abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85896510
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:29 schreef Salvad0R het volgende:
TS houdt geen rekening met pallets met stenen midden op LANGS de weg. Wat een noob.
pi_85896760
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 00:29 schreef Salvad0R het volgende:
TS houdt geen rekening met pallets met stenen midden op de weg. Wat een noob.
Een pallet met stenen op de weg zetten kun je wel problemen verwachten.
pi_85900111
lekker verhit topicje met veel gescheld O+ , ik ben nog steeds van overtuigd dat hij gelijk kan krijgen. we zullen zien hoe de verzekering dit oplost.

ow en ts geef foto's aub ;)
pi_85900257
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:15 schreef ragnarokgod het volgende:
lekker verhit topicje met veel gescheld O+ , ik ben nog steeds van overtuigd dat hij gelijk kan krijgen. we zullen zien hoe de verzekering dit oplost.

ow en ts geef foto's aub ;)
Ik niet.
En wel hierom:

quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals dan maar.

Het maakt voor de vraag " wie is er aansprakelijk?" niet uit of dat pallet midden op de weg stond, op een parkeerplaats of op de stoep, en het maakt niet uit of het daar had mogen staan of niet. JIJ bent als automobilist aansprakelijk op grond van art. 185 WVW (of beter gezegd, de reflexwerking daarvan), TENZIJ je aantoont dat jou rechtens geen enkel verwijt kan worden gemaakt. De bewijslast ligt bij jou, en ik hoef je niet te vertellen dat "geen enkel verwijt" in dit geval waarschijnlijk niet op zal gaan..

Dus, m.i. ben jij aansprakelijk. Dan is de volgende vraag alleen nog "Is het redelijk dat alle schade voor jouw rekening komt?". Standaard is het antwoord "ja". Denk je die vraag echter met "nee" te kunnen beantwoorden kan je dat overleggen met de eigenaar van de stenen, en mocht je daar niet uitkomen dan kan je die vraag voorleggen aan de rechter.

Een kuil in de weg is (juridisch althans) weer een heel ander verhaal.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_85900289
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:55 schreef Moonbati het volgende:
Overigens heb ik best begrip voor het feit dat het oneerlijk kan overkomen. Ik let niet goed op, de ander betaalt... Maar ik denk dat het te eenzijdig is. De ander maakt hier namelijk een fout en mede daardoor ontstaat er schade.
De foto's staan er nog niet (foto's gemaakt in de schemer zouden het duidelijkst zijn, als het ook schemer was toen je er tegenaan reed) maar voor zover ik 't uit het verhaal begrijp, lijkt 't me geen slechte oplossing als je de mensen voorstelt de schade te delen. Jij geeft toe niet goed opgelet te hebben, hun pallet had daar eigenlijk niet had mogen staan, beide partijen hebben een deel van de fout gemaakt, waarom dan niet 50-50 doen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:26:58 #106
213248 BellieB
Vers is tijdloos
pi_85902779
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is een parkeerplek, een aanhanger mag er staan, een driewieler en ook pallet met stenen.
Euhm, nee?
pi_85904214
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:26 schreef BellieB het volgende:

[..]

Euhm, nee?
Wijs even aan welk wetsartikel aangeeft dat alleen een auto gebruik mag maken van een parkeerplaats.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_85905208
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wijs even aan welk wetsartikel aangeeft dat alleen een auto gebruik mag maken van een parkeerplaats.
Ik heb dus zelf ook al zitten zoeken, want dat zou mijn vraag zijn. Ik kan geen ene reet vinden wat specifiek genoeg is voor de situatie. Ben benieuwd!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_85906912
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat ligt aan de apv. hier mag bv. een aanhanger niet langer dan 24 uur onafgebroken op één plek staan.
Verzet je hem een halve meter, dan mag hij er weer 24 uur staan 8)7
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')