abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4279190
Vraagje Wil wat afvallen zou graag mijn ideaale gewicht willen weten ik fitness 3 a 4X per week en doe er ook nog karate bij 3 keer, nu ben ik 1.85M lang en weeg 73Kilo is dit te zwaar? Ben btw een man dus. En hoe ken je je ideale gewicht dan berekenen?
pi_4279255
je gewicht delen door je lengte in het kwadraat:
kg/(m1xm1)= x
x moet tussen de 20 en de 25 liggen;
onder is ondergewicht, boven de 25 is veuls te vet.
jij zit met je 21.3 dus perfect qua gezondheid

[Dit bericht is gewijzigd door spaceben op 22-05-2002 14:44]

pi_4279258
je ideale gewicht is dat waar jij je lekker bij voelt.
fitnesscultuur hangt me de keel uit

ben zelf 1.80 en 75 kg, en ik voel me perfect.

ook nog njet
pi_4279297
Wat heb je nou aan het gegeven dat je gewicht ideaal is, maar er bij je heupen x kilo te veel zit wat er bij je armen ontbreekt? Kijk in de spiegel naar je zelf en beoordeel jezelf. Ziet het er goed uit naar je smaak wees dan tevreden. Dat getalletje maakt dan echt geen donder uit.
pi_4279298
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 14:37 schreef Ultralaser het volgende:
Vraagje Wil wat afvallen zou graag mijn ideaale gewicht willen weten ik fitness 3 a 4X per week en doe er ook nog karate bij 3 keer, nu ben ik 1.85M lang en weeg 73Kilo is dit te zwaar? Ben btw een man dus. En hoe ken je je ideale gewicht dan berekenen?
Ook niet alleen naar je gewicht kijken maar ook naar je vetpercentage (zo'n ding staat vast wel op het fitnesscentrum)

Overigens is 73 kilo voor 1.83 echt niet overgewicht voor een man...

Je bmi is trouwens 21.32, dus een normaal gewicht..
zie http://www.achmeahealth.nl/cgi/go.fpl?type=show&html=special_overgewicht.html

quote:
We zijn de afgelopen eeuw niet alleen langer geworden

Gedurende de vorige eeuw zijn de levensomstandigheden er in Nederland behoorlijk op vooruit gegaan. We hebben ruim voldoende te eten en we doen ons werk doorgaans zonder al te zware lichamelijke inspanningen. Dat is op zich mooi, maar inmiddels heeft 40% van onze bevolking last van overgewicht.

Nu is 'zwaar' niet hetzelfde als 'te zwaar'. Om het verschil tussen die twee te kunnen vaststellen, wordt gewerkt met de body-mass index (BMI): het lichaamsgewicht (in kilos) gedeeld door het kwadraat van de lengte (in meters). Daarbij is het wel belangrijk te kijken naar de plek waar de overtollige kilos zitten. Vet dat zich ophoopt rond de buik (wat het geval is bij mensen met een zogenaamde appelvorm), is schadelijker dan vet dat op de heupen zit (peervorm) doordat het makkelijker in de bloedbaan terechtkomt.

Bereken je BMI (Body Mass Index)

Wat betekent je resultaat?

Minder dan 17 Ondergewicht
Je hebt kans op lichamelijke klachten. Probeer je gewicht iets te verhogen door wat extra te eten. Maar prop je niet vol met snoep en snacks.
18 - 24 Normaal gewicht
Je hoeft niet aan te komen of af te vallen voor je gezondheid. Toch is het verstandig om gezond te eten en regelmatig te bewegen. Te veel eten is nooit gezond.
25 - 29 Overgewicht
Als je een paar kilo afvalt, zul je je wellicht prettiger voelen, maar voor je gezondheid is het nog niet echt noodzakelijk om af te vallen. Je kunt ook besluiten om je gewicht te laten zoals het nu is.
30 - 40 Ernstig overgewicht (obesitas)
Probeer het overtollige gewicht kwijt te raken door goed op je voeding te letten en regelmatig te bewegen. Je kunt speciale dieetproducten gebruiken of je laten adviseren door een diëtist.
Meer dan 40 Zeer ernstig overgewicht (morbide obesitas)
Je gewicht vormt een bedreiging voor je gezondheid: de kans op aandoeningen als hart- en vaatziekten, diabetes en hoge bloeddruk neemt toe en je gewrichten worden te zwaar belast. Probeer (met professionele hulp) gewicht te verliezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Swatkat op 22-05-2002 14:48]

The captain of your brainship is drunk.
pi_4279305
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 14:42 schreef Cat-Active het volgende:
je ideale gewicht is dat waar jij je lekker bij voelt.
fitnesscultuur hangt me de keel uit

ben zelf 1.80 en 75 kg, en ik voel me perfect.

75/1.8x1.8=23.1
dus dat klopt wel wat je voelt
pi_4279356
richting de 25, leve de (kleine) vetrolletjes
ook nog njet
  woensdag 22 mei 2002 @ 14:50:54 #8
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_4279385
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 14:46 schreef AleXis het volgende:
Wat heb je nou aan het gegeven dat je gewicht ideaal is, maar er bij je heupen x kilo te veel zit wat er bij je armen ontbreekt? Kijk in de spiegel naar je zelf en beoordeel jezelf. Ziet het er goed uit naar je smaak wees dan tevreden. Dat getalletje maakt dan echt geen donder uit.
dat getalletje heeft inderdaad geen invloed op hoe je je voelt, maar wel met je gezondheid en sommige mensen willendaar wel eens op letten...
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_4281757
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 14:50 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

dat getalletje heeft inderdaad geen invloed op hoe je je voelt, maar wel met je gezondheid en sommige mensen willendaar wel eens op letten...

Als het echt de spuigaten uitloopt voel je dat ook wel dat je gezondheid eronder lijdt.. lijkt mij tenminste. En daarnaast, als iemand zich er dan wel zeer prettig bij voelt - bij dat 'slechte' gewicht - wie zijn wij om dan te oordelen hoe diegene zich moet voelen?
pi_4281976
Prima gewicht, ik ben ook 1m85m weeg 2,5 kilo minder maar dat verschil zal wel in spiermassa zitten Er zou eventueel nog 3 kilo af kunnen maar dat moet dan vanzelf gebeuren als je zoveel sport.
Komt tijd, komt Grolsch Drinkontbijt
pi_4283681
"nu ben ik 1.85M lang en weeg 73Kilo is dit te zwaar" Sorry maar is toch geen serieuze vraag he?? Te zwaar pffff Ik zou zeggen ga maar wat zwaarder trainen op de fitness
  woensdag 22 mei 2002 @ 20:14:33 #12
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4283746
Ideaal gewicht bestaat niet, spieren wegen zwaarder dan vet....dus als je op en top gespierd bent zou je geen goed gewicht kunnen hebben....

Ben zelf 1.96 en 94,5 kilo en voel me er prima bij.....

pi_4285531
McGilles vind het zo'n domme formule!!!!

Zoals degene boven mij al zei, als je een beetje aan de gespierde kant bent klopt het al niet

en wat is "gezond" precies?

Boeie wat je gewicht is, als je een zwemband krijgt ben je te dik, simpel

pi_4285728
Volgens deze formule ben ik aan de magere kant...
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_4409191
ik ben 1.67 en weeg nu 65 en ik voel me wel zwaar ook al zegt iedereen van niet. Ik heb ook best een dik buikje gekregen :S wie weet een manier om dat kwijt te raken behalve fitness?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 19:02:14 #16
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_4409216
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 19:00 schreef miss_cee het volgende:
ik ben 1.67 en weeg nu 65 en ik voel me wel zwaar ook al zegt iedereen van niet. Ik heb ook best een dik buikje gekregen :S wie weet een manier om dat kwijt te raken behalve fitness?
Trainen....

Fietsen, lopen, zwemmen (is heel goed) roeien bij fitness...
Traplopen... enz.

pi_4409678
AHAH ja ik ga lekker de hele dag door de trap op en neer naar boven rennen...en dat zou dus helpen?
Zwemmen is inderdaad wel een idee ja, kdenk dat ik weer eens een kaart ga kopen om er 3 keer per week heen te gaan.
Maar dan moet er wel een vriendin van me meewillen want alleen vind ik niet zo leuk.
Strax krijg ik ook al training, kga lekker naar een trancefeest de hele n8t dansen dus
pi_4417085
tis nog vrij simpel om af te vallen zonder ook maar iets aan sport te doen. Ben zelfs in een jaar meer dan 20 kilo afgevallen door alleen op me voeding te letten en te weten wat ik eet.
  zondag 2 juni 2002 @ 18:11:05 #19
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_4417381
"Doorgaans geeft deze BMI een goed idee van het percentage lichaamsvet van een individu. Er zijn echter beperkingen : iemand met een groot spierontwikkeling of met een zware lichaamsbouw of met vochtophoping kan een verhoogde BMI hebben zonder daarvoor een hoog vetpercentage te hebben."

Inderdaad zegt dat getal heel weinig zonder een vetpercentage. Je bent 1m85 en maar 73 kilo? Ongelooflijk, natuurlijk ben je dan niet te zwaar, ideale sportgewicht is je lengte in cm -100 geloof ik, alleen gaat dat voor bodybuilders en andere fitnessers niet op. Als je aan fitness doet 3 keer per week dan zul je ook wel weinig vet hebben als je het lang doet, dus dan is die 73 kilo naar mijn mening eerder te licht, gooi es wat meer gewichten op die stang

ikzelf ben 1m85 en 100kilo en heb een vetpercentage van 17-18%, dat is iets teveel idd, komt door het goede eten en drinken

Me, I always tell the truth--even when I lie.
pi_4497829
geldt dat -100 ook voor normale mensen of alleen voor sporters?
Anders ben ik 8 kilo te zwaar hoor..
  zondag 9 juni 2002 @ 22:29:21 #21
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_4519705
quote:
Op vrijdag 07 juni 2002 22:39 schreef miss_cee het volgende:
geldt dat -100 ook voor normale mensen of alleen voor sporters?
Anders ben ik 8 kilo te zwaar hoor..
dat lengte in cm -100 is geloof ik het maximale wat je mag wegen anders ben je te zwaar, en 'ideale' sportgewicht.
Alleen voor de vrouwen onder ons ligt dat volgens mij weer anders, maar daar weet ik niks van lijkt af en toe of bij vrouwen er -120 gedaan moet worden
Me, I always tell the truth--even when I lie.
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:20:11 #22
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_4540479
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 14:37 schreef Ultralaser het volgende:
73 te zwaar?
Kun je dan niet al xylofoon spelen op je ribben?
* LEiPiE is 1.83 en 98kg
(da's ook in BMI (30,1) te zwaar, niet alleen in spiegel )
Ideale gewicht wordt je alleen maar ongelukkig van... ik zou bij mij alleen wel blij zijn als m'n buik 's wat minder was
[edit]
even verduidelijking: ongelukkig wordt je natuurlijk niet van het ideale gewicht, maar van het als streefgewicht stellen van het "ideale gewicht".
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door LEiPiE op 11-06-2002 15:28]

dinsdag 11 juni 2002 @ 12:34:04 #23
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_4540636
quote:
Op zondag 09 juni 2002 22:29 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Alleen voor de vrouwen onder ons ligt dat volgens mij weer anders, maar daar weet ik niks van lijkt af en toe of bij vrouwen er -120 gedaan moet worden

164 cm - 120 cm , dus 44 kilo? I don't think so!
Maargoed, als jij dat lekker vind...
A clean house is a sign of a wasted life.
  woensdag 12 juni 2002 @ 15:51:54 #24
12569 Sony
Just me!
pi_4560037
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 19:00 schreef miss_cee het volgende:
Liposuctie?
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_4563201
-120 bij vrouwen??? halleluja!
je gaat me toch niet vertellen dat 55kg (1.75m) voor mij een perfect gewicht zal zijn
ik reken het perfecte gewicht gewoon via de BMI meter uit
gewicht / door lengte * lengte
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless. - Monty Python
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')