abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85862253
Het klinkt op sommige punten als autotune, maar het kan ook een slechte opname zijn..
pi_85862618
kijk ze in die comments van dat filmpje ruzie maken of het geautotuned is of niet :') :') :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:30:53 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_85862657
Als er twee zijn die het niet nodig hebben dan zijn het deze twee wel.
Misschien dat het zo klinkt door de combinatie van hun stemmen? In de oude opnames, voor dat auto-tunen bestond, krijg je soms ook hele typische klanken als ze samen zingen.
GNU Terry Pratchett
pi_85862701
Het is dan weer wel een oude tune...
pi_85862830
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:30 schreef Lod het volgende:
Misschien dat het zo klinkt door de combinatie van hun stemmen? In de oude opnames, voor dat auto-tunen bestond, krijg je soms ook hele typische klanken als ze samen zingen.
Dat is zo, ik vind Simon & Garfunkel erg goed.
Dit doet me heel erg twijfelen overigens:

luister maar eens rond 1:08
pi_85862872
Ik zou zeggen van wel. Als je in het begin al de hoge stem goed beluistert hoor je dat wanneer er écht hoge tonen komen de stem een beetje geknepen wordt. Verder niet geluisterd, alleen de eerste halve minuut zang. Maar, voor mij al genoeg om een indruk te krijgen :)

Edit: Als ik the boxer luister vind ik het zelfs nog duidelijker te horen.

Tip: Kijk of je YouTube filmpjes kunt vinden van mensen in het publiek ;)
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:59:26 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_85863302
Die mannen zijn dik in de 60, natuurlijk worden die tegenwoordig een beetje geholpen. :D En daar is niks mis mee! Het hoeft trouwens geen auto tune te zijn er zijn andere dingen om een zanger(es) te ondersteunen als ze dreigen bepaalde tonen niet te halen.

Iets wat ook vaak gebeurt is een stand-in drummer achter de backdrop (soms zelfs op het podium) omdat oude rockers de maat niet kunnen houden of hard genoeg kunnen slaan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_85863775
Ja ok, maar goed, tom jones is 70 en bij het concert vorig jaar klonk hij loep zuiver!
Dus dat zegt verder niet veel :D

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2010 10:22:38 ]
  Forum Admin maandag 30 augustus 2010 @ 10:19:42 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_85863792
Dit is gewoon tweestemmig. Het klonk vroeger al zo.
Deze mannen maken echte muziek en hebben die rommel niet nodig.
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:23:48 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_85863893
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:19 schreef Braddie het volgende:
Ja ok, maar goed, tom jones is 70 en bij het concert vorig jaar klonk hij loep zuiver!
Goed voor hem, maar niet iedereen is Tom Jones! ;) Het zou me trouwens niet verbazen als hij ook hulpmiddelen gebruikt en ik vind het ook helemaal geen schande.

Marco Borsato heeft ook 'gewoon' een bandje meelopen ter ondersteuning van de hoge noten. En zo zijn er meer... Het werkt ook altijd twee kanten op, de ene kant wil iedereen een zo puur mogelijk concert en aan de andere kant loopt iedereen te zeiken als een artiest te veel off-key zingt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Forum Admin maandag 30 augustus 2010 @ 10:24:47 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_85863928
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:59 schreef SicSicSics het volgende:
Die mannen zijn dik in de 60, natuurlijk worden die tegenwoordig een beetje geholpen. :D En daar is niks mis mee! Het hoeft trouwens geen auto tune te zijn er zijn andere dingen om een zanger(es) te ondersteunen als ze dreigen bepaalde tonen niet te halen.
Je hebt hier wel een punt overigens. :s)
pi_85863966
Ik heb er nooit een probleem mee als bij live concerten iemand er naast zit qua zang of instrument. Dat is juist het leuke van een live concert.

Als ik het perfect zou willen horen, dan luister ik de cd wel in een studio.
Leaf
pi_85864165
Inderdaad, live zingen heeft z`n charme, zoals een kennis van me net zei.
Je gaat zingen als een piano!
pi_85864249
U2 heeft daar ook wel een paar voorbeelden van. Bono met een kikker in de keel, gewoon doorzingen. The Edge die z'n gitaar wegschopt na een nummer. En dat dan gewoon op een officiele DVD laten horen en zien.

Dat is pas live :)
Leaf
pi_85864373
Inderdaad!, zo moet het gewoon!.
Niet zoals bij Queen dat ze dingen gaan overdubben in de studio(zoals de Fucked Up solo van Brian tijdens Hammer To Fall, en dan de gitaar niet laten zien)
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:37:59 #16
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_85874359
Ik kan me voorstellen dat als een artiest een fout maakt, dat hij die fout niet tot in de eeuwen der eeuwen steeds wil terug horen. Logisch dat zo'n foutje dan weggepoetst wordt. Is ook storend als je aan het genieten bent van de muziek en je hoort élke keer dat het misgaat.

Voor de diehard fans die alle scheten op bootlegs verzamelen is dat misschien hartstikke interessant, maar voor het doorsnee publiek dat een live-cd koopt om te horen hoe de band live is, niet.

Een gitaar wegschoppen vind ik geen fout, dat is gewoon een actie op het podium. Aangezien Edge een wild podiumbeest is, moest dit opvallende feit natuurlijk in de DVD ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Baba-O-Riley op 30-08-2010 15:50:06 ]
.
pi_85875273
Heeft Art daar een pruik op?
pi_85878973
Volgens mij niet.
pi_85880002
Wel veel haar opeens

pi_85880053
aii.
Nja, dan heeft ie er wel een op :')
pi_85880325
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:02 schreef Braddie het volgende:
Hebben ze die opnames nou ook al verneukt met AutoTune?
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jep. Eerste wat me opviel. De performance van S&G klonk bespottelijk.
;)
pi_85880983
Aha! :D
pi_85881111
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als een artiest een fout maakt, dat hij die fout niet tot in de eeuwen der eeuwen steeds wil terug horen. Logisch dat zo'n foutje dan weggepoetst wordt. Is ook storend als je aan het genieten bent van de muziek en je hoort élke keer dat het misgaat.

Voor de diehard fans die alle scheten op bootlegs verzamelen is dat misschien hartstikke interessant, maar voor het doorsnee publiek dat een live-cd koopt om te horen hoe de band live is, niet.

Een gitaar wegschoppen vind ik geen fout, dat is gewoon een actie op het podium. Aangezien Edge een wild podiumbeest is, moest dit opvallende feit natuurlijk in de DVD ;)
Als je wilt horen hoe een band live is, dan moet je die foutjes natuurlijk niet wegwerken :P

Tuurlijk moet het niet volzitten met fouten, maar een live uitvoering helemaal perfect maken vind ik ook geen goed plan. Dat hebben ze op de cd wel gedaan.
Leaf
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 19:23:56 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_85882651
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:30 schreef Lod het volgende:
Die komen inderdaad nog uit de tijd dat je het drie keer op de avond geheel op eigen kracht moest zien te redden.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_85883220
je klinkt zelf geautotuned Braddie! :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')