Zou voor de ombouw gaanquote:Op maandag 30 augustus 2010 12:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik wacht op Klipper
Want zeg nou zelf, dit MOET anders kunnen
[ afbeelding ]
Doe eens een linkje Anne?quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:59 schreef AnneX het volgende:
Nou ik heb even gespiekt op de Parkplatz.
Daar hebben hullie de "afzichtelijke" radiatoren laten hangen en het valt niet op !
Dude & Arty's Parkplatz (11): Noch Immer Spass am Parkplatz omdat je het zo vriendelijk vraagt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe eens een linkje Anne?
(kan even niet zoeken ivm werk).
Komt door het formaat van de radiatoren.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:36 schreef Adelante het volgende:
Dat ziet er dan al weer een stuk 'verzorgder' uit
Ja, maar als je erker hoger is, is het geen gezicht om van die lage radiatoren te hebben. Maar het is ook al de manier waarop ze aansluiten (strak en weinig tussenruimte) dat het beter oogt.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Komt door het formaat van de radiatoren.
Dit is misschien inderdaad de beste en feitelijk de goedkoopste oplossing.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Zou voor de ombouw gaan
10% -30% van de warmte kan tegen gehouden worden maar als je goede roosters erin zet of een volledige roosterwand hebt is dat nihil.
Oeh mooi! Maar wel duur denk ik, ff kijkenquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:38 schreef ueberduitser het volgende:
als je er geld voor over hebt is Hudevad misschien wat, die maken speciaal radiatoren voor erkers.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de uitgebreide replyquote:Op maandag 30 augustus 2010 17:40 schreef klipper het volgende:
[..]
Dit is misschien inderdaad de beste en feitelijk de goedkoopste oplossing.
Radiatoren naast de erker zou ik in ieder geval niet doen als je gevel niet geďsoleerd is, en je ook geen dubbelglas hebt, zoals aangegeven zou de koude val die ter plekke optreedt weleens sterk comfort verlagend kunnen zijn, om dit op te vangen zouden de radiatoren harder moeten "stoken" waardoor het effect steeds sterker wordt.
Een mooi systeem zou luchtverwarming zijn, maar gezien de grootte van de woonkamer zou dit eerder veel te duur zijn om aan te leggen.
Vroeger had bijna iedere fabrikant wel gebogen of gehoekte radiatoren in zijn assortiment, tegenwoordig zijn dit er veel minder en is de prijs veel hoger.
Je zou voor plaatradiatoren inderdaad bij hudevad kunnen kijken, of indien ledenradiatoren tot de mogelijkheden behoort zou je ook bij instamat kunnen kijken.
Het feit dat de gekoppelde radiatoren op de ene foto veel slechter eruit zien dan op de andere komt mede door de afstand die er tussen de radiatoren is, op foto 2 hadden ze natuurlijk wat langere radiatoren moeten nemen, zodat de leidingen zo kort mogelijk zijn ertussen.
Veel mensen kiezen voor 1 radiator in de erker en wel voor het grootste raam, bij brede erkers wordt er ook weleens gekozen voor twee radiatoren puur op de schuine kanten.
Persoonlijk vindt ik een radiator uit 1 stuk het allermooiste, of dit dan een plaat of ledenradiator is maakt verder minder uit.
De beste oplossing daarna is inderdaad de radiatorombouw, neem een iets groter vermogen achter de ombouw zodat je de capaciteitsbeperking ook weer deels opvangt.
Zorg in ieder geval voor een voldoende grootte aanzuigopening op de vloer en voor goede roosters bovenop, de radiator zal meer als convectie werken en wat minder straling hebben maar dat maakt verder weinig uit, je wilt tenslotte dat hij de koude val opvangt.
Neem wel een radiatorbediening met een afstandsknop en voeler, zodat de knop niet de temperatuur meet achter de ombouw maar in de ruimte waarin hij geplaatst is.
Oh wat netjes zeg!quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:38 schreef ueberduitser het volgende:
als je er geld voor over hebt is Hudevad misschien wat, die maken speciaal radiatoren voor erkers.
[ afbeelding ]
*kwijl!quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:20 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh wat netjes zeg!![]()
Adelante, radiatoren zouden nou nét iets zijn waar wij ons aan zouden storen, maar op de één of andere manier hebben we dat nooit gehad in de erker. Aangekleed valt het ons al helemaal niet meer op (als we naaktlopen wel ja):
[ afbeelding ]
Ik zou ooit best een nette ombouw willen. En dan een beetje 'in stijl' óf juist zo strak dat ze bijna geen aandacht vragen. Dat is volgens mij altijd de keuze in een mooi oud huis.
Ik ben benieuwd hoe jullie het uiteindelijk gaan aanpakken. Succes! (Het is natuurlijk al geweldig dat je een huis hebt dat je voor dit soort keuzes stelt.)
Ik weet de erker wel te vinden, geen seinverlichting nodig nogquote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik weet de erker wel te vinden, geen seinverlichting nodig nog
Hudevad is wel top, maar betaal je ook voor. En inderdaad, 3 radiatoren moet ook prima kunnen. Maar dan wel mooie vlakke, liefst met verborgen kraan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:47 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maar de oplossing van Hudevad is enorm mooi vind ik. Al zou ik het persoonlijk ook niet erg vinden om gewoon drie radiatoren te zien (wel nieuwere modellen dan). Maar goed dat is mijn mening en daar heb jij niets aan
Jaga heeft ook opbouw convectoren in haar programmaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:24 schreef ueberduitser het volgende:
Wil je geen radiatoren, zou je ook eens naar convectoren van Jaga kunnen kijken. Die hebben convectoren van ca. 9cm hoog. Dan heb je geen diepe put nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |