Ik begrijp er weinig van maar zeer interessant. Kun je het in Jip en Janneke taal uitleggen ?quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:00 schreef Arcee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Carlsen kan alleen remise door herhaling van zetten voorkomen door z'n dame te offeren, maar dat doet-ie natuurlijk niet.
Of wel?
Als in schaken 3 maal dezelfde stelling op het bord verschijnt dan is het remise (gelijkspel). Dit wordt bijvoorbeeld bereikt als beide spelers bepaalde zetten steeds blijven herhalen. Hier leken beide spelers dat niet meer te kunnen voorkomen, tenzij Carlsen z'n dame opofferde (ruilen tegen een toren, die veel minder waard is). Zo zou hij een vrijwel zekere remise omruilen voor een mogelijke nederlaag.quote:Op woensdag 9 april 2025 12:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik begrijp er weinig van maar zeer interessant. Kun je het in Jip en Janneke taal uitleggen ?
Coolquote:Op woensdag 9 april 2025 23:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als in schaken 3 maal dezelfde stelling op het bord verschijnt dan is het remise (gelijkspel). Dit wordt bijvoorbeeld bereikt als beide spelers bepaalde zetten steeds blijven herhalen. Hier leken beide spelers dat niet meer te kunnen voorkomen, tenzij Carlsen z'n dame opofferde (ruilen tegen een toren, die veel minder waard is). Zo zou hij een vrijwel zekere remise omruilen voor een mogelijke nederlaag.
Maar hij is natuurlijk wel Magnus Carlsen en wist uiteindelijk, zelfs na het weggeven van z'n dame dus, de partij toch nog winnend af te sluiten.
Carlsenquote:Carlsen Wins With Shining 9/9 Perfect Score
GM Magnus Carlsen has won the 2025 Grenke Chess Freestyle Open with an out-of-this-world, perfect 9/9 score. He had already won the tournament with a round to spare in round eight, but round nine was about cementing his legacy of dominance. With a final win against GM Vincent Keymer, Carlsen's performance will stand in history alongside GM Bobby Fischer's astronomical 11/11 score in the 1963-64 U.S. Championship and other such results.
Schaken is tof. Carlsen is mijn grote held die gast is briljant. Hoe hij schaakt is pure kunst. Ik heb ooit de kans gehad om online tegen hem te spelen. Natuurlijk werd ik volledig ingemaakt, maar het was een toffe ervaring.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:50 schreef -Deluzion- het volgende:
Schaken is tof. Carlsen is mijn grote held die gast is briljant. Hoe hij schaakt is pure kunst.
Ja.quote:Schaken is echt een fantastisch spel.
Ja, die partij zag ik ook. Carlsen heeft duidelijk een psychologisch voordeel op Nakamura. Maar Nakamura heeft zelf ook weleens gezegd dat zijn brein soms gewoon 'uitschakelt' en hij niks meer ziet. Dat Carlsen-effect is wel echt een dingetje.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:48 schreef Arcee het volgende:
Hikaru Nakamura gaf vandaag op tegen Carlsen terwijl hij (Nakamura) voor stond. Hij zag de winnende zet niet. Het kwam doordat Carlsen binnen een seconde een zet deed en het leek of Nakamura z'n toren of dame kwijt was, maar er was een escape. Dat is het Carlsen-effect, zoals Nakamura zelf ook toegeeft: je neemt gewoon aan dat Carlsen een uitstekende zet heeft gedaan en gaat er niet vanuit dat je zelf gewonnen staat.
Dat op de tafel rammen is wel een minpuntje.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:15 schreef Arcee het volgende:
Gukesh Beats Carlsen From Losing Position
Gukesh verslaat Carlsen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 1 juni 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat op de tafel rammen is wel een minpuntje.
Nog een podcast of twee bij Joe Rogan, en dan lekker rentenieren op IJsland. Het kan de beste overkomen...quote:Op zondag 1 juni 2025 23:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
True, maar: we know the feeling.
Wat een partij.
Magnus stelt orde op zaken.quote:Op zondag 1 juni 2025 23:15 schreef Arcee het volgende:
Gukesh Beats Carlsen From Losing Position
Gukesh verslaat Carlsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |