quote:Carlsen imponeert tegen Karjakin
Magnus Carlsen heeft zondag in de achtste ronde van het schaaktoernooi in Wijk aan Zee weer eens indruk gemaakt. De Noorse aanvoerder van de wereldranglijst versloeg de Rus Sergej Karjakin. Daar was een lange zit voor nodig, waarin de Scandinavische favoriet zijn voordeel fraai uitbouwde en de strop steeds strakker aantrok. Karjakin gaf pas na de 92e zet van wit op.
Carlsen leidt nu met 6 punten, een halfje meer dan Viswanathan Anand. De Indiase grootmeester kwam remise overeen met de Nederlander Ivan Sokolov. Hij stemde daarmee al na de afruil van de dames op de 24e zet in.
Z'n live rating is nu 2872quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:38 schreef Arcee het volgende:
Sinds deze maand heeft Carlsen trouwens de hoogste rating óóit behaald: 2861.
Dus ik neem aan dat (om jezelf te prikkelen) je nu hele goede tegenstanders uitzoekt voor toekomstige partijtjes?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 00:32 schreef drumstickNL het volgende:
Das best netjes. Vind het schaken zelf niet meer zoveel aan maar ik heb ook geen goede tegenstanders.
Nu 2874.quote:
Dat wordt hem net niet, als in niet in zijn eentje.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef Szura het volgende:
En hij is nog in de race om in Wijk aan Zee een recordscore te behalen
quote:Carlsen evenaart record Kasparov
**Magnus Carlsen,al zeker van de eerste prijs in het jubilerende Tata-toernooi,
heeft in zijn partij tegen Anish Giri in de laatste ronde remise gemaakt.
Gemakkelijk ging dat niet.Met zwart had hij in een Koningsindier lang een iets
mindere stelling."Gelukkig zaten er nog genoeg tactische trucs in om tenslotte
met remise weg te komen",vertelde hij.
Het halve punt bracht Carlsens score op 10 punten uit 13 ronden,een evenaring
van het record dat Gary Kasparov in 1999 vestigde."Daar ben ik natuurlijk
best tevreden mee,met die superscore" aldus Carlsen,"maar ik ben vooral blij
met het feit dat ik steeds het maximale uit mijn partijen heb weten te halen".
Niet alleen had Carlsen de hoogste score,hij was ook de enige deelnemer in
de hoogste sectie van het toernooi die ongeslagen bleef.
Wereldkampioen Viswanathan Anand,tot zondag eveneens met een scorelijst waar
geen nullen op voorkwamen,moest zich de laatste speeldag in een Schotse partij
met zwart tegen de Chinees Wang Hao na 49 zetten gewonnen geven.
Als beste schaker ter wereld wordt het tijd dat Carlsen om de wereldtitel gaat schaken.quote:Schaker Carlsen blijft aan kop
Schaker Magnus Carlsen heeft zijn leidende positie in het kandidatentoernooi succesvol verdedigd. De Noorse grootmeester won in de tiende ronde met de witte stukken van Boris Gelfand uit Israël. De favoriet voor de eindzege in Londen voert het klassement met 7 punten aan.
Carlsen nam niet verder afstand van de concurrentie. Levon Aronian, de Armeense nummer twee van het klassement, boekte een zege op Vassili Ivantsjoek uit Oekraïne. Hij blijft Carlsen op een half puntje volgen.
Ook Vladmir Kramnik mocht een punt bijschrijven. De Rus won met de zwarte stukken van zijn landgenoot Aleksander Grisjoek. Kramnik blijft derde op de ranglijst, met een punt minder dan Carlsen.
De winnaar van het kandidatentoernooi strijdt in november met titelverdediger Viswanathan Anand uit India om de wereldtitel.
Shit!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:05 schreef borisz het volgende:
Hij verliest van Vassily Ivanchuk en Kramnik verslaat Aronian. Kramnik nu bovenaan.
Bazenmatch is nu bezig.quote:
Weer zo'n heerlijke uitmelkpartij van MC.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bazenmatch is nu bezig.
Live met commentaar: http://new.livestream.com/WorldChess/Round13
Commentatoren zeggen dat dit Carlsen z'n belangrijkste partij ooit is.
En heeft het voordeel. Winnen beiden of spelen beiden gelijk dan mag Carlsen strijden om de wereldtitel omdat hij meer winstpartijen heeft dan Kramnik.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:55 schreef Arcee het volgende:
Carlsen heeft z'n partij nog gewonnen.
Nu weer gelijk met Kramnik.
Ja, Kramnik moet een halve punt meer dan Carlsen halen morgen.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:27 schreef borisz het volgende:
En heeft het voordeel. Winnen beiden of spelen beiden gelijk dan mag Carlsen strijden om de wereldtitel omdat hij meer winstpartijen heeft dan Kramnik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |