abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85801880
De bouwonderneming brengt voor ons nieuwbouwhuis de 5e termijn in rekening. De termijn voor "ruwbouw gevels begane grond gereed". Maar is dit ook zo? Zie hier de situatie zoals deze afgelopen donderdag was (die dag viel de rekening op de mat)

De zijkant:

De voorkant (linkerhelft is van ons):

Dit lijkt me toch niet echt gereed of wel?
Ik heb ergens gelezen dat het 'buitenspouwblad' opgetrokken moet zijn, de voegen zijn niet noodzakelijk.
Dit is aan de zijkant slechts gedeeltelijk het geval, maar vooraan is nog vrijwel geen baksteen te zien!

Iemand een mening?
En heeft bezwaar maken evt. zin?
pi_85802150
De ruwbouw bestaat uit het betonscalet en dat staat er toch helemaal op de topgevel na
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:03:40 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85802306
Niet te veel op de letter; van de week staat de rest van het metselwerk al. Het belangrijkste is dat de werkzaamheden volgens planning verlopen. Het gaat om een verschil van een paar dagen.
Tegen de trijd dat je de rekening hebt (laten) betalen, staan die buitenbladen al.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85802976
Wat is nu het probleem? Dat je over drie dagen gezien rente moet betalen voor iets waarmee ze nog bezig zijn? Op dit moment wordt ons huis ook gebouwd, en bij ons zitten er ook verschillen in opleverdatum en in rekening brengen. Het is ook andersom geweest, dus nog niet betalen terwijl de vloer al lag bijvoorbeeld :)
pi_85803071
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:03 schreef error_404 het volgende:
Niet te veel op de letter; van de week staat de rest van het metselwerk al. Het belangrijkste is dat de werkzaamheden volgens planning verlopen. Het gaat om een verschil van een paar dagen.
Tegen de trijd dat je de rekening hebt (laten) betalen, staan die buitenbladen al.
Ben ik het mee eens als het idd bij die paar dagen blijft, maar die garantie heb ik natuurlijk niet. Wacht nog wel een paar dagen en breng desnoods het geld de laatste dag met een kruiwagen.

@exlurker: metselwerk behoort naar mijn weten juist tot de ruwbouw, dat 'betonscalet' staat er al maanden.
pi_85803234
beter laat je de hoek recht zetten van de binnenmuren...

:')
pi_85803394
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 12:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
beter laat je de hoek recht zetten van de binnenmuren...

:')
Haha inderdaad, die is in het echt zo recht als wat.
Heb meer foto's waar het perspectief niet helemaal van klopt. Ik zal per ongeluk wel een lachspiegelreflex-camera gekocht hebben...
pi_85803935
Donderdag?
Met die regen?

Zag je gevel er toen zo uit??

Lekker, al je steenwol lekker verzadigd met water.
gaat je isolatiewaarde: dat heeft vervolegsn meer (!) dan een ajar nodig om weer droog te worden zodra het buitenblad helemaal staat.

Oke,... misschien trek ik te snelle conclusies, maar is de aannemer gewoon lekker gestopt met werken en heeft hij alle steenwol afgedekt tijdens de regen? (en in dit jaargetijde ook netjes in het weekend)
Ik betwijfel het.
Ik zou daar m'n aandacht op richten, (en de kwaliteit in het algemeen), i.p.v. die paar rentedagen.
Het woord 'aannemer' staat niet altijd gelijk aan 'kwaliteit' hoor.

Je kunt beter goodwill kweken/houden richting de aannemer om kwaliteitszaken aan de orde te kunnen stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')