[Dit bericht is gewijzigd door spaceben op 22-05-2002 14:44]
ben zelf 1.80 en 75 kg, en ik voel me perfect.
quote:Ook niet alleen naar je gewicht kijken maar ook naar je vetpercentage (zo'n ding staat vast wel op het fitnesscentrum)
Op woensdag 22 mei 2002 14:37 schreef Ultralaser het volgende:
Vraagje Wil wat afvallen zou graag mijn ideaale gewicht willen weten ik fitness 3 a 4X per week en doe er ook nog karate bij 3 keer, nu ben ik 1.85M lang en weeg 73Kilo is dit te zwaar? Ben btw een man dus. En hoe ken je je ideale gewicht dan berekenen?
Overigens is 73 kilo voor 1.83 echt niet overgewicht voor een man...
Je bmi is trouwens 21.32, dus een normaal gewicht..
zie http://www.achmeahealth.nl/cgi/go.fpl?type=show&html=special_overgewicht.html
quote:
We zijn de afgelopen eeuw niet alleen langer gewordenGedurende de vorige eeuw zijn de levensomstandigheden er in Nederland behoorlijk op vooruit gegaan. We hebben ruim voldoende te eten en we doen ons werk doorgaans zonder al te zware lichamelijke inspanningen. Dat is op zich mooi, maar inmiddels heeft 40% van onze bevolking last van overgewicht.
Nu is 'zwaar' niet hetzelfde als 'te zwaar'. Om het verschil tussen die twee te kunnen vaststellen, wordt gewerkt met de body-mass index (BMI): het lichaamsgewicht (in kilos) gedeeld door het kwadraat van de lengte (in meters). Daarbij is het wel belangrijk te kijken naar de plek waar de overtollige kilos zitten. Vet dat zich ophoopt rond de buik (wat het geval is bij mensen met een zogenaamde appelvorm), is schadelijker dan vet dat op de heupen zit (peervorm) doordat het makkelijker in de bloedbaan terechtkomt.
Bereken je BMI (Body Mass Index)
Wat betekent je resultaat?
Minder dan 17 Ondergewicht
Je hebt kans op lichamelijke klachten. Probeer je gewicht iets te verhogen door wat extra te eten. Maar prop je niet vol met snoep en snacks.
18 - 24 Normaal gewicht
Je hoeft niet aan te komen of af te vallen voor je gezondheid. Toch is het verstandig om gezond te eten en regelmatig te bewegen. Te veel eten is nooit gezond.
25 - 29 Overgewicht
Als je een paar kilo afvalt, zul je je wellicht prettiger voelen, maar voor je gezondheid is het nog niet echt noodzakelijk om af te vallen. Je kunt ook besluiten om je gewicht te laten zoals het nu is.
30 - 40 Ernstig overgewicht (obesitas)
Probeer het overtollige gewicht kwijt te raken door goed op je voeding te letten en regelmatig te bewegen. Je kunt speciale dieetproducten gebruiken of je laten adviseren door een diëtist.
Meer dan 40 Zeer ernstig overgewicht (morbide obesitas)
Je gewicht vormt een bedreiging voor je gezondheid: de kans op aandoeningen als hart- en vaatziekten, diabetes en hoge bloeddruk neemt toe en je gewrichten worden te zwaar belast. Probeer (met professionele hulp) gewicht te verliezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Swatkat op 22-05-2002 14:48]
quote:75/1.8x1.8=23.1
Op woensdag 22 mei 2002 14:42 schreef Cat-Active het volgende:
je ideale gewicht is dat waar jij je lekker bij voelt.
fitnesscultuur hangt me de keel uitben zelf 1.80 en 75 kg, en ik voel me perfect.
quote:dat getalletje heeft inderdaad geen invloed op hoe je je voelt, maar wel met je gezondheid en sommige mensen willendaar wel eens op letten...
Op woensdag 22 mei 2002 14:46 schreef AleXis het volgende:
Wat heb je nou aan het gegeven dat je gewicht ideaal is, maar er bij je heupen x kilo te veel zit wat er bij je armen ontbreekt? Kijk in de spiegel naar je zelf en beoordeel jezelf. Ziet het er goed uit naar je smaak wees dan tevreden. Dat getalletje maakt dan echt geen donder uit.
quote:Als het echt de spuigaten uitloopt voel je dat ook wel dat je gezondheid eronder lijdt.. lijkt mij tenminste. En daarnaast, als iemand zich er dan wel zeer prettig bij voelt - bij dat 'slechte' gewicht - wie zijn wij om dan te oordelen hoe diegene zich moet voelen?
Op woensdag 22 mei 2002 14:50 schreef Mobster273 het volgende:[..]
dat getalletje heeft inderdaad geen invloed op hoe je je voelt, maar wel met je gezondheid en sommige mensen willendaar wel eens op letten...
Ben zelf 1.96 en 94,5 kilo en voel me er prima bij.....
Zoals degene boven mij al zei, als je een beetje aan de gespierde kant bent klopt het al niet
en wat is "gezond" precies?
Boeie wat je gewicht is, als je een zwemband krijgt ben je te dik, simpel
quote:Trainen....
Op zaterdag 01 juni 2002 19:00 schreef miss_cee het volgende:
ik ben 1.67 en weeg nu 65 en ik voel me wel zwaar ook al zegt iedereen van niet. Ik heb ook best een dik buikje gekregen :S wie weet een manier om dat kwijt te raken behalve fitness?
Fietsen, lopen, zwemmen (is heel goed) roeien bij fitness...
Traplopen... enz.
Inderdaad zegt dat getal heel weinig zonder een vetpercentage. Je bent 1m85 en maar 73 kilo? Ongelooflijk, natuurlijk ben je dan niet te zwaar, ideale sportgewicht is je lengte in cm -100 geloof ik, alleen gaat dat voor bodybuilders en andere fitnessers niet op. Als je aan fitness doet 3 keer per week dan zul je ook wel weinig vet hebben als je het lang doet, dus dan is die 73 kilo naar mijn mening eerder te licht, gooi es wat meer gewichten op die stang
ikzelf ben 1m85 en 100kilo en heb een vetpercentage van 17-18%, dat is iets teveel idd, komt door het goede eten en drinken
quote:dat lengte in cm -100 is geloof ik het maximale wat je mag wegen anders ben je te zwaar, en 'ideale' sportgewicht.
Op vrijdag 07 juni 2002 22:39 schreef miss_cee het volgende:
geldt dat -100 ook voor normale mensen of alleen voor sporters?
Anders ben ik 8 kilo te zwaar hoor..
quote:73 te zwaar?
Op woensdag 22 mei 2002 14:37 schreef Ultralaser het volgende:
Vraagje Wil wat afvallen zou graag mijn ideaale gewicht willen weten ik fitness 3 a 4X per week en doe er ook nog karate bij 3 keer, nu ben ik 1.85M lang en weeg 73Kilo is dit te zwaar? Ben btw een man dus. En hoe ken je je ideale gewicht dan berekenen?
[Dit bericht is gewijzigd door LEiPiE op 11-06-2002 15:28]
quote:164 cm - 120 cm , dus 44 kilo? I don't think so!
Op zondag 09 juni 2002 22:29 schreef Tony_Montana het volgende:[..]
Alleen voor de vrouwen onder ons ligt dat volgens mij weer anders, maar daar weet ik niks van
lijkt af en toe of bij vrouwen er -120 gedaan moet worden
quote:Liposuctie?
Op zaterdag 01 juni 2002 19:00 schreef miss_cee het volgende:
ik ben 1.67 en weeg nu 65 en ik voel me wel zwaar ook al zegt iedereen van niet. Ik heb ook best een dik buikje gekregen :S wie weet een manier om dat kwijt te raken behalve fitness?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |