are proportionate to their exposure.[33]
En aangezien je sigaren toch niet per doos rookt op een dag, zal het denk ik wel meevallen. Zeker in vergelijking met sigarettenrokers.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_90668147
Mja, ze zijn in de kast blijven liggen, maar heb nu met O&N wel zin :@ :7 :9

Zouden ze nog goed zijn? Zijn ergens in augustus gekocht... gewoon bewaard in het metalen doosje waar ze in zaten
-referral verwijderd-
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:13:53 #22
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_90678262
Nee (al heb ik alleen ervaring met 'gewone' sigaren, niet met kleintjes, maar ik neem aan dat het ook daarmee niet de bedoeling is). En ze zijn nog wel goed, hoor. Geniet ervan.
pi_90679386
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2010 12:24 schreef Orbis het volgende:

[..]

Van Wikipedia:

[..]

En aangezien je sigaren toch niet per doos rookt op een dag, zal het denk ik wel meevallen. Zeker in vergelijking met sigarettenrokers.
Ik zou Wikipedia niet zo blindelings vertrouwen als ik jou was. Grote kans dat fabrikanten daar een vinger in de pap hebben. Maar goed, sigaren rook je toch meestal recreatief en niet op een dagelijkse basis (neem ik aan).
Le deuxième sexe
pi_90686365
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:41 schreef ad0rable het volgende:

[..]

Ik zou Wikipedia niet zo blindelings vertrouwen als ik jou was. Grote kans dat fabrikanten daar een vinger in de pap hebben. Maar goed, sigaren rook je toch meestal recreatief en niet op een dagelijkse basis (neem ik aan).
Wellicht, maar het is in ieder geval een indicatie. Bovendien zijn de rapporten in de bronvermelding voornamelijk door anti-rokers geschreven.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_90687586
ik rook al 5 jaar sigaren
de kleintjes ( heb cornets van de ah ) gaan heel soms onbewust over je longen
en hoor je ook rustig op te roken doe er meestal wel 15 tot 20 min mee
gewoon lekker inhaleren even lekker door je mond laten rollen en dan heerlijk de rook langzaam uitblazen

De groten van de aldi doe ik altijd 45 min tot 1 uur mee en inhalleer die nooit via de longen,maar meestal gaat er wel iets over de longen
en rook ik net zo als de kleintjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')