quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:46 schreef bloodymary het volgende:
Wij hebben hier in de tuin een kippenren met een hokje voor vier kippen. Twee maanden geleden zag ik een katje in de ren scharrelen. Geen aandacht aan besteed, er zitten wel vaker katjes in te zoeken omdat we etensresten bij de kippen gooien. Het was een heel klein katje, schat zo'n 7 weken oud toen. De volgende dag zag ik haar weer, en zat ze in het kippenhok. Ik noem het een haar omdat ze er uit ziet als een poes, maar het kan ook een kater zijn, kan haar niet benaderen, ze is te bang. Maar inmiddels twee maanden later zit ze er dus nog. Ze woont tussen de kippen, eet samen met de kippen, slaapt met de kippen, speelt met de kippen (soms best hardhandig, maar de kippen vinden het prima). Als ze de ren uit gaat de tuin in, gaan de kippen voor het hek staan te tokken dat ze terug moet komen en ze heeft al een keer door een stuk gaas om te buigen de kippen uit de ren laten ontsnappen om gezamenlijk de tuin te verkennen. Heb nog nooit zoiets gezien, het ziet er echt grappig uit.
Het is een heel mooi poesje, zwart met witte pootjes en een wit snuitje. Als ik met eten aankom (zet nu dus ook kattenbrokjes in de ren) komt ze naar buiten, maar als je te dicht bij komt verstopt ze zich achter de schutting, je kunt haar dus (nog) niet benaderen.
Maar ikv ind het zo apart hoe ze met die kippen omgaat en de kippen met haar, alsof ze van dezelfde soort zijn. Ooit zoiets meegemaakt?
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:15 schreef bloodymary het volgende:
Ja, weer tijd voor een update. Omdat het zomer is staat de achterdeur hier altijd open. Het kippenkatje wordt steeds tammer en brutaler. Je kunt hem nog niet oppakken of zo, maar wel aaien voorzichtig, zeker als er eten in het spel is. Als ik 's avonds ga koken, komt hij op de keukenvloer er bij zitten, in de hoop dat er af en toe iets op de grond valt, wat dan natuurlijk ook gebeurt. En als ik op kantoor zit (ik heb kantoor aan huis), dan komt hij daar soms even spelen met een speelgoedmuis die daar op de grond ligt, gewoon een half uurtje en dan sjokt hij weer naar buiten. Maar het kippenhok blijft toch de basis waar hij 's nachts slaapt en schuilt als het regent zoals nu.
Ik denk niet dat hij dat leuk gaat vinden, gevangen worden, in een klein transportmandje gestopt worden, vreemd persoon die aan hem zit, wakker worden in een klein kooitje, wat missen, en weer de reis terug.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:06 schreef Rewimo het volgende:
En toen sloot ik hem:
Het blijft een enig verhaalWat leuk ook dat hij langzamerhand wat toeschietelijker wordt
![]()
Ga je hem trouwens laten 'helpen'? Niet vanwege de kippenmaar meer om te voorkomen dat er straks meer katjes rondlopen die een thuis zoeken.
Dat zei ik ook altijd, tot ik een uitzondering tegenkwam... 9 kg kater die al in je schoen hangt als je je voet door de kier van de deur steekt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:41 schreef FollowThisLeader het volgende:
Ook katten die volgens de eigenaar vaak egoistisch, afgezonderd, agressief etc zijn blijken goed met me te klikken. Denk dat het gewoon de manier van benaderen is.
Mmmm, hij zit hier vanaf november en was toen denk ik een week of zes, dus zou nu een maand of 11 moeten zijn. Hij toont nog geen enkel katergedrag en miauwt nog met een piepstemmetje. Misschien toch de invloed van de kippen?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:22 schreef Rewimo het volgende:
Vaak vanaf een maand of 9, maar kan ook eerder of later zijn. Dan gaan ze sproeien en/of flink mauwen (dat hoor je vanzelf). Maar als er geen poezen loslopen die zwanger kunnen worden kun je hem inderdaad gewoon "heel" laten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |