Maar als je huurt pak je verlies, dus dan heeft dat toch geen zin?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:06 schreef mirannie het volgende:
[..]
Huurprijzen bij ons (wilde "hier" schrijven, maar ben op Schiphol) zijn hoog over het algemeen. Koopprijzen ook trouwens. Maar ja, Randstad/ 't Gooi, dan kun je dat verwachten.
De prijzen zijn zo hoog momenteel bij mij in de straat dat ik er serieus over denk mijn huis te verkopen en iets te gaan huren. Maak zeker 30.000 winst. Ook wel eens leuk om een dikke spaarpot te hebbenMaar ja, de plek waar ik woon, is voor mij onbetaalbaar. Geloof dat ik me op geen enkele andere plek beter zou voelen (met uitzondering van een huis strak aan het strand van Scheveningen
)
kopen > hurenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:06 schreef mirannie het volgende:
[..]
Huurprijzen bij ons (wilde "hier" schrijven, maar ben op Schiphol) zijn hoog over het algemeen. Koopprijzen ook trouwens. Maar ja, Randstad/ 't Gooi, dan kun je dat verwachten.
De prijzen zijn zo hoog momenteel bij mij in de straat dat ik er serieus over denk mijn huis te verkopen en iets te gaan huren. Maak zeker 30.000 winst. Ook wel eens leuk om een dikke spaarpot te hebbenMaar ja, de plek waar ik woon, is voor mij onbetaalbaar. Geloof dat ik me op geen enkele andere plek beter zou voelen (met uitzondering van een huis strak aan het strand van Scheveningen
)
Weet ik wel, maar los nu ook nog niks af op mijn huis, zal dus ook nooit geheel in mijn bezit komen. En of ik nou elke maand rente betaal of huur, dat maakt wmb weinig verschil.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar als je huurt pak je verlies, dus dan heeft dat toch geen zin?
Ja, klopt ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:25 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
kopen > huren
je maakt met kopen op de langere duur veel meer winst!! kopen is investeren, huren is weggooien
Wat je zegt zet nog steeds geen zoden aan de dijk. Want je huis wordt meer waard, of je nou aan de bank "huur" betaalt of niet. dus als jij dertig jaar lang een aflossingsvrije hypotheek hebt, pak je nog steeds de winst van de waardevermeerdering van je huis over die dertig jaar.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:35 schreef mirannie het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar los nu ook nog niks af op mijn huis, zal dus ook nooit geheel in mijn bezit komen. En of ik nou elke maand rente betaal of huur, dat maakt wmb weinig verschil.
[..]
Ja, klopt ook.
Wat jullie zeggen klopt ook wel. Maar nogmaals, mijn huis afbetalen zal nooit gebeuren. Eigenlijk huur ik mijn huis gewoon van de bank. En echt heel veel meer zal mijn huis niet meer waard gaan worden.
En tuurlijk, later, later, later.... maar ik leef toch echt nu... ben niet zo'n lange termijn planner
pciesquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat je zegt zet nog steeds geen zoden aan de dijk. Want je huis wordt meer waard, of je nou aan de bank "huur" betaalt of niet. dus als jij dertig jaar lang een aflossingsvrije hypotheek hebt, pak je nog steeds de winst van de waardevermeerdering van je huis over die dertig jaar.
Ja, maar fucking 30 jaarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat je zegt zet nog steeds geen zoden aan de dijk. Want je huis wordt meer waard, of je nou aan de bank "huur" betaalt of niet. dus als jij dertig jaar lang een aflossingsvrije hypotheek hebt, pak je nog steeds de winst van de waardevermeerdering van je huis over die dertig jaar.
lekker verbrassenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, maar fucking 30 jaar(nou ja, 26 jaar
heb 'm al 4 jaar) is een lange tijd. Wat is de lol van spaargeld hebben als je 60+ bent, haha.
En ja, ik weet dat het echt allemaal niet über verstandig is enzo.
nou ja, mocht je het ooit echt nodig hebben, is een appel voor de dorst wel fijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:42 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, maar fucking 30 jaar(nou ja, 26 jaar
heb 'm al 4 jaar) is een lange tijd. Wat is de lol van spaargeld hebben als je 60+ bent, haha.
En ja, ik weet dat het echt allemaal niet über verstandig is enzo.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga iig noooooit meer huren, het drama!
quote:
Maar dat is het dus ook. Ik zal niet snel tevreden zijn met de plek waar een huis staat, omdat ik nu een top locatie heb. Eigenlijk is deze discussie dus vrij zinloos LOL.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, mocht je het ooit echt nodig hebben, is een appel voor de dorst wel fijn.
Daarbij: kopersgenot! Niet in zo'n afgeragd huurhuis te hoeven wonen waar je niks aan mag veranderen, waar je niks aan WIL veranderen omdat het geld down the drain gaat en je maar genoegen moet nemen met cheapass oplossingen die de woningstichting aanbiedt, vaak in een gare buurt?
Maar het is natuurlijk jouw leven, jouw keuzes
Niet zo dramatisch doen hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, mocht je het ooit echt nodig hebben, is een appel voor de dorst wel fijn.
Daarbij: kopersgenot! Niet in zo'n afgeragd huurhuis te hoeven wonen waar je niks aan mag veranderen, waar je niks aan WIL veranderen omdat het geld down the drain gaat en je maar genoegen moet nemen met cheapass oplossingen die de woningstichting aanbiedt, vaak in een gare buurt?
Maar het is natuurlijk jouw leven, jouw keuzes
mirannie heeft een koophuis en ik doelde op haarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:54 schreef Loqi het volgende:
[..]
Niet zo dramatisch doen hoorwij wonen zometeen in een goede buurt, in een niet afgeragd huis waar we zo veel mogen veranderen als we zelf willen.
En daarbij heeft niet iedereen de middelen om een koophuis te nemen (wij bijvoorbeeld)
Niet alle huurervaringen zijn slechte...
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
En ik geef toe dat mijn huurwoningen allemaal gare krotten waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |