abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:03:00 #26
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_85904012
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:58 schreef Rottdog het volgende:
Hebben ze geen tabel op de website staan? Gaat trouwens op gewicht ipv lengte ivm drijfvermogen.

Je moet ook kijken naar is het een fun easyswim of is het voor les.
Kijk, dat is een stuk informatiever dan zo'n mutsige, geldklopperige receptioniste :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:12:30 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85904132
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:52 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook te bepalen totdat het punt kwam waarbij een 6 jarige onder mijn arm mee gesleept moest worden. De hele buurt liep bijna uit :@ gelukkig is ze wel een waterrat en zijn wij dat ook dus ze ligt regelmatig in het zwembad.

Wat voor mij ook scheelt in mijn besluit is dat schoolzwemmen verplicht is en je alsnog het diploma kunt behalen.
Dat scheelt inderdaad, schoolzwemmen hebben ze hier niet helaas. Ik ga er voorlopig nog maar even vanuit dat Isa braaf doet wat ik wil O-)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:13:03 #29
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85904144
Wij moeten Finn ook eens gaan opgeven voor zwemles, maar in de 2 dichtstbijzijnde zwembaden worden elk door 3 verschillende instanties lessen gegeven. We kunnen dus kiezen uit 6 opties en zien door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat we binnenkort maar eens op school rond gaan vragen waar mensen goede ervaringen mee hebben, want op basis van de info op alle websites kom ik er niet uit.
pi_85904236
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:13 schreef Jojogirl het volgende:
Wij moeten Finn ook eens gaan opgeven voor zwemles, maar in de 2 dichtstbijzijnde zwembaden worden elk door 3 verschillende instanties lessen gegeven. We kunnen dus kiezen uit 6 opties en zien door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat we binnenkort maar eens op school rond gaan vragen waar mensen goede ervaringen mee hebben, want op basis van de info op alle websites kom ik er niet uit.
Nou, dat is ook ingewikkeld zeg. Op school rondvragen lijkt me inderdaad een goed plan.
En dan maar hopen dat de zwemtijden van de gekozen instantie een beetje aansluiten op jullie rooster.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:17:55 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_85904295
Maar 29,95 valt toch wel mee?
Ik had echt 80,- verwacht ofzo.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:18:23 #32
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85904311
Ja, dat gaat wel een selectiepunt worden, want we hebben nog meer dingen te doen, dus logistiek is altijd een lastig punt.
pi_85904316
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat is de reden dat ze niet doorgaat? Ik leef namelijk nog met de gedachte dat ik degene ben die dat bepaalt :P
Hier ook een zoon die twee jaar lang huilend in de auto naar zwemles zat. Hij vond het vre-se-lijk. Hij wilde echt echt echt niet meer voor B op en ging alleen op voor A als wij beloofde dat hij niet verder moest. Hij werd er doodongelukkig van.

Het is dus niet bepaald een waterrat ;) maar goed; hij kan nu zwemmen.
pi_85904397
En het is echt een geregel ja, die zwemlessen.

Mijn man werkt in wisseldiensten dus is er vaak niet 's avonds. En om nou met drie kinderen steeds richting zwembad doordeweeks te sjouwen :N
Nu dus met middelste (5 jaar) op zaterdagochtend voor de komende 2 jaar. Ach ja, wat moet dat moet.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:22:37 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85904445
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:18 schreef lily het volgende:

[..]

Hier ook een zoon die twee jaar lang huilend in de auto naar zwemles zat. Hij vond het vre-se-lijk. Hij wilde echt echt echt niet meer voor B op en ging alleen op voor A als wij beloofde dat hij niet verder moest.

Het is dus niet bepaald een waterrat ;)
Dan zou ik er wellicht anders over denken inderdaad. Nu is Isa niet te houden als ze water ziet, dus het complete ABC lijkt me best verstandig.

Ik zie hier in de regio ook veel mogelijkheden tot privéles, bijvoorbeeld bij Zenden en in Lanaken. Afzwemmen wordt wel in een regulier zwembad gedaan dan. En over het niveau van de zwemlessen in Valkenburg is geen mens te spreken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:24:54 #36
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_85904506
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:17 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar 39,95 valt toch wel mee?
Andere pak is fun mag niet :N
pi_85904511
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:17 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar 29,95 valt toch wel mee?
39,95 op de website en in het zwembad hier 45,- om de één of andere reden.
Tsja, 't is ook niet zo verschrikkelijk duur. Maar ik wil wel de meerwaarde bewezen zien worden. Ik zal kritisch zijn.

Verder vindt Ken het water altijd leuk. Aan het begin was hij een beetje huiverig, maar nu staat hij te springen als we eens gaan. Dus als er een leuke badjuf/badmeester is, die het leuk aanpakt, maak ik me geen zorgen.
pi_85905811
Hier hebben ze eigenlijk niets gezegd over het soort zwemkleding. Ik heb Kyllian een paar weken geleden opgegeven. Er is een wachttijd van ongeveer een jaar, maar aangezien ze hier toch pas met 4,5 jaar mogen beginnen is dan niet zo'n probleem.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:43:27 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85906860
Hier zwemt arwen sinds maart/april bij de reddingsbrigade.

Arwen was altijd heel bang voor water , douchen etc. was altijd een waar gilfestijn en een dochter over de zeik.
Zwembad toe? eens maar niet weer :') we werden vriendelijk verzocht het bad uit te gaan _O-
Kreeg daarom het advies om haar juist op zwemles te doen, omdat het een heel andere manier van omgaan met water is etc. en je sommige dingen niet zelf kunt oplossen maar een beetje hulp nodig hebt.

Ik ben toen rond gaan bellen, en kreeg keer op keer afwijzing want ja watevrees doen wij niets mee. Wacht nog maar een jaartje of twee.
Echter kreeg ik via via een telefoonnummer van de reddingsbrigade hier, en legde de situatie uit.
Herkenning alom van zijn kleindochter. Ik werd uitgenodigd om op gesprek te komen, en er werd mij vanalles gevraagd ook hoe de geboorteging etc.
En na zo globaal het een en ander verteld en wta vragen te beantwoorden kwam bij het woord sonde een aha! moment bij de vrouw.
Veel kindjes die sonde oid hebben gehad hebben soort verdringkingsangstgevoel. Ze heeft het toen allemaal heel precies uitgelegd en ik herkende zoveel van Arwen.
Zij namen haar gelijk aan, zelfs met zeker de eerste lessen tot ze meer durfde 1 op 1 lessen.
Dit kan hier omdat er zo;n 4 assistentes bij zijn! Stuk voor stuk vrijwilligers die in de reddingsbrigade zitten en gecertificeerd zijn.

En nu een paar maanden verder is ze tegenover de rest van het kleine groepje zoveel achter, veel kindjes gaan door of gaan in het nieuwe seizoen door naar het volgende badje.
Maar wat is ze wel enorm gegroeid in haar durf. Niet meer gillend douchen, zwembad/zwemles vind ze fijn!!
Waar ze de eerste weken alleen langs de rand liep met haar handje op de rand, durft ze nu overal te lopen zonder hulp *O* ze durft te springen en haar kinnetje in het water te dompelen. zelfs een seconde heel snel een klein stukje van haar gezichtje onderwater. En als hoogtepunt de laatste les voor de zomer stop. Liet ze zich op haar kontje vallen. Dik feest en dus kreeg ze van mij ook een beloning.
Een ander zal dat overdreven vinden, maar ik weet van hoe ver ze kwam dus ik vond dat ze dat verdiende.

In de vakantie moesten we oefenen met onderwater kijken, maar dat durft ze echt nog niet, en achterover laten vallen en dan kin op borst en knie omhoog. Ook dat durft ze niet omdat zoals ze zelf zegt ze dan niet meer weet wat haar lijfje doet. Ze heeft nog teveel controle nodig over haar stappen etc die ze maakt.

Echter klein wondertje tijdens de vakantie we gingen in het binnen zwembad zwemmen en neefje van dezelfde leeftijd is al helemaal watervrij, kan zelf prima zichredden zolang hij bandjes om heeft en zelfs al voorzichtig zonder bandjes oefenen. Zonder enige vorm van zwemles.
En dus Arwen vleugeltjes om gedaan en mijn zus haar vast gehouden en laten zien dat je met vleugeltjes niet kan zinken.
Uiteindelijk is ze zelfs een stukje gaan "zwemmen" dat zus haar alleen bij haar badpakje vasthield!!
Later die middag was ze bij het trapje aan het spelen. Neef met a b en c zat erbij en ze viel pardoes van het trapje.
En heeft ze helemaal zelf!! zonder hulp 1.5 meter gezwommen naar de kant O+ En niks geen paniek, ze was enorm trots.
We gaan dit dus maar even bespreken met de zwemleraar en kijken of het een idee is om de val oefening eerst met vleugeltjes te doen bijv. dat dat wat meer vertrouwen geeft.
Het zal allemaal nog best lang duren voor ze echt watervrij is.
Maar we zijn in ieder geval op de goede weg!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_85906923
Wat leuk om die verhalen te lezen :Y
pi_85907357
Thijs houdt het tot nu toe bij babyzwemmen. Hij is ruim een half jaar niet geweest omdat ik op de avonden naar school moest, maar vanavond gaan we weer!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:00:25 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_85907415
Wat heerlijk Evenstar!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:00:47 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85907431
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
39,95 op de website en in het zwembad hier 45,- om de één of andere reden.
Tsja, 't is ook niet zo verschrikkelijk duur. Maar ik wil wel de meerwaarde bewezen zien worden. Ik zal kritisch zijn.

Verder vindt Ken het water altijd leuk. Aan het begin was hij een beetje huiverig, maar nu staat hij te springen als we eens gaan. Dus als er een leuke badjuf/badmeester is, die het leuk aanpakt, maak ik me geen zorgen.
Ik vermoed dat de vermeende meerwaarde in de veiligheid zit.... als kurkjes niet of niet op tijd door de ouders omgedaan worden dan loop je kans dat er tijdens de les een het water inwandelt zonder drijfmiddel.
Of ze maken het zelf los, en dan heb je als badmeester hetzelfde probleem.

Als ze zo'n pak aanhebben valt er weinig aan drijfmiddelen los te maken of te vergeten, het is onderdeel van.

Ik vind het overigens een hoop geld, en ik ben sowieso een fan van kurkjes.... pas de kurkjes gevonden die ik destijds (toen je ze eigenlijk niet als particulier kon kopen) voor Jr. heb laten maken O+
Maar goed, toen ook vanaf 3 maanden aan babyzwemmen gedaan, dus tegen de tijd dat hij 4 jaar was was het alleen een kwestie van de bewegingen wat bijschaven, blijven drijven was geen issue meer.

Met dit krummeltje weer babyzwemmen in de planning, gewoon omdat het zo enorm leuk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:04:45 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85907560
Evenstar wat geweldig dat het bij de reddingsbrigade goed gaat met haar zwemlessen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:37:36 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85908760
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:04 schreef Leandra het volgende:
Evenstar wat geweldig dat het bij de reddingsbrigade goed gaat met haar zwemlessen ^O^
Ja ik ben er enorm blij mee!! En ik denk dus en zo denken zij ook dat het juist met watervrees goed is om vroeg te beginnen met watergewenning.

Bijkomend leuk voordeel het kost allemaal geen drol. ik betaal 30 euro per kwartaal , dus 120 over het hele jaar en effectief mist ze dus alleen 6 weken tijdens de vakantie en een a twee keer met feestdagen. :)
terwijl elders je al snel zo;n 80 euro de week betalen moet hier :+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:58:32 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85909487
OMG 80 euro in de week?? :o

Voor wat, twee keer een half uurtje ofzo? Krijgt het kind dan privéles van 2 instructeurs?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:04:29 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_85909736
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 13:58 schreef Leandra het volgende:
OMG 80 euro in de week?? :o

Voor wat, twee keer een half uurtje ofzo? Krijgt het kind dan privéles van 2 instructeurs?
nee voor een maand dus 4 lessen van eerst een half uur en later 45 minuten :')
Toch ongeveer 15 a 20 euro de les :') Belachelijk he :+
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:07:24 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85909827
Geen flauw idee wat ik in 1992 voor babyzwemmen betaalde, maar ik weet zeker dat het niet zulke bedragen kunnen zijn geweest (ook niet als ik rekening hou met inflatie en dergelijke).

15 tot 20 euro per les kan ik me nog voorstellen in een privébad met maximaal 3 of 4 kinderen die zwemles hebben, maar in een gemeentelijk zwembad zijn zulke bedragen werkelijk belachelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85910168
Hier in de stad kost het ¤4,- per les. Meer weet ik er nog niet van :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:20:15 #50
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85910307
Ik ben 50 euro kwijt voor 12 lessen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties