abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87652371
Ik ben gisteren begonnen met een 'maanddoel': een maand lang elke dag fruit eten (klinkt makkelijk, maar ik ben allergisch voor veel soorten fruit, dus tis best lastig). Heb er ook over geblogd inmiddels.

Ben inmiddels op 5/15 boeken van Roald Dahl - moet me echt inhouden om de andere 10 niet ineens er achteraan te lezen!
  FOK!fotograaf zondag 17 oktober 2010 @ 22:40:04 #77
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87652609
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met een 'maanddoel': een maand lang elke dag fruit eten (klinkt makkelijk, maar ik ben allergisch voor veel soorten fruit, dus tis best lastig). Heb er ook over geblogd inmiddels.

Ben inmiddels op 5/15 boeken van Roald Dahl - moet me echt inhouden om de andere 10 niet ineens er achteraan te lezen!
Kan je tegen kiwi? Die zijn laatste tijd heel veel in de aanbieding! Oh en zou de bevroren aardbeien overslaan. Die smaken echt walgellijk. De bramen/bessen en frambozen vond ik prima, vooral door de kwark :P. En druiven zijn komende week ook in de aanbieding bij de C1000 en AH (omdat je op je blog zegt dat de soorten fruit die jij wel mag vaak duur zijn).

Ik ga denk ik binnenkort aan mijn 'seizoenen' project beginnen. Het idee was om gewoon een typische zomer/herfst/winter/lente foto te maken, maar wil het nu misschien veranderen: Flevopark in 4 seizoenen. Omdat ik daar elke dag doorheen fiets en het zie veranderen. En dat duidelijk een serie kan worden, 4 foto's van hetzelfde stuk park. Nu nog even wachten tot alles écht heel erg rood is.
pi_87653060
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:40 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Kan je tegen kiwi? Die zijn laatste tijd heel veel in de aanbieding! Oh en zou de bevroren aardbeien overslaan. Die smaken echt walgellijk. De bramen/bessen en frambozen vond ik prima, vooral door de kwark :P. En druiven zijn komende week ook in de aanbieding bij de C1000 en AH (omdat je op je blog zegt dat de soorten fruit die jij wel mag vaak duur zijn).

Ik ga denk ik binnenkort aan mijn 'seizoenen' project beginnen. Het idee was om gewoon een typische zomer/herfst/winter/lente foto te maken, maar wil het nu misschien veranderen: Flevopark in 4 seizoenen. Omdat ik daar elke dag doorheen fiets en het zie veranderen. En dat duidelijk een serie kan worden, 4 foto's van hetzelfde stuk park. Nu nog even wachten tot alles écht heel erg rood is.
Nee, kiwi gaat ook niet - wat wel jammer is, want dat vond ik vroeger erg lekker. }:| Wel bedankt voor de druiventip, die ga ik halen. :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:44:49 #79
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87655904
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:41 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Merk wel dat ik nu veel minder met de doelen bezig ben dan in de zomer/vakantie. Moet nu echt heel bewust besluiten om een doel te halen, ipv spontaan te verzinnen dat ik wel eens wat kan gaan doen. Anderen met hetzelfde probleem?
Ja herkenbaar! Ik heb het nu erg druk en ik ben dan niet zo bewust bezig met het project. Ja wel de langere dingen waar ik mee bezig ben (postcrossing bijvoorbeeld, elke maand minimaal 1 kaartje versturen). Dus gisteren en vandaag maar eens driftig aan het kleuren geweest :D :D !
klerkje
  maandag 18 oktober 2010 @ 06:44:28 #80
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87660635
Ik heb gemerkt dat ik wel kiwi kan eten als ik maar niet mijn lippen aanraak. Mondje open *lol*

Ik zie ik zie... druiven aan de horizon ;)

Wat Day Zero betreft ik lurk een beetje mee maar ben mezelf wel aan het opwarmen om wat interessante doelen op te schrijven.
pi_87794663
Mijn fotografieproject van de afgelopen maand is klaar *O*

pi_87797831
Leuk Sylvana!

Ik ben onderweg naar de bloedbank, dan heb ik bijna het doel 'minimaal 5 keer bloed doneren' voltooid (dit is de 4e).
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:36:47 #83
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_87798133
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Ik heb dezelfde 'fruitallergie' als jij.
Wat wel kan (tenminste bij mij): gebakken appel / peer. Zodra ze niet meer rauw zijn, heb ik geen last meer.
Vorige week 2 kilo appels ingeslagen, appelmoes gemaakt, appeltaart en gebakken appels voor op brood.
Misschien ook een idee voor jou. Ik weet alleen niet hoeveel vitaminen nog overblijven, maar zo wissel ik af met fruit.
Ik denk dat perzik / nectarine (die ik zoooo lekker vind, maar dus niet kan eten) ook gestoofd enzo wel kunnen, maar ook dan weet ik niet wat je aan vitamines overhoudt.

Meloenen heb ik deze zomer elke dag wel gegeten, alleen die zijn nu stervensduur buiten t seizoen.
Geschilde rode (!) grapefruit en sinaasappel eet ik in stukjes en daar doe ik wat ranja of honing bij, anders vind ik het te zuur.

Misschien heb je hier iets aan.

Vwb mijn doelen: dat ligt ff stil, komt wel weer.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_87798575
Mijn lijstje begint eindelijk vol te komen, 101 doelen is moeilijker dan het lijkt oO<
pi_87800481
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef Sylvana het volgende:

[ afbeelding ]
Jammer dat de camera de hele tijd schuift, maar is ook moeilijk. Ziet er wel grappig uit!
pi_87800607
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:35 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Jammer dat de camera de hele tijd schuift, maar is ook moeilijk. Ziet er wel grappig uit!
Ja, het is lastig om elke dag precies vanaf dezelfde plek een foto te maken. Maar was wel leuk om te doen en je ziet wel echt veel verschil :)
pi_87802170
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:36 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde 'fruitallergie' als jij.
Wat wel kan (tenminste bij mij): gebakken appel / peer. Zodra ze niet meer rauw zijn, heb ik geen last meer.
Vorige week 2 kilo appels ingeslagen, appelmoes gemaakt, appeltaart en gebakken appels voor op brood.
Misschien ook een idee voor jou. Ik weet alleen niet hoeveel vitaminen nog overblijven, maar zo wissel ik af met fruit.
Ik denk dat perzik / nectarine (die ik zoooo lekker vind, maar dus niet kan eten) ook gestoofd enzo wel kunnen, maar ook dan weet ik niet wat je aan vitamines overhoudt.

Meloenen heb ik deze zomer elke dag wel gegeten, alleen die zijn nu stervensduur buiten t seizoen.
Geschilde rode (!) grapefruit en sinaasappel eet ik in stukjes en daar doe ik wat ranja of honing bij, anders vind ik het te zuur.

Misschien heb je hier iets aan.

Vwb mijn doelen: dat ligt ff stil, komt wel weer.
Ja klopt, gebakken appel kan ik ook eten! Zolang ik het niet te vaak neem, althans. Is wel weer eens een goed idee nu het kouder wordt - lekker appel met kaneel & suiker uit de pan. :) Bedankt voor de tips!
pi_87802219
Leuk gemaakt Sylvana! _O_
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:38:56 #89
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87863237
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef Sylvana het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk zoiets! Toch jammer dat het uitzicht van mijn huis een leeg bouwterrein is (waar niet genoeg progressie is om interessante plaatjes op te leveren). Misschien ga ik zoiets ook wel een keer proberen in een park in de buurt ...

Ik heb al 25 doelen gehaald, zit al op een kwart :o. Ook op een kwart van de tijd zo'n beetje, maar had niet verwacht zo snel al op 25 te zitten. En er zitten er nu weer een aantal in de pijplijn die ik over niet al te lange tijd kan gaan uitvoeren :9.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:41:02 #90
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_87863293
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja klopt, gebakken appel kan ik ook eten! Zolang ik het niet te vaak neem, althans. Is wel weer eens een goed idee nu het kouder wordt - lekker appel met kaneel & suiker uit de pan. :) Bedankt voor de tips!
Graag gedaan! ^O^
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:06:55 #91
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_87902721
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:15 schreef Sylvana het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk om te zien hoe die boom zo veranderd is! :o
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:53:21 #92
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_87908113
Je hebt wel precies het goede seizoen uitgezocht voor je fotoproject Sylvana, mooi om de boom van zomers via herfstkleuren naar kaal te zien gaan :)

En ik kabbel rustig voort met m'n doelen en moet eigenlijk meer bloggen :@
Ik zou vandaag trouwens dagje musea in A'dam gaan doen inclusief Anne Frankhuis (1 van m'n doelen), maar daar stond zo'n gigantische rij dat we andere musea zijn gaan bezoeken en uiteindelijk niet meer bij het Anne Frankhuis zijn geweest. Dus dat doel moet ook weer ff wachten tot een niet-toeristische doordeweekse dag denk ik :P
pi_87915083
Ik moet een doel gaan afstrepen als niet meer haalbaar. Vrijdagnacht is mijn katje vlinder overleden na een aanrijding. Een van mijn doelen was dat ik een vriendje of vriendinnetje voor zou zoeken. Ik voel me vreselijk, en wil dit doel niet meer, maar veranderen voelt als haar ontkennen. Moeilijk, bah.. had me een leukere manier van terugkomen van vakantie gewenst. Gat in mijn hart.
  maandag 25 oktober 2010 @ 07:42:19 #94
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_87926009
Ooh lieflijntje wat vervelend! :{ Maar het is toch geen ontkennen? Dat is pas als je met 2 katten thuis komt en verder gaat hoe het was. Sterkte de komende tijd.
pi_87932262
@Jojogirl: Ja, dat heb ik natuurlijk ook wel zo gepland om dat juist deze maand te doen :)

@lieflijntje: Wat vervelend zeg, sterkte ermee! *knuffel*
  FOK!fotograaf maandag 1 november 2010 @ 19:16:36 #96
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_88219747
Ah wat vervelend lieflijntje! -O-

Ik heb schimmelkaas gekocht voor een van mn doelen (een stukje opeten zonder vies te kijken). Maar ik kan al niet eens naar dat spul kijken zonder te walgen. Dat groene erin, dat is gewoon wollig :o. Ik ga vrijwillig schimmels zitten eten? Brrr. (zijn die ook gevaarlijk voor je gezondheid als je een lage weerstand hebt? Of voor je andere eten in de koelkast?) Heb nu echt spijt van dit doel :').
pi_88222821
Chemiu:

Oohhh, als ik dat doel had, had ik het al 101 keer voltooid ;). Ik ben gek op schimmelkaas, zo lekker! Het is niet gevaarlijk hoor, tenzij je zwanger bent. :)
  FOK!fotograaf maandag 1 november 2010 @ 20:27:56 #98
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_88223022
quote:
1.gif Op maandag 1 november 2010 20:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Chemiu:

Oohhh, als ik dat doel had, had ik het al 101 keer voltooid ;). Ik ben gek op schimmelkaas, zo lekker! Het is niet gevaarlijk hoor, tenzij je zwanger bent. :)
Met brie heb ik helemaal geen problemen, dat vind ik lekker (maar dat is ook omdat ik niet wist dat het een schimmelkaas is, ik weet niet of ik het nu nog zo lekker vind :@). Ik vind het gewoon een doodeng idee, wollige groene schimmels kom ik weleens tegen tussen mn afwas, maar om ze nou op te eten? :o.
pi_88223471
Ik vind brie ook wel lekker, maar met andere schimmelkazen heb ik hetzelfde als jou Chemiu.
pi_88226329
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:27 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Met brie heb ik helemaal geen problemen, dat vind ik lekker (maar dat is ook omdat ik niet wist dat het een schimmelkaas is, ik weet niet of ik het nu nog zo lekker vind :@). Ik vind het gewoon een doodeng idee, wollige groene schimmels kom ik weleens tegen tussen mn afwas, maar om ze nou op te eten? :o.
Je eet toch ook yoghurt? En zuurkool? Dit wordt gemaakt door er bacterieculturen aan toe te voegen - verschilt dus niet veel van producten die je met een schimmel eet. Je moet er gewoon niet bij nadenken dat het schimmel is, zie het als een leuk kleurtje op de kaas ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')