abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 september 2010 @ 20:42:08 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_86218263
:W vanuit een regenachtig Limboland :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_86231165
* JumpingJacky heeft gebrek aan inspiratie...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 9 september 2010 @ 12:02:03 #53
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_86236827
* ManAtWork is futloos en grieperig en verwijst derhalve maar naar de TT.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_86269343
Wij gaan binnenkort wellicht een stagiair aannemen, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Ik kan me voorstellen dat er bepaalde eisen aan het bedrijf gesteld worden?
Heeft dit ook allerlei gevolgen qua belastingen/verzekeringen enzo (we zijn nu met 2 man in een VOF)?

Alle info is welkom :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 16:00:47 #55
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_86281456
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 09:48 schreef Xcalibur het volgende:
Wij gaan binnenkort wellicht een stagiair aannemen, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Ik kan me voorstellen dat er bepaalde eisen aan het bedrijf gesteld worden?
Heeft dit ook allerlei gevolgen qua belastingen/verzekeringen enzo (we zijn nu met 2 man in een VOF)?

Alle info is welkom :)
Je neemt dus personeel aan. Met andere woorden: loonadministratie op (laten) zetten.
Ik snap niet helemaal wat je met bepaalde eisen aan het bedrijf bedoelt. En het maakt voor jouw belasting niks uit (hoogstens dat je meer of minder betaalt omdat je meer of minder winst maakt).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_86284564
Xcalibur bedoelt waarschijnlijk dat hij misschien een Erkend Leerbedrijf moet zijn. Dat is afhankelijk van de opleiding (daar heb je waarschijnlijk straks óók een overeenkomst mee).

Twee jaar geleden heb ik zelf een dergelijk traject doorlopen bij mijn toenmalige werkgever. Het ging toen wel om een MBO-stagiaire, maar voor jou kan natuurlijk gelden dat het een HBO/WO-student(e) (waar die regels over het algemeen helemaal niet gelden) is.

Wij hebben toen via Kenniscentrum Ecabo e.e.a. doorlopen en kregen na een aantal gesprekken een mooie sticker :'). Kijk anders (als dat van toepassing is) op www.colo.nl :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:45:43 #57
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_86287157
Kan zijn dat ie dat bedoelt maar ja, dat is natuurlijk gokken. Misschien moet ie het maar even toelichten wat ie precies bedoelt. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_86308146
Ik bedoelde inderdaad een dergelijke certificering. Ecabo had ik al gevonden, maar daar word ik nog niet echt wijs uit.... ik heb het idee dat het niet zoveel voorstelt? Geen idee of Colo van toepassing is, zegt me niks zo op het eerste gezicht :)

Een stagiair geldt dus ook als 'personeelslid', met alle bijkomende rechten en plichten begrijp ik?
pi_86308542
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 11:30 schreef Xcalibur het volgende:
Ik bedoelde inderdaad een dergelijke certificering. Ecabo had ik al gevonden, maar daar word ik nog niet echt wijs uit.... ik heb het idee dat het niet zoveel voorstelt? Geen idee of Colo van toepassing is, zegt me niks zo op het eerste gezicht :)

Een stagiair geldt dus ook als 'personeelslid', met alle bijkomende rechten en plichten begrijp ik?
Het stelt ook niet veel voor. Je nodigt zo'n figuur uit en geeft gewoon aan wat je allemaal aan werkzaamheden kunt bieden. Dat Colo is gewoon een organisatie waar alle Kenniscentra in georganiseerd zitten. Ik weet eigenlijk niet eens hoe ik bij Ecabo ben uitgekomen, destijds.

Na dat gesprek krijg je redelijk vlot de papieren en ben je *tadaa* een erkend leerbedrijf *tadaa* ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_86310643
Nou, dan moet ik maar eens zo'n figuur bellen... makkelijk certificaatjes scoren ;)
pi_86335001
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 11:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Na dat gesprek krijg je redelijk vlot de papieren en ben je *tadaa* een erkend leerbedrijf *tadaa* ;)
Same here. Had een MBO-stagiair, aansluiten bij Ecabo was werkelijk in 5 minuten klaar.

Voor wat betreft de stagiair; let bij het aannemen wel op of de opdrachten van de leerling passen bij de werkzaamheden... het kan soms wat botsen. Niet dat dit nadelig is voor jou; maar de leerling verspild een stageperiode als achteraf blijkt dat er niet genoeg afgetekend is.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_86338669
@TronCarter: helder :)

Een vriend van mij die jurist is zei gisteren dat je geen loonadministratie etc. hoeft te doen, omdat een stagiair geen arbeidsovereenkomst heeft. Het is wel verstandig om in plaats daarvan dan wel een stageovereenkomst op te stellen, zodat dat ook weer duidelijk is....
pi_86338766
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:27 schreef Xcalibur het volgende:
@TronCarter: helder :)

Een vriend van mij die jurist is zei gisteren dat je geen loonadministratie etc. hoeft te doen, omdat een stagiair geen arbeidsovereenkomst heeft. Het is wel verstandig om in plaats daarvan dan wel een stageovereenkomst op te stellen, zodat dat ook weer duidelijk is....
Dat laatste is wel heel erg kort door de bocht. Als die overeenkomst niet goed is opgesteld, dan is het wél een arbeidsovereenkomst. Ook de hoogte van de vergoeding is relevant voor het al dan niet betalen van premies ed.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_86346395
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:27 schreef Xcalibur het volgende:
@TronCarter: helder :)

Een vriend van mij die jurist is zei gisteren dat je geen loonadministratie etc. hoeft te doen, omdat een stagiair geen arbeidsovereenkomst heeft. Het is wel verstandig om in plaats daarvan dan wel een stageovereenkomst op te stellen, zodat dat ook weer duidelijk is....
Vraag de school naar een pok (praktijkovereenkomst), de school heeft ook een verantwoordelijkheid naar de leerling enzo :P
Je zal wel iets moeten doen qua administratie voor de leerling als deze een vergoeding onvangt. Ik kreeg bij mijn stages altijd netjes een loonstrookje :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_86486409
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_86486542
Arg, de gluurbuur!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_86487097
quote:
Op donderdag 16 september 2010 06:38 schreef JumpingJacky het volgende:
[ afbeelding ]
Blij dat mijn raam een paar verdiepingen hoger zit :o
Welkom bij donderdag mensen, erg rustig hier de laatste tijd!
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:04:46 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_86487773
Goedemorgen :W
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_86487837
Dat heb ik zelden voor mijn raam...... gelukkig :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 16 september 2010 @ 22:52:04 #70
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_86518306
hoi ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 16 september 2010 @ 22:54:27 #71
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_86518447
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:52 schreef Nizno het volgende:
hoi ;)
Goh,... wie hebben we daar?
*;
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_86519454
Zo, morgen nog een half dagje, en dan weer een heel weekend LARPen *O*
Daarna ben ik weer dodelijk vermoeid, dus dan zien jullie me maandag wel weer :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 16 september 2010 @ 23:36:42 #73
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_86520341
quote:
Op donderdag 16 september 2010 22:54 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Goh,... wie hebben we daar?
*;
she's alive ;)

quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:15 schreef Xcalibur het volgende:
Zo, morgen nog een half dagje, en dan weer een heel weekend LARPen *O*
Daarna ben ik weer dodelijk vermoeid, dus dan zien jullie me maandag wel weer :P
sterkte ;)

Mijn werkweek begint juist morgen weer...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_86522131
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:08 schreef Xcalibur het volgende:
Dat heb ik zelden voor mijn raam...... gelukkig :P
Ik vind 'r wel lief :@

Ik wil ook zo'n varkentje ( O+ ) voor m'n raam....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_86525663
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 00:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Ik vind 'r wel lief :@

Ik wil ook zo'n varkentje ( O+ ) voor m'n raam....
Je word om 3 uur 's nachts toch wel behoorlijk ziek van dat geknor hoor :(

Welkom bij vrijdag, iedereen die nog moet werken... sucks to be you! *O* *O* *O*
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')