abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 20 november 2010 @ 00:27:31 #251
73911 ultra_ivo
pi_88929202
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Jaapien het volgende:
Ik heb reviews van de Pentax K-x eens goed bekeken, het lijkt me een prima camera. Op hoge ISO schijnt 'ie het heel goed te doen. Echter voor de 'image quality' geeft Dpreview hem een nogal lage score, waar ligt dat aan?
Zoiets ligt meestal aan de smaak van de reviewer. En of de reviewer de moeite heeft genomen de handleiding te lezen (niet dus). Pentax heeft meestal net iets andere standaard instellingen dan Canon. Je moet die natuurlijk wel gelijk zetten om te kunnen vergelijken, iets dat zelden gedaan wordt. Typisch is trouwens dat in de text dpreview heel tevreden is over de beeldkwaliteit.
pi_88930068
Ik ben op zoek naar een nieuwe en tevens mijn eerste camera!

Aandachtspunten:
- De camera moet gebruiksvriendelijk zijn, ik ben slechts een beginner op het gebied van fotografie.
- Makkelijke en creatieve functies, met ingebouwde (kleuren)filters zoals bv pop-art, pin-hole etc.
- Mogelijkheid om in de nacht redelijk te fotograferen.
- Mooi uiterlijk en design (ik begin te watertanden bij de Olympus PEN E-P1).
- Redelijke video functie.
- Budget +/- 200.
- Ik ben van plan om hem voornamelijk te gaan gebruiken tijdens het reizen en op tripjes/festivals/feesten.

Camera's die ik overweeg:
- Olympus Mju-9010 of Mju-7010 (vanwege de magic filters en panorama functie).
- Sony Cyber-shot DSC-H55
- Canon IXUS 210
- Samsung EX1 (helaas te prijzig, biedt daarentegen wel veel waarnaar ik op zoek ben).

Alvast bedankt!
  zaterdag 20 november 2010 @ 05:27:11 #253
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_88933349
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:51 schreef 1Q84 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe en tevens mijn eerste camera!

Aandachtspunten:
- De camera moet gebruiksvriendelijk zijn, ik ben slechts een beginner op het gebied van fotografie.
- Makkelijke en creatieve functies, met ingebouwde (kleuren)filters zoals bv pop-art, pin-hole etc.
- Mogelijkheid om in de nacht redelijk te fotograferen.
- Mooi uiterlijk en design (ik begin te watertanden bij de Olympus PEN E-P1).
- Redelijke video functie.
- Budget +/- 200.
- Ik ben van plan om hem voornamelijk te gaan gebruiken tijdens het reizen en op tripjes/festivals/feesten.

Camera's die ik overweeg:
- Olympus Mju-9010 of Mju-7010 (vanwege de magic filters en panorama functie).
- Sony Cyber-shot DSC-H55
- Canon IXUS 210
- Samsung EX1 (helaas te prijzig, biedt daarentegen wel veel waarnaar ik op zoek ben).

Alvast bedankt!
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2010 01:58 schreef problematiQue het volgende:
Uit deze review kwam deze camera als beste naar voren. (Samsung WB650 is een andere naam voor Samsung HZ35W)
pi_88996819
Zou de Nikon d80 niet goed zijn voor mij? Heeft iemand ervaring met deze camera (wbt. beeldkwaliteit, prestatiets op hoge ISO ...)
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2010 @ 23:02:34 #255
145146 Andyy
pi_88997129
Waar wil je 'm voor gaan gebruiken?
De D90 die je had gevonden lijkt me wel een goede deal, betere ISO prestaties dan de D8
pi_89186201
Hoi iedereen! Op dit moment zit ik voor mijn studie in het buitenland (Londen) en ik heb mijn moeders digitale camera (een Kodak, compact camara) meegenomen. Ik heb al flink wat foto's gemaakt hier en ben er achter gekomen dat ik het toch wel erg leuk vind om foto's te maken. Nu ben ik dus aan het overwegen om wanneer ik weer terug ben in NL een professionelere camera (spiegelreflex?) aan te schaffen. Omdat ik er de ballen verstand van heb weet ik totaal niet waar ik op moet letten of welk toestel ik uberhaupt zou kunnen kopen als beginner. Ik wil in ieder geval het volgende:

- Ik wil de camera vooral gebruiken voor landschapsfoto's, bloemen, insecten, dieren (dus eigenlijk voor van alles)
- Ik wil zelf (handmatig) alles in kunnen stellen.
- Mogelijkheid om in de nacht redelijk te fotograferen.
- Mooi design maar wat ik nog belangrijker vind is dat hij goed in de hand ligt
- Videofunctie is niet noodzakelijk
- Budget 200-300

Ik hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:06:58 #257
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89186670
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:56 schreef Nozomi21 het volgende:
Hoi iedereen! Op dit moment zit ik voor mijn studie in het buitenland (Londen) en ik heb mijn moeders digitale camera (een Kodak, compact camara) meegenomen. Ik heb al flink wat foto's gemaakt hier en ben er achter gekomen dat ik het toch wel erg leuk vind om foto's te maken. Nu ben ik dus aan het overwegen om wanneer ik weer terug ben in NL een professionelere camera (spiegelreflex?) aan te schaffen. Omdat ik er de ballen verstand van heb weet ik totaal niet waar ik op moet letten of welk toestel ik uberhaupt zou kunnen kopen als beginner. Ik wil in ieder geval het volgende:

- Ik wil de camera vooral gebruiken voor landschapsfoto's, bloemen, insecten, dieren (dus eigenlijk voor van alles)
- Ik wil zelf (handmatig) alles in kunnen stellen.
- Mogelijkheid om in de nacht redelijk te fotograferen.
- Mooi design maar wat ik nog belangrijker vind is dat hij goed in de hand ligt
- Videofunctie is niet noodzakelijk
- Budget 200-300

Ik hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken.
Dat is een erg laag budget voor een nieuwe DSLR, dus je kunt het beste eens rondkijken op marktplaats. Op deze website is over elk model camera veel informatie te vinden.
  zondag 28 november 2010 @ 14:20:22 #258
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89255911
Ik heb laatst (maand geleden ongeveer) een 550d aangeschaft ter vervanging van de sony alpha 350, waar ik ongeveer 2 jaar heb van genoten. Maar het is allemaal sneller gegaan dan ik had gedacht. Ik kocht de 550d met het gevoel dat hij veel meer kon dan mn alpha. Dit is ook zo, maar toch zijn er momenten waarop ik liever een xd camera had. Het begon met de 18-135. Ik dacht dat ik dan wel klaar was, maar er kwam een 50mm prime bij en recent een 70-200 f2.8. Met die laatste heb ik het gevoel dat de AF van de 550d gewoon niet goed genoeg is voor de snelle usm motor. Ik denk dat ik de 18-135mm ook verkoop en een 17-40 ga aanschaffen, dan heb ik dus 2 lenzen die niet ten volste worden benut wat de snelheid van scherpstellen betreft.

Ik dacht voordat ik de camera kocht dat het voor huis-tuin-keuken gebruik was, maar nu ik ook (wel via via, want niet iedereen verwacht veel van een 13 jarige fotograaf, al heb ik het geluk dat ik er wat ouder uit zie ) opdrachten krijg voor bijv. feestjes van mitsubishi motors.

De 550d vind ik gewoon een beetje te licht/plastic-fantastic/klein (zelfs met grip) voor mijn gevoel. Ik mis de weathersealing (als ik naar de camera meeneem en het regent een beetje moet je de camera al helemaal met plastic gaan inpakken) en de robuustheid van de xd body's.

Ook de burst gebruik ik veel vaker dan ik dacht, en dan is 3,8 foto's per seconde gewoon te traag. De processoren kunnen bovendien maar 6 foto's achter elkaar bufferen (k schiet altijd raw), zelfs met class 6 kaartjes.

De geavanceerde instelbaarheid van af points van bijv. de 7d mis ik bijvoorbeeld ook waar ik stuk voor stuk de af points aan en uit kan zetten, wanneer je bij de 550d alleen kan kiezen tussen auto en 1 punt selecteren.

De video modus gebruik ik veel minder dan ik dacht, de rode videomic ligt eigenlijk voor niks stof te happen in de kast.

Mn 550d wil ik wel verkopen voordat er veel clicks op staan en hij niets meer waard is, vandaar dat ik nu al voor een upgrade aan het kijken ben.

Dus ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen een nieuwe 7d, een 2e hands 1d mk 2, 2e hands 1d mk 2n of 2e hands 1d mk3.

Ik wil hem redelijk allround gebruiken. Wat ik kort samengevat belangrijk vind zijn iso/ruis prestaties, een redelijke burst (maar bij geen van de bovengenoemde camera's ontbreekt dit), stevige weathersealed body en goede AF.

Alvast bedankt voor de hulp :D !
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 14:28:34 #259
145146 Andyy
pi_89256198
:') , beter kan je het niet verwoorden.
  zondag 28 november 2010 @ 14:38:13 #260
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89256483
Heb je voor feestjes écht snelle AF nodig?
  zondag 28 november 2010 @ 14:40:50 #261
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89256570
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:28 schreef Andyy het volgende:
:') , beter kan je het niet verwoorden.
Ik weet t :')

Maar ik meen dit wel echt serieus ;)

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef problematiQue het volgende:
Heb je voor feestjes écht snelle AF nodig?
Zelf vind ik van wel, want als het wat minder licht is en er wat minder contrast is moet je echt een paar keer van 1,5 m tot oneindig voordat hij scherpgesteld is. Ook is maar 1 af punt cross type op mn 550d (center-spot), de rest is redelijk traag.

Natuurlijk benut je het af systeem van de 1d vooral bij sport, maar aangezien ik hem redelijk allround gebruik ontbrekeekt dat ook niet ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_89256803
Susteren, seriously.... :')

quote:
en recent een 70-200 f2.8. Met die laatste heb ik het gevoel dat de AF van de 550d gewoon niet goed genoeg is voor de snelle usm motor. Ik denk dat ik de 18-135mm ook verkoop en een 17-40 ga aanschaffen, dan heb ik dus 2 lenzen die niet ten volste worden benut wat de snelheid van scherpstellen betreft.
Verwacht je er niet gewoon teveel van? Waaraan merk je dat de AF van je 550D niet snel genoeg zou zijn voor de objectieven die je noemt?

quote:
De 550d vind ik gewoon een beetje te licht/plastic-fantastic/klein (zelfs met grip) voor mijn gevoel. Ik mis de weathersealing (als ik naar de camera meeneem en het regent een beetje moet je de camera al helemaal met plastic gaan inpakken) en de robuustheid van de xd body's.
Licht, enigszins plastic en klein kan ik nog inkomen (merk het zelf ook aan mijn 450D), maar helemaal met plastic inpakken is ook bullshit hoor. Mijn 450D heeft ondertussen ook al wel wat regenbuitjes en sneeuwbuien overleefd. Je moet het spul niet helemaal onderdompelen uiteraard, maar dat moet je met een 7D, 5D of 1D ook niet proberen. (hoewel de laatste het soms nog wel schijnt te overleven, maar dat terzijde)

Overigens ontgaat mij ook waar je weather sealing en de robuustheid van een 1D voor nodig hebt als je op een Mitsubishi-feestje staat te fotograferen, maar daar heb je vast een verklaring voor.

quote:
Ook de burst gebruik ik veel vaker dan ik dacht, en dan is 3,8 foto's per seconde gewoon te traag. De processoren kunnen bovendien maar 6 foto's achter elkaar bufferen (k schiet altijd raw), zelfs met class 6 kaartjes.
Bijna 4 foto's per seconde is niet voldoende voor huis-, tuin- en keukenfotografie en een feestje? :? Het kan ook een idee zijn iets selectiever te fotograferen natuurlijk; als je een nog veel hogere framerate nodig hebt, begint het eerlijk gezegd meer op filmen te lijken.

quote:
De video modus gebruik ik veel minder dan ik dacht, de rode videomic ligt eigenlijk voor niks stof te happen in de kast.
Dat komt omdat je de burstmode gebruikt in plaats van de videomode. :') Dat de videomic e.d. in de kast liggen te verstoffen verbaast mij en ongetwijfeld vele anderen hier totaal niet; we hadden je al van tevoren gezegd dat je je geld niet in dat soort rommel had moeten steken.
  zondag 28 november 2010 @ 14:55:05 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89256928
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:20 schreef Susteren het volgende:
Ik heb laatst (maand geleden ongeveer) een 550d aangeschaft ter vervanging van de sony alpha 350, waar ik ongeveer 2 jaar heb van genoten. Maar het is allemaal sneller gegaan dan ik had gedacht. Ik kocht de 550d met het gevoel dat hij veel meer kon dan mn alpha. Dit is ook zo, maar toch zijn er momenten waarop ik liever een xd camera had. Het begon met de 18-135. Ik dacht dat ik dan wel klaar was, maar er kwam een 50mm prime bij en recent een 70-200 f2.8. Met die laatste heb ik het gevoel dat de AF van de 550d gewoon niet goed genoeg is voor de snelle usm motor. Ik denk dat ik de 18-135mm ook verkoop en een 17-40 ga aanschaffen, dan heb ik dus 2 lenzen die niet ten volste worden benut wat de snelheid van scherpstellen betreft.
Ze worden niet vol benut. En? Als ze het maar snel genoeg doen!
quote:
Ik dacht voordat ik de camera kocht dat het voor huis-tuin-keuken gebruik was, maar nu ik ook (wel via via, want niet iedereen verwacht veel van een 13 jarige fotograaf, al heb ik het geluk dat ik er wat ouder uit zie ) opdrachten krijg voor bijv. feestjes van mitsubishi motors.
Dus je hebt nu 1 feestje gehad. Lijkt me nog niet dat je een nieuwe nodig hebt.
quote:
De 550d vind ik gewoon een beetje te licht/plastic-fantastic/klein (zelfs met grip) voor mijn gevoel. Ik mis de weathersealing (als ik naar de camera meeneem en het regent een beetje moet je de camera al helemaal met plastic gaan inpakken) en de robuustheid van de xd body's.
Te licht? Mijn 400D+grip is zeker meer dan een halve kilo. Vind je hem niet zwaar genoeg, dan hang je er toch een zak zand onder?
Dat hij van plastic is, maakt dat wat uit?
De weathersealing, je kan hem prima meenemen in de regen. Niet in een tropische storm, maar hij kan heus wel tegen wat water.
Ik heb een filmpje gezien dat iemand er een kop thee overheen gooide, en dat hij het nog gewoon deed.
En kwa robuustheid, er staat een filmpje van een 400D vs D70 op internet, zoek die maar eens op. Daar probeert iemand zijn camera's te vernielen.
quote:
Ook de burst gebruik ik veel vaker dan ik dacht, en dan is 3,8 foto's per seconde gewoon te traag. De processoren kunnen bovendien maar 6 foto's achter elkaar bufferen (k schiet altijd raw), zelfs met class 6 kaartjes.
Dit heeft volgens mij geen donder de maken met processoren, maar met het RAM wat in je camera zit. Je superluxe class 6 kaartjes hebben geen enkele meerwaarde in je 550D.
quote:
De geavanceerde instelbaarheid van af points van bijv. de 7d mis ik bijvoorbeeld ook waar ik stuk voor stuk de af points aan en uit kan zetten, wanneer je bij de 550d alleen kan kiezen tussen auto en 1 punt selecteren.
Heb je dan wel eens met een 7D geschoten? Als je niet weet hoe het in een 7D werkt kan je het moeilijk missen dunkt mij.
quote:
De video modus gebruik ik veel minder dan ik dacht, de rode videomic ligt eigenlijk voor niks stof te happen in de kast.
Lekker laten liggen.
quote:
Mn 550d wil ik wel verkopen voordat er veel clicks op staan en hij niets meer waard is, vandaar dat ik nu al voor een upgrade aan het kijken ben.
Waarom maak je je hier druk om? Het is toch iets wat je gebruikt? Als je bang bent geld te verliezen op een aankoop moet je hem of niet kopen, of niet gebruiken.
quote:
Dus ik ben eigenlijk aan het twijfelen tussen een nieuwe 7d, een 2e hands 1d mk 2, 2e hands 1d mk 2n of 2e hands 1d mk3.
Hoe kom je als 13 jarige in godsnaam aan de honderden euro's die je hiervoor nodig hebt?
quote:
Ik wil hem redelijk allround gebruiken. Wat ik kort samengevat belangrijk vind zijn iso/ruis prestaties, een redelijke burst (maar bij geen van de bovengenoemde camera's ontbreekt dit), stevige weathersealed body en goede AF.
Ja, en? Je hebt blijkbaar al best veel kennis van de 7D, dus wat je hiermee bedoelt weet ik niet. Moeten wij een keus voor je maken? Ga dan voor een 1D Mark 3, nou eenmaal het beste wat je kan krijgen.
quote:
Alvast bedankt voor de hulp :D !
Geen idee wat je nou voor hulp nodig hebt, maar graag gedaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 15:01:02 #264
145146 Andyy
pi_89257088
Een 1D is niks, je moet op zijn minst een 1Ds hebben wil je een beetje goede foto's kunnen maken.
  zondag 28 november 2010 @ 15:02:15 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89257118
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:01 schreef Andyy het volgende:
Een 1D is niks, je moet op zijn minst een 1Ds hebben wil je een beetje goede foto's kunnen maken.
En dan het liefst 10 naast elkaar, zodat je ze daarna als een soort panorama kan samenvoegen. Dan heb je gewoon een 200 megapixel foto van 2 gig. Ideaal
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 november 2010 @ 15:04:51 #266
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89257175
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 14:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ze worden niet vol benut. En? Als ze het maar snel genoeg doen!

[..]

Dus je hebt nu 1 feestje gehad. Lijkt me nog niet dat je een nieuwe nodig hebt.

[..]

Te licht? Mijn 400D+grip is zeker meer dan een halve kilo. Vind je hem niet zwaar genoeg, dan hang je er toch een zak zand onder?
Dat hij van plastic is, maakt dat wat uit?
De weathersealing, je kan hem prima meenemen in de regen. Niet in een tropische storm, maar hij kan heus wel tegen wat water.
Ik heb een filmpje gezien dat iemand er een kop thee overheen gooide, en dat hij het nog gewoon deed.
En kwa robuustheid, er staat een filmpje van een 400D vs D70 op internet, zoek die maar eens op. Daar probeert iemand zijn camera's te vernielen.

[..]

Dit heeft volgens mij geen donder de maken met processoren, maar met het RAM wat in je camera zit. Je superluxe class 6 kaartjes hebben geen enkele meerwaarde in je 550D.

[..]

Heb je dan wel eens met een 7D geschoten? Als je niet weet hoe het in een 7D werkt kan je het moeilijk missen dunkt mij.

[..]

Lekker laten liggen.

[..]

Waarom maak je je hier druk om? Het is toch iets wat je gebruikt? Als je bang bent geld te verliezen op een aankoop moet je hem of niet kopen, of niet gebruiken.

[..]

Hoe kom je als 13 jarige in godsnaam aan de honderden euro's die je hiervoor nodig hebt?

[..]

Ja, en? Je hebt blijkbaar al best veel kennis van de 7D, dus wat je hiermee bedoelt weet ik niet. Moeten wij een keus voor je maken? Ga dan voor een 1D Mark 3, nou eenmaal het beste wat je kan krijgen.

[..]

Geen idee wat je nou voor hulp nodig hebt, maar graag gedaan.
Kennis heeft een 7d en 5d mk ii, allebei met plezier mee een dagje geschoten, maar snelheid van 7d vond ik fijner dan groothoek van 5d mk2.

K kom aan geld door webdesign.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 15:20:27 #267
145146 Andyy
pi_89257567
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 15:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En dan het liefst 10 naast elkaar, zodat je ze daarna als een soort panorama kan samenvoegen. Dan heb je gewoon een 200 megapixel foto van 2 gig. Ideaal
Nee, je moet er op zijn minst 3 hebben, 1 in je ts en 2 om je nek, 1 met een telelens, 1 met groothoek en 1 met standaar zoom.
En in je tas ook nog een 600mm 4 of vergelijkbaar
  zondag 28 november 2010 @ 15:28:25 #268
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89257775
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:20 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nee, je moet er op zijn minst 3 hebben, 1 in je ts en 2 om je nek, 1 met een telelens, 1 met groothoek en 1 met standaar zoom.
En in je tas ook nog een 600mm 4 of vergelijkbaar
1 in ts? zo'n hekel aan hem? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 november 2010 @ 15:29:08 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89257810
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:04 schreef Susteren het volgende:

[..]

Kennis heeft een 7d en 5d mk ii, allebei met plezier mee een dagje geschoten, maar snelheid van 7d vond ik fijner dan groothoek van 5d mk2.

K kom aan geld door webdesign.
Aangezien je die 7D graag wilt hebben, koop 'm gerust. Ik zou het alleen wel zonde van 't geld vinden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2010 @ 15:38:11 #270
145146 Andyy
pi_89258098
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

1 in ts? zo'n hekel aan hem? :P
Tas :@
pi_89258102
Ach, die jongen is gewoon zoekende naar de ideale body voor hem. Gecombineerd met wat jeugdig enthousiasme en een vleugje naïviteit neem je dan weleens wat overhaaste beslissingen. Misschien had 'ie beter in één keer door kunnen sparen voor een 7 of een tweedehands 1. Want hoewel heel veel mensen hier anders beweren hoef je niet per se met een instapper te beginnen en die minimaal vijf jaar af te raggen. Ik luisterde er wel naar en heb zo duizenden euro's weggemieterd en in één jaar vijf bodies en bakken glas aangeschaft, tot ik er één had die wel min of meer aan mijn eisen voldeed. Overigens kwam ik er wel pas gaandeweg achter wat mijn eisen precies waren, dus wat dat betreft was het wel een goede leerschool, alleen was het collegegeld wel wat hoog ;)
  zondag 28 november 2010 @ 15:42:20 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89258237
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:38 schreef IntensiveGary het volgende:
Ach, die jongen is gewoon zoekende naar de ideale body voor hem. Gecombineerd met wat jeugdig enthousiasme en een vleugje naïviteit neem je dan weleens wat overhaaste beslissingen. Misschien had 'ie beter in één keer door kunnen sparen voor een 7 of een tweedehands 1. Want hoewel heel veel mensen hier anders beweren hoef je niet per se met een instapper te beginnen en die minimaal vijf jaar af te raggen. Ik luisterde er wel naar en heb zo duizenden euro's weggemieterd en in één jaar vijf bodies en bakken glas aangeschaft, tot ik er één had die wel min of meer aan mijn eisen voldeed. Overigens kwam ik er wel pas gaandeweg achter wat mijn eisen precies waren, dus wat dat betreft was het wel een goede leerschool, alleen was het collegegeld wel wat hoog ;)
Doe je zelf dan niet iets fout? En elke 5 body's waren dat?
Een 400D, 40/5060D, 7D,5D mark x, 1ds?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 november 2010 @ 15:49:02 #273
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_89258427
Ik zou zeggen, doe wat je niet laten kan :)

Met een 17-40, 70-200 en een 1D body heb je zo'n beetje waar fotojournalisten ook mee rondlopen, dus dan kan het aan je spullen in ieder geval niet meer aan liggen.
  zondag 28 november 2010 @ 15:49:50 #274
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_89258449
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:38 schreef IntensiveGary het volgende:
Misschien had 'ie beter in één keer door kunnen sparen voor een 7 of een tweedehands 1.
Ik had voor de aanschaf topic geopend: 550d of 7d, en iedereen zei 550d :P

Maar gelukkig kan k hem waarschijnlijk met grip voor ongeveer 600/650 euro verkopen gezien koersen mp :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_89258655
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
Doe je zelf dan niet iets fout? En elke 5 body's waren dat?
Een 400D, 40/5060D, 7D,5D mark x, 1ds?
een 450, vrij snel upgrade naar 550. Daar een vakantie en festival (donker, clubs, modeshows, dansvloer) mee gedaan en toen kwam ik er achter dat die tekort kwam in AF, slechtlichtprestaties en snelheid. Op zich geen probleem, want de eisen die ik stel vind je niet in instappers. Stapje omhoog dus. Hier kwam ik al na een maand of drie achter. Of eigenlijk al sneller natuurlijk.

Toen kwam er een tweedehands 40D. Was een fijne camera, maar voelde me niet helemaal lekker bij tweedehands, dus die ging er na een week uit voor een nieuwe 50D. Helemaal te gek. Razendsnelle camera, stevig en met grip d'r op lekker bulky, maar ook die redde hier niet in het donker. Toen in februari dit jaar een refurbished 1Ds Mk2 op de kop getikt. Wat een verademing. Nu ben ik er bijna. Qua slechtlichtprestaties en snelheid overigens nog niet. Bij snelle fashionshows kom ik nog weleens wat power tekort en ietsje verder dan iso3200 zou ook fijn zijn.

Dan blijven in mijn categorie over: de 1D4, een gebruikte 1Ds3 of switchen naar Nikon.

Conclusie: de 450D en de 40D waren overbodige aankopen, maar dan heb ik nog steeds drie bodies in een jaar aangeschaft. Achteraf bezien had ik meteen voor een 50D moeten kopen. Maar ja, da's achteraf ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')