abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 00:04:42 #151
202546 Baszh
The Dude abides
pi_86076450
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:59 schreef Wriggles het volgende:

[..]

Nouja, met alt + tab bedoel ik gewoon dat ie iets anders gaat doen. :P
Ik las dat hij tijdens het spelen ook gewoon werkte, fulltime baan ernaast.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_86076735
Wat een flikker :')
Facts don't care about your feelings
  zondag 5 september 2010 @ 00:25:13 #153
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_86077169
Nou ik weet niet wat de fun er van is hoor :')
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 5 september 2010 @ 00:27:49 #154
157428 GoodGawd
pi_86077256
pi_86080244
Voor de OP: Ik ben nu officieel 1v1 gold, ipv silver! Hoera!
pi_86089050
WTF 6700 games? dat kan toch niet :P gemiddelde 1on1 duurt 7 minuten of zo???
http://www.fdnl.nl gaming since 1999!
pi_86095556
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:36 schreef PasMaNNi het volgende:
WTF 6700 games? dat kan toch niet :P gemiddelde 1on1 duurt 7 minuten of zo???
Zoals al eerder gezegd: Hij stuurde z'n hele leger aan probes/scvs/drones naar de tegenstander om gelijk z'n base te vernietigen. Als 't terran was deed ie gelijk surrender (want die kunnen hun CC optillen), en als 't niet lukte ook gelijk surrender. Daarbij deed ie 't gewoon tijdens het werken, dus op een ander scherm iets nuttigs doen. Niet mijn favoriete hobby, maar als ie zo graag op die manier z'n achievement wil halen, prima toch :P
pi_86100616
Ik ben meestal ook gek op achievements halen, bij angry birds allemaal 3 sterren halen. Of andere spelletjes alles op goud. Maar bij Starcraft 2 zal ik het maar laten :P
pi_86106745
Angry Birds O+ O+ >:) >:)
  zondag 5 september 2010 @ 22:28:31 #160
197253 Wriggles
Dr. Horrible!
pi_86107742
Angry Birds. :D
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_86110599
Angry Birds? :o
pi_86110726
Angry Birds :?
  zondag 5 september 2010 @ 23:55:23 #163
157428 GoodGawd
pi_86111571
Spel voor op de ipod :')
pi_86112000
En binnenkort op Android, maar hij doet het nog niet op m'n Wildfire ;( . Ik ben net zo boos als de vogels:

pi_86112809
Uhm, zit ik hier goed? Dit is toch het Starcraft 2 topic? :P

Ben nu de Open Wolf Cup finale aan 't kijken. mouzMorroW tegen Fenix. Damn wat een bazen.
pi_86115654
Damn ik moet echt eens aan multiplayer beginnen... helaas alleen sporadisch in de avond wat tijd... Heb nu inmiddels de campaign uitgspeeld op Normal incl. de 29-missies achievement... en ben erna wat met A.I. games bezig geweest en ook wat gemiste Normal difficulty achievements alsnog gehaald.
Viel me op dat missies die ik de eerste keer best klote vond, bij de replay om de achievement opeens een stuk makkelijker afging, puur door de later opgedane ervaring met strategie en hotkeys e.d. :)

Volgende stappen: challenges, beginnen met multiplayer (maar wss ga ik een practice league niet trekken, ik speel al sinds het allereerste begin op Fastest :P), en wellicht de campaign in Hard mode overdoen, o.a. voor de extra achievements.
pi_86120004
speed is prima te doen op multi player hoor.... kwestie van een keer proberen! je zult er geen spijt van krijgen :D
pi_86121165
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef PasMaNNi het volgende:
speed is prima te doen op multi player hoor.... kwestie van een keer proberen! je zult er geen spijt van krijgen :D
Volgens mij bedoelt hij juist dat hij de practice league over gaat slaan, die op speed normal (niet zeker, maar iig niet fastest) gespeeld wordt. Verder ook die debiele novice maps met die rotsblokken, zodat het op geen enkele manier lijkt op de quick league matches. Gewoon overslaan en je placement matches spelen. Al word je in Bronze geplaatst, lekker boeiend? Gewoon spelen en je wordt vanzelf beter. Evt. kun je wat met build orders gaan oefenen, maar is m.i. niet echt nodig: de beste oefening krijg je toch wel tegen andere spelers. B.O. perfectioneren en zo komt later als je een idee hebt wat je met je ras kunt (en wat je van je tegenstander kunt verwachten) en wat je mid/endgame wilt doen.
pi_86123134
tvp ik speel ook :)
Nickname : Flummie (955).
pi_86124001
@andrew, ach beetje starcraft II verslaafde is zo door de eerste 50 practise matches heen hoor ;)
pi_86126671
Ik twijfel deze game te halen. Ik speel wel altijd shooters online, maar RTS-games tegen elkaar vind ik altijd een stuk enger. Vooral omdat ik tegen de computer altijd rustige opbouwstrategie had. En dat kan natuurlijk niet meer. :P

Is het makkelijk om in de multiplayer af en toe ook te winnen voor wat moraal om beter te worden? :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_86126740
Rustig opbouwen zit er in Starcraft niet bij, dan kan je beter andere RTS-games gaan spelen.
pi_86126873
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Rustig opbouwen zit er in Starcraft niet bij, dan kan je beter andere RTS-games gaan spelen.
Tja, weet niet. Volgens mij zijn er sinds SC1 al geen "rustig opbouwen" RTS meer. Zelfs WC3 met heroes en creepen had niet echt een "rustig opbouwen" idee. Was toch vooral zo snel mogelijk een legertje opbouwen, creepen en op naar de eerste veldslag... en WC3 is van de RTS toch wel een van de rustigste.

Rustig opbouwen is meer iets voor turn-based. Civilization 5 zit eraan te komen, misschien is dat meer in de lijn der verwachting?
  maandag 6 september 2010 @ 14:41:20 #174
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86126906
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:40 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Tja, weet niet. Volgens mij zijn er sinds SC1 al geen "rustig opbouwen" RTS meer. Zelfs WC3 met heroes en creepen had niet echt een "rustig opbouwen" idee. Was toch vooral zo snel mogelijk een legertje opbouwen, creepen en op naar de eerste veldslag... en WC3 is van de RTS toch wel een van de rustigste.

Rustig opbouwen is meer iets voor turn-based. Civilization 5 zit eraan te komen, misschien is dat meer in de lijn der verwachting?
Opbouwen kan in de Age of en Anno games goed zat :P
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86126924
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:55 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij juist dat hij de practice league over gaat slaan, die op speed normal (niet zeker, maar iig niet fastest) gespeeld wordt. Verder ook die debiele novice maps met die rotsblokken, zodat het op geen enkele manier lijkt op de quick league matches. Gewoon overslaan en je placement matches spelen. Al word je in Bronze geplaatst, lekker boeiend? Gewoon spelen en je wordt vanzelf beter. Evt. kun je wat met build orders gaan oefenen, maar is m.i. niet echt nodig: de beste oefening krijg je toch wel tegen andere spelers. B.O. perfectioneren en zo komt later als je een idee hebt wat je met je ras kunt (en wat je van je tegenstander kunt verwachten) en wat je mid/endgame wilt doen.
Ja dat bedoelde ik inderdaad, ik wil niet gewend raken aan een lagere snelheid als dat bij de echte multiplayer toch niet kan. Waar ik terecht kom boeit me niet, als het maar een beetje overeenkomt met m'n niveau zodat ik ook weleens een potje kan winnen (een hele dag alleen maar afgedroogd worden is niet goed voor de morale :P)

quote:
Op maandag 6 september 2010 14:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik twijfel deze game te halen. Ik speel wel altijd shooters online, maar RTS-games tegen elkaar vind ik altijd een stuk enger. Vooral omdat ik tegen de computer altijd rustige opbouwstrategie had. En dat kan natuurlijk niet meer. :P

Is het makkelijk om in de multiplayer af en toe ook te winnen voor wat moraal om beter te worden? :)
Tegen de A.I. op Very Easy kan je rustig opbouwen hoor :+ (handig om base building, upgrades, complexe commando's e.d. te leren kennen zonder je ergens anders druk over te hoeven maken, bunkertje met wat mannetjes erin voor je basis is je verdediging , en vervolgens experimenteren maar :'))
(leren hoe je tegen een echte vijand te verdedigen is er dan niet bij natuurlijk :P)
pi_86126956
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:40 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

CIV V bekijk ik inderdaad net. Sowieso leuk, maar heb de oude starcraft ook gedaan en door mijn nieuwe laptop twijfelde ik deze te halen. En in dit topic zijn jullie erg positief. :)

Heb Warcraft 3 ook met veel plezier gedaan (singleplayer althans), maar ik dwing mezelf wel sneller te spelen. Is de singleplayer bij SC 2 goed genoeg om lekker in te komen?

Niet dat je na drie levels klaar bent en wordt geslacht online. :P
pi_86128074
Net wat replaymatches gekeken en het ziet er echt grandioos uit. Ik koop het straks en dan voeg ik me snel bij jullie. :)
pi_86128409
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:42 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

CIV V bekijk ik inderdaad net. Sowieso leuk, maar heb de oude starcraft ook gedaan en door mijn nieuwe laptop twijfelde ik deze te halen. En in dit topic zijn jullie erg positief. :)

Heb Warcraft 3 ook met veel plezier gedaan (singleplayer althans), maar ik dwing mezelf wel sneller te spelen. Is de singleplayer bij SC 2 goed genoeg om lekker in te komen?

Ik heb nu zelf de hele campaign op Normal gedaan, en het is erg vermakelijk. Of je er echt veel aan hebt v.w.b. multiplayer moet ik zelf ook nog zien, maar de missies zijn leuk (29 in totaal, inclusief de verborgen en alternatieve missies), en het hele verhaal ertussendoor ook. Sommige units en upgrades heb je alleen in de singleplayer (zoals science vessels (damn wat zijn die overpowered i.c.m. een hoop armored units) en medics).

Ik vond de campaign toen ik net begon ook zeker niet te makkelijk, en ik vond het een leuke manier om geleidelijk de units een beetje te leren kennen (en achievements halen is verslavend :'))
  maandag 6 september 2010 @ 15:36:56 #179
202546 Baszh
The Dude abides
pi_86128661
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:44 schreef ASSpirine het volgende:
Ik ben meestal ook gek op achievements halen, bij angry birds allemaal 3 sterren halen. Of andere spelletjes alles op goud. Maar bij Starcraft 2 zal ik het maar laten :P
Ik ook, ik heb onderhand alle campaign achievements gehaald en ook alle exploration. Die van multiplayer met 'win x games as y' etc ga ik niet specifiek voor, het is denk ik beter/leuker gewoon te spelen.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 6 september 2010 @ 15:48:19 #180
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_86129081
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja goed potje, maar de Protoss speler was wel minder in veel opzichten. Waarom die bijna de hele game maar bij 3 units bleef vond ik vooral apart. Commentaar kon wel wat beter, soms kwam er actie en zat hij aan de andere kant van de map.
Toevallig (nouja omdat ie zo vet is natuurlijk) had Crota (blizzshouter op youtube) deze ook al gedaan.
http://www.youtube.com/user/BlizShouter#p/u/26/MnpXpRrmIY0
Die is wat zakelijker in zn commentaar dan HD of Husky.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_86129463
Dit is gewoon ziek:
http://www.bit-tech.net/b(...)good-at-starcraft-2/

Lijkt net een versneld afgespeeld filmpje :')
pi_86129464
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:28 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik heb nu zelf de hele campaign op Normal gedaan, en het is erg vermakelijk. Of je er echt veel aan hebt v.w.b. multiplayer moet ik zelf ook nog zien, maar de missies zijn leuk (29 in totaal, inclusief de verborgen en alternatieve missies), en het hele verhaal ertussendoor ook. Sommige units en upgrades heb je alleen in de singleplayer (zoals science vessels (damn wat zijn die overpowered i.c.m. een hoop armored units) en medics).

Ik vond de campaign toen ik net begon ook zeker niet te makkelijk, en ik vond het een leuke manier om geleidelijk de units een beetje te leren kennen (en achievements halen is verslavend :'))
Top, hier heb ik veel aan. ^O^

Even opzoeken waar die het goedkoopst is. In de winkel althans, want ik wil de game nu hebben.
pi_86130676
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Top, hier heb ik veel aan. ^O^

Even opzoeken waar die het goedkoopst is. In de winkel althans, want ik wil de game nu hebben.
Singleplayer is erg goed, en als je mulitplayer skills een beetje wilt ontwikkelen doe dan de challenges en probeer zeer op gold te halen. Ik heb er erg veel aan gehad, leren wat wat countert en met toss hebben veel mensen geen idee wat ze meoten als je als een idioot begint te psi stormen :P. Maar dat leer je nog wel.
pi_86132060
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:42 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

De replay waarde van de singleplayer liegt er trouwens ook niet om. Nadat je de campaign op normal (of meteen op hard als je enigszins affiniteit voor RTS hebt) hebt uitgespeeld, kun je het nog een keer op brutal doen (toch een flink niveau verschil) of ale achievements halen, etc. Verder is het nog even wachten op de ontwikkeling van goede custom maps, maar het zal vast niet lang duren voor DotA voor SC2 er is en ander zulk soort lolligheid.
pi_86132594
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:36 schreef Baszh het volgende:

[..]

Ik ook, ik heb onderhand alle campaign achievements gehaald en ook alle exploration. Die van multiplayer met 'win x games as y' etc ga ik niet specifiek voor, het is denk ik beter/leuker gewoon te spelen.
Komen vanzelf als je random speelt. Snap geen zak van dat ranking systeem... speel net 2 potjes als silver 1vs1, win 2 keer van platinum met 6 pools. Ik bedoel als je in plat zit moet je toch een 6 pool wel af kunnen houden?
pi_86132752
Yippie, gepromote naar platinum :D Ben nu platinum in 1v1, 2v2, 4v4 en diamond in 3v3 8-)
pi_86135512
Even over de practice league: Als je de campaign hebt gespeeld zou ik die league gewoon helemaal skippen. Je leert er weinig van wat je niet beter in een custom game tegen AI kan uitproberen, en als je gelijk je placement matches doet loop je tenminste ook minder kans om te hoog geplaatst te worden.
Het is veel fijner om in de laagste divisie te starten en langzaam op te klimmen dan te hoog geplaatst worden en eerst een stuk omlaag te donderen.

Verder is de 1v1 multiplayer gewoon veel leuker dan de practice league, voornamelijk omdat je die stomme destructible rocks niet hebt :P
pi_86135954
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Yippie, gepromote naar platinum :D Ben nu platinum in 1v1, 2v2, 4v4 en diamond in 3v3 8-)
Gefeli!!! *O*

Overigens voel ik mezelf ook iets beter nu, wetende dat je eigenlijk niet echt gold was toen we speelden, hoewel ik mezelf nog steeds voor m'n kop sla over het verliezen van een 6pool. Replay gekeken en oh oh oh, wat was die eerste verdediging dom met drones die alle kanten op renden en die queen die ik larvae liet spawnen en daardoor gesurround werd :% Daarna nog m'n rally point van m'n hatchery verkloot zodat drones stonden te idlen. Was totaal niet bij de les :'(
pi_86136116
Ja, dat overkomt iedereen wel eens. Ik speelde vandaag nog een potje waar ik m'n spawning pool gewoon vergat... dan denk ik ook van ben ik aan het slapen ofzo 8)7 . Ik denk wel dat ik het moeilijk ga krijgen in platinum, zo goed vind ik mezelf eigenlijk ook weer niet. Hotkeys gebruik ik zelden en soms heb ik gewoon teveel resources. Ach ja, kijk wel hoe lang ik het vol hou :P
pi_86141327
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:26 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Komen vanzelf als je random speelt. Snap geen zak van dat ranking systeem... speel net 2 potjes als silver 1vs1, win 2 keer van platinum met 6 pools. Ik bedoel als je in plat zit moet je toch een 6 pool wel af kunnen houden?
Als je een 6pool niet ziet aankomen is het nog altijd lastig. Daarnaast, platinum zegt niet zo heel erg veel. Een vriend van me zit in Platinum maar als die een 6pool op z'n mik krijgt is hij er sowieso geweest.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_86141974
iemand 1v1 of 2v2 voor de lol?
pi_86151618
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, dat overkomt iedereen wel eens. Ik speelde vandaag nog een potje waar ik m'n spawning pool gewoon vergat... dan denk ik ook van ben ik aan het slapen ofzo 8)7 . Ik denk wel dat ik het moeilijk ga krijgen in platinum, zo goed vind ik mezelf eigenlijk ook weer niet. Hotkeys gebruik ik zelden en soms heb ik gewoon teveel resources. Ach ja, kijk wel hoe lang ik het vol hou :P
ik zit in diamond en ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Je divisie zegt wel iets, maar lang niet alles.
pi_86151876
pfff blijf ook gewoon zuigen in deze game. Als test doe ik gewoon een aantal potjes tegen de computer, maar wordt gewoon flink ingemaakt op medium. ik kan wel winnen, maar dan kost één potje mij gewoon 2 uur.

Keb zo'n beetje al die tips van i suck at starcraft 2 opgevolgd.. tot nu toe zonder resultaat.
Dit keer zonder signature
pi_86153776
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:39 schreef Ericjuh het volgende:
pfff blijf ook gewoon zuigen in deze game. Als test doe ik gewoon een aantal potjes tegen de computer, maar wordt gewoon flink ingemaakt op medium. ik kan wel winnen, maar dan kost één potje mij gewoon 2 uur.

Keb zo'n beetje al die tips van i suck at starcraft 2 opgevolgd.. tot nu toe zonder resultaat.
Doe's een replay posten dan. Misschien kunnen wij hier wel iets simpels adviseren aan de hand van je gameplay :)
pi_86157646
Ik heb de game gekocht. ^O^ Wat een vette game. Ik zit meteen weer in het oude Starcraft gevoel en het ziet er beter uit dan ik had gedacht. De singleplayer spelen is erg leuk en die achievement erg verslavend.

quote:
Op maandag 6 september 2010 17:12 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

De replay waarde van de singleplayer liegt er trouwens ook niet om. Nadat je de campaign op normal (of meteen op hard als je enigszins affiniteit voor RTS hebt) hebt uitgespeeld, kun je het nog een keer op brutal doen (toch een flink niveau verschil) of ale achievements halen, etc. Verder is het nog even wachten op de ontwikkeling van goede custom maps, maar het zal vast niet lang duren voor DotA voor SC2 er is en ander zulk soort lolligheid.
Klopt inderdaad. De replaywaarde is groot hierdoor. Merk dat normal veel te makkelijk is. :)
pi_86157667
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 03:11 schreef tedkees2 het volgende:

[..]

Doe's een replay posten dan. Misschien kunnen wij hier wel iets simpels adviseren aan de hand van je gameplay :)
Zal ik vanmiddag even doen. Ik denk echter al te weten wat de fout is. Op een gegeven moment weet ik gewoon niet meer wat te doen.
Dit keer zonder signature
pi_86158016
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:03 schreef YoshiBignose het volgende:
ach de enige die echt die hotkeys uberveel gebruiken zijn die koreanen maarja die worden daar ook voor betaald dus :P
pi_86158536
eigenlijk mislukte 6 pools die toch lukken zijn leuk :P
pi_86160434
Ik zit op mijn werk, maar ik denk aan spelen. :P
pi_86161115
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')