abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:48:09 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85837479
Het vorige deel: <Slank #1146 - pillen en drank;

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85837508
Bedankt voor de huiscomplimenten. Het is zelfgebouwd, dus geheel naar wens gemaakt. Ik breng er wel de winter door. En ik heb dus nog een huis, maar daar ben ik niet vaak. Ik hoop het ergens deze winter / volgende lente leeg te ruimen en dan te strippen en vervolgens opnieuw op te bouwen.

En ik ben nu op de helft van m'n Maredsous 10, dus de typekunsten beginnen al aardig die van Neen afgelopen nacht te benaderen.

Uniek is veilig opgestegen, ik heb naar d'r gezwaaid.
Ze heeft een tussenlanding gemaakt in Eindhoven en is nu boven Aken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:49:09 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85837509
FiPo?

sigme }:|
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85837534
De tijdelijke huisgenoot van het vriendje is echt heel erg aardig/interessant/gezellig. Nu gaan we nog een keer wat drinken.

Kan prima :7

Als spookten er de eerste 5 minuten dat ik hem zag hele foute Bouquet-reeks achtige taferelen door mijn hoofd _O-

Ik moet er stiekem steeds om gniffelen :D
pi_85837556
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:41 schreef sigme het volgende:
Oh, als we dan toch aan het bedelen zijn, iemand the lion and the cobra van Sinead O'Connor onder handbereik?
Die heb ik nog op elpee :D

Troy O+
pi_85837581
Het is niet dat ik 1 kg in 4 dagen verlies maar dat ik bijv vandaag weeg en dan is het een paar dagen opeens 0,500 gr minder, ik ga me der niet echt zorgen om maken, je bedoelt toch groene thee? kun je ook rooibos thee ofzo drinken daarvoor of moet het gewoon groene thee zijn?

Ik moet ook van mezelf meer bewegen minstens 1 uur per dag.

En ik weet dat ik het rustig moet doen ik ga het langzaam opbouwen, dat ik zegmaar rustig begin en dan na een paar dagen al verder ben, en ik ga dat dan 3/4 keer in de week proberen te doen dat sporten.
pi_85837628
Nieuw topic O+

Lijstje / planning

O/L: 1 volk. boterham met gekookt ei + kwart meloen + halfvolle melk
T: groentesoep met balletjes
A: kip cajun met kidneybonen, paprika, tomaat en rijst
T: chocolaatje + thee
T: verse jus d'orange
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:52:22 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85837647
En nu mag ik ineens Windows nog even opnieuw installeren, omdat het bootmenu gefucked is :|W .

Op m'n laptop dus en die moet morgen mee naar DH :').
Niet meer actief op Fok!
pi_85837677
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:49 schreef sigme het volgende:
Bedankt voor de huiscomplimenten. Het is zelfgebouwd, dus geheel naar wens gemaakt. Ik breng er wel de winter door. En ik heb dus nog een huis, maar daar ben ik niet vaak. Ik hoop het ergens deze winter / volgende lente leeg te ruimen en dan te strippen en vervolgens opnieuw op te bouwen.

En ik ben nu op de helft van m'n Maredsous 10, dus de typekunsten beginnen al aardig die van Neen afgelopen nacht te benaderen.

Uniek is veilig opgestegen, ik heb naar d'r gezwaaid.
Ze heeft een tussenlanding gemaakt in Eindhoven en is nu boven Aken.
Het huis van de foto's gaat overnieuw? Heb je ook foto's van je andere huis.

Heel stom, maar je hebt toch al een hekel aan mensen dus ik durf het te zeggen :P Ik heb het idee dat je in de garage woont. Ik voel mij altijd heel ongemakkelijk als ik in een ruimte ben met binnen bakstenen. Terwijl het in principe niet anders is dan een huis met een geverfd muurtje.

Maar dat ben ik :|W
pi_85837693
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Troy O+

Mooi nummer ja. Mijn ouders hebben dat album grijsgedraaid :)
pi_85837706
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Troy O+

Mijn liefste had 'm ook (v.d.i) voor de inbraak

Bij De Inbraak hebben ze werkelijk alles meegenomen. Alles. Zelfs de suikerpot (junks).
Hij was naar een feestje, vrienden van hem sliepen bij hem en gingen eerder naar huis en hebben 'm maar gebeld - mijn liefste is een opgeruimd type, zie mijn huis, maar zo leeg was overdreven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85837767
Ik vind het zo knus Sigme, heel romantisch. O+ :Y Al zou ik zelf gek worden als ik daar met mijn partner moest wonen, ik leef ook in 1 ruimte en word al gek als mijn buurjongen langer dan een kwartier bij me zit :')
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:55:09 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85837776
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85837782
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:52 schreef Viking84 het volgende:
En nu mag ik ineens Windows nog even opnieuw installeren, omdat het bootmenu gefucked is :|W .

gaat lekker :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_85837852
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:52 schreef Viking84 het volgende:

Wow, dat zuigt. :X
pi_85837856
Ik vind het huis ontzettend goed bij jou en je liefste passen, sigme. En dat is een compliment.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_85837860
Ik kende David Gray helemaal niet :@!!!!
pi_85837881
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_85837925
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:55 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik vind het zo knus Sigme, heel romantisch. O+ :Y Al zou ik zelf gek worden als ik daar met mijn partner moest wonen, ik leef ook in 1 ruimte en word al gek als mijn buurjongen langer dan een kwartier bij me zit :')
Dat ligt misschien aan de buurjongen :P

Nee ik heb een fobie voor bakstenen binnen. oO<
pi_85837966
Wat een k. weer en het is ook nog zomer. -O-
pi_85838126
Morgen date 2.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_85838132
Pff, het gaat hier los :X * _aurum_ binnen blijft :Y

En lief had biefstuk gehaald. 7 ons (2 huuuuuuuge biefstukken)...ik doneer wel de helft van mijn biefstuk aan hem O-)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:05:34 #24
236335 neen
schone schijn
pi_85838199
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Het huis van de foto's gaat overnieuw? Heb je ook foto's van je andere huis.

Heel stom, maar je hebt toch al een hekel aan mensen dus ik durf het te zeggen :P Ik heb het idee dat je in de garage woont. Ik voel mij altijd heel ongemakkelijk als ik in een ruimte ben met binnen bakstenen. Terwijl het in principe niet anders is dan een huis met een geverfd muurtje.

Maar dat ben ik :|W
Je hebt ook mensen die van die strips kopen met stukjes steen er zo op, zodat het lijkt alsof ze in een garage wonen.

Oh, vriend van m'n pa was hier net even maar m'n pa is er niet maar goed. Hij is wel een gave gast, echt een rasoptimist en nu heeft hij een plan om iets ergens te doen ik weet ook niet precies hoe en wat maar volgens mij wil hij teveel hooi op z'n vork nemen :')
Maar goed, m'n vader moest er dus iets voor doorlezen en ik zei als je dat doet dan kom ik wel even helpen ooit. Als het doorgaat :') Ik vind dat leuk. Sorry voor de vaagheid, het is mij nogal vaag.
het lijkt niet wat het is
pi_85838218
Ik heb het gevoel dat het ook niet echt zomer is geweest :'( terwijl er wel wat mooie weken geweest zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')