Het mooie lijkt me mooi om bijv na een half jaar aan wedstrijden mee te gaan doen. Maar met me leeftijd en gewicht is het geen probleem? of zou ik dan langer moeten trainen?quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:14 schreef Cathorax het volgende:
Je kunt ook gewoon een tijd alleen training doen toch? Dan hoef je volgens mij, mits je een normale boksschool hebt ook niet te sparren als jij dat niet wilt. Daarnaast lijkt het me niet dat je heel snel wedstrijden gaat draaien tenzij je een heel groot talent bent.
Is dit wat je ook graag wilt? Gelijk wedstrijden doen?
Wat een onzinquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:40 schreef Johan_Haas_ het volgende:
waarom ga je niet op kickboxen? Boxen is leuk maar het komt eigenlijk er op neer dat je echt gigantisch veel klappen op je hoofd krijgt en dat je gewoon een sterke kin moet hebben. Kickboxen is wat gevarieerder en vollediger en krijg je wat minder klappen tegen je hoofd en wat minder hersenschade.
Mocht men ooit is op kickboksen ofzo willen, dan is boksen als basis echt een aanrader. Als je kijkt naar die gasten die kickboksen bijvoorbeeld, echt goed boksen kunnen ze niet. men kan beter eerst een basis met boksen leren zodat je tenminste een goede linkse directe kan geven (wat de meeste niet kunnen) en ga daarna focussen op je trapwerk.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:12 schreef noksala het volgende:
Ten eerste vraag ik me af wat dan wel een mooie leeftijd is om te beginnen met boksen....
Verder is het dikke shit wat je in je hoofd hebt zitten, je hoeft niet meteen tegen grote zware gespierde mannen te sparren. Zou je dat wel moeten dan is daar niks mis mee, de meeste hebben respect voor beginnelingen en doen rustig aan. Of zoals iemand al eerder zei, kan je eerst een half jaartje trainen voordat je de ring in stapt.
Ik vind boksen opzich bestwel lomp en saai, maar daar kom je waarschijnlijk zelf ook wel achter. Daarnaast is er nog een goede reden om op kik- of tai boksen te gaan: Wanneer je jezelf ooit moet verdedigen op straat, dan zijn er geen regels, die gasten trappen in je maag zo hard ze kunnen, wanneer je dat niet getraint hebt ga je alsnog kock-out.
Helaas heb ik geen ervaring met boksscholen in Rotterdam, dus daar zou een ander je mee verder moeten helpen.
Ik sta ingeschreven bij een boksvereniging, en ik kan onbeperkt altijd naar de boksschool als ik wil. Daar doen ze alle stijlen, ik ben bijna elke avond daar te vinden en kijk naar wedstrijden van andere en train en spar zelf een beetje. Aangezien mijn eerste vechtsporten karate en jui jitsu waren, ben ik gewend om te trappen. Verder is het ook zo dat ouderwetse boksers gewoon lomp vechten. Het lichaam bestaat uit meer dan alleen armen, maak er eens gebruik van en voeg andere vechtsporten toe. Dan krijg je pas een leuk gevecht, waar bij je echte combo's ziet prachtig om naar te kijken. Ouderwetse boksers zijn ook meestal breder dan nodig is, simpelweg omdat ze al die nutteloze klappen moeten opvangen.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:25 schreef scarfac3 het volgende:
[..]
Mocht men ooit is op kickboksen ofzo willen, dan is boksen als basis echt een aanrader. Als je kijkt naar die gasten die kickboksen bijvoorbeeld, echt goed boksen kunnen ze niet. men kan beter eerst een basis met boksen leren zodat je tenminste een goede linkse directe kan geven (wat de meeste niet kunnen) en ga daarna focussen op je trapwerk.
Heb je zelf wel eens gebokst? Ik vraag me af waarom je boksen saai vind; om naar te kijken of om het zelf te doen?
Ik ben ook begonnen op m'n 17e ben ook 1,85 lang en weeg rond de 73/74. Na 3 maanden training bokste ik mijn eerste wedstrijd op 69 kilo. In nederland is het zo geregeld dat wanneer jij je eerste wedstrijd bokst je niet tegen iemand kan boksen die (veel) meer (ring)ervaring heeft dan jou. In de N-klasse vecht je altijd tegen iemand die niet meer dan 3 wedstrijden heeft gebokst, heb je 3 wedstrijden gebokst ga je naar de C-klasse dat is van 3 tot 7 wedstrijden, B-klasse 8 tot 12 en A-klasse 13 tot 17 dacht ik.quote:Op maandag 30 augustus 2010 20:38 schreef fokuuh het volgende:
[..]
Het mooie lijkt me mooi om bijv na een half jaar aan wedstrijden mee te gaan doen. Maar met me leeftijd en gewicht is het geen probleem? of zou ik dan langer moeten trainen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop