abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98063688
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Vaak het vliegtuig nemen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 12 juni 2011 @ 14:36:18 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98063806
Minstens 15 gedaan sinds 1 april, dat is Silver (dat was ik al), en meer dan 40.000 level miles, dat zou Gold moeten zijn.

Naja, we zien het wel, was al Silver anyway. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_98065432
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vaak het vliegtuig nemen :)
En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 12 juni 2011 @ 19:42:18 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98076555
quote:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe je dat sinds de peildatum van 1 april voor elkaar gekregen hebt.
Ik moest de afgelopen 8 weken naar Boekarest, na 6 weken was ik ook van nul naar gold (elke week met overstap)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 12 juni 2011 @ 19:44:36 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98076660
Oh trouwens, ik zat niet op nul. Mee dat ik het opschrijf realiseer ik me dat Air France vluchten meetellen... Daar had ik er al van staan. Maar met overstap gaat wel keihard!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 12 juni 2011 @ 20:00:32 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98077471
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En zoveel mogelijk BC vliegen op kosten van de baas.
Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_98079904
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik begrijp het. Je bedoelt dus Europe Select waarbij je dus zo ongeveer 6 tot 8 x zoveel voor een ticket betaalt als dat je met een Platinum Card ook op rij 5 t/m 10 in Y op een identieke stoel zit. Helaas voor mijn status maar ik maak er tegenwoordig maar een sport van om zo goedkoop mogelijk te vliegen, waarbij ik moet opmerken dat ik mijn heen en terug vluchten altijd uitstekend ruim van te voren kan plannen. (morgenavond naar Barcelona op een Vueling retour van 90 euro all-in, en volgende week met Delta naar New York voor 500 euro.)
Zo, met verkeerde been uit bed gestapt?

Maar inderdaad, dat dus. Bij KLM en BA heb je dan tenminste nooit iemand naast je zitten en dat is belangrijk om te kunnen werken met confidentiele informatie. Daarbij heb ik flexibele tickets nodig en wordt alles 1-3 dagen van tevoren geboekt gemiddeld, dat is nou eenmaal de job. Tussen full flex economy en business zit toch vaak geen verschil meer tegenwoordig. En intercontinentaal slaap ik gewoon graag, zeker op 24 uurs trips.

Prive vlieg ik ook gewoon goedkoop en plan ik zoveel mogelijk. Ik begrijp je punt dus wel, maar mensen vliegen vaak business voor een reden. En verder boeiend, mijn bazen zijn ook de eigenaar van de zaak en die willen ervoor betalen. Ik klaag niet.
  zondag 12 juni 2011 @ 20:59:12 #233
15080 static
pi_98080622
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ach, ik vind het wel lekker om zo'n tafeltje ertussen te hebben. Daarnaast is het natuurlijk niet te vergelijken met intercontinentale business class.

Overigens vlieg ik niet altijd business class, morgen naar Oslo niet bijvoorbeeld.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:10:36 #234
15080 static
pi_98189986
quote:

[..]

Nou, zo dus. :P

pi_98243186
KLM gold binnen handbereik, geef het een paar week, echter behalve wat gratis soep en whiskey in de business lounge heb ik dr niets aan.

Mijn meeste vluchten zijn europees, dus dat is aankomst op vliegveld paar minuten voor boarden. Niet echt wat je zegt lounge tijd.

Behalve een extra creditcard snap ik eigenlijk ook niet wat ik moet met een privé Amex FF kaart,want wanneer zal ik ooit die extra vergaarde punten inruilen ?
pi_98244263
Enkel handig voor de extra miles, meer ook niet inderdaad. Ik vlieg ook veel te weinig prive met KLM om er iets aan te hebben.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 14:04:12 #237
45833 crew  Fogel
pi_98247545
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_98249326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:04 schreef Fogel het volgende:
Het grote nut van de AmEx kaart is dat je co-kaarten aan kan vragen en de extra kaarten hebben dezelfde status als de hoofdkaart. Op die manier hebben mijn ouders en broer ook een FF Gold, zelfs al vliegen ze maar een paar keer per jaar.
Voor mij is de lounge toegang wel handig want ik gebruik Schiphol als transfervluchthaven, er gaan zo goed als geen directe vluchten vanaf waar ik woon.
klopt

maar met als nadeel dat diegene die jouw kaart heeft ook haar kosten maakt op jouw bankrekening.

bij familie misschien geen probleem , maar ik sta er niet om te s[pringen.

Dit is te omzeilen door de extra kaart uit te schrijven en vervolgens de kaart zelf te behouden. Zodoende heeft men wel een FF nummer + status, maar geen fysieke kaart om betalingen mee te doen. Slechts soms vragen ze om je kaart bij de lounge balie (instapkaart kan voldoende zijn).
pi_98650016
Ik doe ook maar eens mee..

Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.

Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.

Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2011 17:06:17 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:43:56 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98651295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:05 schreef chratnox het volgende:
Ik doe ook maar eens mee..

Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
UK (Heathrow), Duitsland (Frankfurt), Frankrijk (Parijs)

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (Gold), Marriott Rewards (Gold), Miles-and-More (Base), Thalys TheCard (Silver)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
KLM: ongeveer 120.000, Marriott Rewards: 130.000, Miles-and-More: 15.000

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Persoonlijke reisplannen niet, maar mijn zakelijke reizen wel. Mijn werkgever prefereert sowieso KLM, Lufthansa etc, dus dat is mooi meegenomen.

Zo ga ik dit jaar met mijn vriendin op vakantie naar Curaçao van de Flying Blue punten en Marriott punten (5 nachten op basis van punten) én hebben we op Curaçao een gratis upgrade naar de best beschikbare kamer (en gratis ontbijt!) omdat ik Gold ben. Uiteindelijk kost de vakantie dus zo'n ¤ 1000,- in plaats van ¤ 3000,-.

Tip?
Mocht je snel Miles-and-More punten willen sparen, moet je eens kijken naar vliegen met Swiss-Air. Een paar dagen voor de vlucht doet Swiss-Air voor dumpprijzen zijn BC tickets weg. Deze tickets leveren dan wel tussen de 5000 en 8000 punten op bij Miles-and-More :)
Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.

Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
pi_98671015
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:43 schreef XL het volgende:

[..]

Als je normaal gesproken tenminste ook in dat soort hotels gaat zitten. Ik ga bijvoorbeeld dit jaar naar China en heb daar kamers en suites in Hiltons en Starwood hotels die honderden euro's per nacht zouden kosten. Echter in Qingdao staat ons de locatie van de hotels waar ik op loyalty punten voor niets kan blijven niet aan en dus hebben we daar een hostel voor 11 euro per nacht. Met andere woorden, ik kan 15 nachten boeken in Hostels die ik goed genoeg vind voor dezelfde prijs als 1 nacht in zo'n business hotel. het prijsverschil tussen 1000 en 3000 euro staat dan in een heel ander daglicht.

Neemt niet weg dat ik mijn vakantie zoals ik hem nu geboekt heb staan echt niet kan betalen zonder loyalty punten.
Helemaal mee eens. Wij kwamen geheel toevallig terecht bij het Marriott op Curaçao, waardoor het een stuk goedkoper is (mn vriendin wou al naar dat hotel voor ze wist dat het een Marriott was), dus is het een mooi voordeel. We hebben de goedkoopste kamer geboekt (van +/- ¤ 90,- per nacht), maar doordat we 5 nachten op basis van punten hebben is het al een stuk goedkoper.
  zondag 10 juli 2011 @ 15:47:27 #242
15080 static
pi_99280819
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
pi_99282067
Gaver pasje? Ik wl dolgraag de Concorde kaart van BA erbij krijgen, maar 5000 miles is echt takke veel... (21 retourtjes HK in business class). De Concorde room op T5 is namelijk wel echt relaxed, de mooiste lounge die ik bezocht heb.
  zondag 10 juli 2011 @ 16:31:37 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99282537
Concorde? Was dat niet dat oude passagiersvliegtuig dat sneller was dan de moderne vliegtuigen van vandaag?

En BA en AF weigerde ze aan Branson te verkopen. Een van de redenen dat ik BA (en AF) kut vind.

Concorde O+
reset
  zondag 10 juli 2011 @ 19:34:25 #245
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99289546
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Binnekort Platinum (ja, het gaat snel), maar zie niet zo goed wat de praktische extra voordelen op Gold zijn eigenlijk.
Je wordt in het vliegtuig dan (veel te) vaak uitgenodigd om een enquete in te vullen.
Als je erg voorin zit komt een een air tart of een trolly dolly vóór vertrek een gezellig praatje met je maken.
Je krijgt een paar hele mooie souwarte koffer labels.
100% award miles bonus ipv 75 zoals bij gold.
Gratis "upgrade" naar comfort class
Veel meer spam mail en post
Bij telefonisch contact wordt je voorin de wachtrij geplaatst.
Award tickets zijn nooit uitverkocht.

Allemaal geweldig toch? ;) ;) ;) ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99290144
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef static het volgende:
Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
pi_99290502
Da's waar, je kunt het mooi voor status matches gebruiken. Bij BMI krijg je snel Gold, dus dan zit je direct goed in Staralliance en zelfs BA wil nog wel eens matchen naar Gold. Altijd makkelijk als je veel reist.
pi_99290929
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 juli 2011 @ 02:26:20 #249
15080 static
pi_99308202
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit maakt meer indruk als je een statusmatch bij een of beide van de andere allianties aanvraagt ?
Kan dat nog? Volgens mij zijn die acties over.
pi_99310378
Dat kan vaak continue, zeker bij BMI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')