abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:42:20 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85906831
Het vorige deel: <invullen aub >

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:42:31 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85906838
En nu weg! Ya chaooo!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85906888
net de La Place maar gebeld, waar ik ook gesolliciteerd heb, maar niets gehoord heb :') zijn ze allemaal met lunchpauze :')! mag na 1 uur terug bellen :P
Ja doei.
pi_85906904
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:48:16 #5
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_85906995
oh, ik ben m'n spullen aan het inpakken voor Zweden, en ik weet niet wat ik meemoet. Niet teveel, maar ook niet teveel t-shirts enzo, het wordt natuurlijk snel winter. Maar het kan ook nog mooi zijn, dus ook wat mooi weer kleren...Boh, lastig.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_85907217
waarom doen callcenters alleen maar outbound ;( bah!
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:55:13 #7
70532 loveli
N
pi_85907237
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat inbound is uitbesteed aan India. Ofzo.
crap in = crap out
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:55:50 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85907262
w/
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85907280
quote:
Solliciteer bij Ikea. Mijn stiefvader zei dat er een paar jaar terug eens kerstbonussen werden gegeven van 5000 euro. Lijkt me sterk maar hij was er van overtuigd :')
  Vis een optie? dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:58:03 #10
70532 loveli
N
pi_85907333
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:56 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Solliciteer bij Ikea. Mijn stiefvader zei dat er een paar jaar terug eens kerstbonussen werden gegeven van 5000 euro. Lijkt me sterk maar hij was er van overtuigd :')
Kerstpakket van de IKEA is naar wat ik hoor erg riant (heb geen verhalen gehoord over 5000 euro though). En je krijgt korting. Dus voor iedereen die gaat verhuizen het advies: ga even bij IKEA werken en koop je inboedel goedkoop.
crap in = crap out
pi_85907365
hm, goeie Shiny! Ze zoeken er iemand :o in Duiven :o
Ja doei.
pi_85907380
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Kerstpakket van de IKEA is naar wat ik hoor erg riant (heb geen verhalen gehoord over 5000 euro though). En je krijgt korting. Dus voor iedereen die gaat verhuizen het advies: ga even bij IKEA werken en koop je inboedel goedkoop.
Oeeeh...inneresting :Y
pi_85907381
Ik heb serieus gesolliciteerd bij IKEA vorig jaar. Ze wilden me ook graag hebben, maar ze hadden te weinig uur, dus dat is hem niet geworden.

Basisloon is overigens niet erg hoog, iets boven minimum (denk rond 8,50 p/u).
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_85907393
Ik kan misschien wel bij de ikea gaan werken :')!
  Vis een optie? dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:01:54 #15
70532 loveli
N
pi_85907465
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
hm, goeie Shiny! Ze zoeken er iemand :o in Duiven :o
Even voor de goede orde:
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:12 schreef loveli het volgende:
Is er geen Ikea in de buurt? Daar hebben ze ook veel ochtendwerk. Daarbij krijg je korting op alles en een heel fatsoenlijk kerstpakket.
o|O
crap in = crap out
pi_85907469
quote:
UPC is inbound hoor. :Y
En er is Nijmegen ook ergens een callcenter van het RDW, schijnt leuk te zijn.

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:52 schreef AKnynke het volgende:

[..]

waarom niet? Als ik vragen mag?
Ik was altijd al bang om te vliegen, maar onder het mom van "stel je niet, er kan je niks gebeuren" dwong ik mezelf altijd wel.
Ook een keer in een kabelbaan, maar dat ging mis.
De twee karretjes voor ons botsten tegen elkaar en vielen naar beneden.
Sindsdien vind ik mijn angsten reëel en mag ik daar van mezelf aan toegeven.
Daarbij is de angst sindsdien nog veel erger geworden, ik heb regelmatig vliegnachtmerries.
  Vis een optie? dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:02:50 #17
70532 loveli
N
pi_85907496
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:59 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb serieus gesolliciteerd bij IKEA vorig jaar. Ze wilden me ook graag hebben, maar ze hadden te weinig uur, dus dat is hem niet geworden.

Begint bij 8.71.
Avonddienst 50% toeslag, zaterdagavond en zondag 100%.
crap in = crap out
pi_85907497
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:59 schreef Ewelina het volgende:

Nee maar alles is supergoed geregeld daar van wat ik hoor. Bovendien kun je in goeie tijden ook nog extra krijgen. Het is dat ik al een baantje heb maar soundsklinkt erg goed.

Dat stomme Engels ertussendoor :(
pi_85907521
Wat zien haringen in een potje er eigenlijk vies uit, net slangen :o
pi_85907573
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

UPC is inbound hoor. :Y
En er is Nijmegen ook ergens een callcenter van het RDW, schijnt leuk te zijn.
[..]

upc al gekeken, hebben nu niets :)
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:05:45 #21
70532 loveli
N
pi_85907589
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom ik de CAO van de IKEA al voor m'n neus had?
crap in = crap out
pi_85907604
Ik heb bij Annie connect gewerkt..Veel inbound voor postcodeloterij, sponsor bingo loterij en bank giro loterij, maar ook best wat inbound voor de goede doelen..
aardig loon en je kunt van huis uit werken waarbij ook je internet vergoed wordt.
Erg flexibel zelf in te delen rooster is ook wel handig trouwens!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_85907620
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:05 schreef loveli het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom ik de CAO van de IKEA al voor m'n neus had?
nee hoor, ik had 'm ook al open
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:08:00 #24
70532 loveli
N
pi_85907662
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee hoor, ik had 'm ook al open
Dat vroeg ik niet :')
crap in = crap out