abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:40:58 #1
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85822052
Zijn laatste album "The Defamation of Strickland Banks" is een conceptalbum over een man die een stommigheid begaat en zodoende in de gevangenis terecht komt. Het album is een enorme hit in de UK, vooral door het motowngeluid. Het is een behoorlijke stap in een andere richting voor Plan B, want zijn eerste album was een zo goed als acoustische rap plaat. Sick 2 Def is een goed voorbeeld voor hoe dat album klinkt.

Zijn rapstijl zover ik het ken is behoorlijk in je face, zijn debuutalbum gaat voornamelijk over de omstandigheden in achterstandwijken zoals de West End. Hij neemt geen blad voor de mond en schildert op een zeer effectieve wijze een heel onaangenaam beeld. Nu en dan doet ie denken aan Eminem qua taal en Rage Against The Machine qua boodschap.

Ook op Strickland Banks rapt ie nog steeds maar slechts een vers hier en daar, verder zingt ie enkel.

[ Bericht 26% gewijzigd door krioro op 30-08-2010 19:15:37 (extra info hierheen verplaatst) ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:37:27 #2
177948 Daskaar
cake or death?
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:38:21 #3
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85826371
Hij acteert ook trouwens, zo speelde hij een verschrikkelijk kutjoch in Harry Brown en deed ie het nummer End Credits voor de end credits van de film.

[ Bericht 44% gewijzigd door krioro op 30-08-2010 19:08:19 (info verplaatst naar OP) ]
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:34:07 #4
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85874217
heeft iemand m nou al beluistert of wat?
iedereen komt wel ff leuk t topic binnen struinen maar om vervolgens geen woord achter te laten.
kom op luitjes, luister m nou ff.
of wees ff beleefd en doe in ieder geval ff alsof je m beluisterd hebt en t leuk vind.
doe me een plezier
pi_85877363
Ik vind het behoorlijke meuk. Kan er niks mooiers van maken.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:01:26 #6
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85877994
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:47 schreef ValHallen het volgende:
Ik vind het behoorlijke meuk. Kan er niks mooiers van maken.
EEN REAKTIE!!!!! DINGDINGDINGDING!!!

van een mongool welliswaar MAAR EEN REAKTIEEEEE!!!!

nee hoor geintje, je bent geen mongool, maar leg es uit wat is er zo slecht aan en waar luister je normaal naar?
pi_85878518
Pieces met Chase & Status is het enige wat ik tot nu toe ken. Dat nummer vind ik wel tof. Ga nu even wat meer checken.
pi_85878792
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:01 schreef Daskaar het volgende:

[..]

EEN REAKTIE!!!!! DINGDINGDINGDING!!!

van een mongool welliswaar MAAR EEN REAKTIEEEEE!!!!

nee hoor geintje, je bent geen mongool, maar leg es uit wat is er zo slecht aan en waar luister je normaal naar?
Nou oke.
Zijn nummers missen vooral kwaliteit vind ik. Verder is het te gemaakt, te glad voor mij.
Ik heb zelf een nogal brede muzieksmaak maar wat mijn grootste voorwaarde aan muziek is dat het echt is. Een nogal vage omshrijving, ik weet het maar ik luister en waardeer muziek dan ook puur op gevoel.
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:42:51 #9
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85881229
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:21 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Nou oke.
Zijn nummers missen vooral kwaliteit vind ik. Verder is het te gemaakt, te glad voor mij.
Ik heb zelf een nogal brede muzieksmaak maar wat mijn grootste voorwaarde aan muziek is dat het echt is. Een nogal vage omshrijving, ik weet het maar ik luister en waardeer muziek dan ook puur op gevoel.
gemaakt? oh dat ervaar ik zelf helemaal niet. juist heel erg uit t hart vind ik. heb je stay too long helemaal geluisterd?
sick 2 def is slechts rammen op een gitaar en harde lyrics.

wat vind je zelf echte muziek, misschien dak je dan beter begrijp.
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:50:22 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85881489
Wat mij betreft moet hij maar eens een keuze maken wat hij nu precies wil. Gaat hij voor white boy soul (zoals bij het best aardige 'Prayin', video hieronder), of voor halfbakken nu rapmetal, zoals bij de coda van 'Stay Too Long'? Nu is het echt een beetje van beide en daardoor vaak gewoon niks.

maandag 30 augustus 2010 @ 18:55:07 #11
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85881668
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:50 schreef Grobbel het volgende:
Wat mij betreft moet hij maar eens een keuze maken wat hij nu precies wil. Gaat hij voor white boy soul (zoals bij het best aardige 'Prayin', video hieronder), of voor halfbakken nu rapmetal, zoals bij de coda van 'Stay Too Long'? Nu is het echt een beetje van beide en daardoor vaak gewoon niks.

waarom niet allemaal? al die nummers staan stuk voor stuk als een huis, t kan mij weinig schelen of t als geheel niet bij elkaar zou passen. waarom stoort dat je?
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:05:29 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_85881991
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:55 schreef Daskaar het volgende:

[..]

waarom niet allemaal? al die nummers staan stuk voor stuk als een huis, t kan mij weinig schelen of t als geheel niet bij elkaar zou passen. waarom stoort dat je?
Welk deel van 'wat mij betreft' begreep je niet? ;) Maar raprock is gewoon behoorlijk passé en uitgekauwd in mijn optiek. Hoe eerder hij die onzin achterwege laat hoe beter.

Maarre, ga je nu in discussie met iedereen die niet zo positief reageert als je zelf zou willen?
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:34:38 #13
177948 Daskaar
cake or death?
pi_85885306
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:05 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Welk deel van 'wat mij betreft' begreep je niet? ;) Maar raprock is gewoon behoorlijk passé en uitgekauwd in mijn optiek. Hoe eerder hij die onzin achterwege laat hoe beter.

Maarre, ga je nu in discussie met iedereen die niet zo positief reageert als je zelf zou willen?
:)
ach ik probeer t topic actief te houden. hijs een goeie artiest, verdient aandacht. plus ik snap de negativiteit niet zo, vandaar de discussie.
maar elke stijl raakt passe en uitgekauwd enkel om op een gegeven moment weer in een nieuwe vorm op te komen.
maar ik vind t ook geen raprock, t is heel soulfull, tis niet echt in een hokje te duwen, dat valt me juist op
pi_85895739
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:42 schreef Daskaar het volgende:

[..]

gemaakt? oh dat ervaar ik zelf helemaal niet. juist heel erg uit t hart vind ik. heb je stay too long helemaal geluisterd?
sick 2 def is slechts rammen op een gitaar en harde lyrics.

wat vind je zelf echte muziek, misschien dak je dan beter begrijp.
Muziek die echt in mijn oren klinkt kan van alles zijn. Van een rustig nummer wat recht uit het hart gezongen word (Jeff Buckley, Antony and the Johnsons) tot rap (Typhoon, Nas) tot aan stevigere muziek (The Stooges) tot aan dance (Noisia, Daft Punk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')