abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85699980
Hoe kan ik haar zover krijgen dat ze dit wel durft?

Kattenbak in de buurt van de eettafel en vanwege de stank en het aangezicht hebben we laatst een bak met luikje en filter gekocht. Maar na een bedpis incidentje was het duidelijk dat ze er niet in durft. Ik heb nu maar het luikje er weer ingezet en omhooggezet met tape. Hebben jullie tips?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_85700034
Misschien moet je kat er aan wennen :P
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:23:24 #3
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_85700101
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:19 schreef LostFormat het volgende:
Hoe kan ik haar zover krijgen dat ze dit wel durft?

Kattenbak in de buurt van de eettafel en vanwege de stank en het aangezicht hebben we laatst een bak met luikje en filter gekocht. Maar na een bedpis incidentje was het duidelijk dat ze er niet in durft. Ik heb nu maar het luikje er weer ingezet en omhooggezet met tape. Hebben jullie tips?
Is het een transparante bak of een donkere?
In het verleden heb ik hetzelfde probleem gehad.
Mijn katten vonden het niet zo fijn dat het donker was in de kattenbak.
Daarna eentje gekocht met matte kap en eerst het klepje eruit gelaten.
Ging beter, toen het klepje erin en ze gingen er rustig in en uit.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:23:26 #4
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_85700102
moet ie aan wennen.
wij hebben zo'n kattenluik die alleen opengaat op chip-reactie (chip van de katten :P )
dit ivm we geen zin in buurkatten hebben die ons huis binnenlopen :')
pi_85700129
Eten aan andere kant van t luikje?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2010 19:26:42 ]
pi_85700177
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:24 schreef TUFKAL het volgende:
Eten aan andere kant van t luikje?
Tussen de kattenstront. Lekker. :')
pi_85700207
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:25 schreef Thieske het volgende:

[..]

Tussen de kattenstront. Lekker. :')
Laat maar verkeerde gelezen, ik dacht zo'n kattenluik naar buiten ;)
pi_85700467
Dat aan moeten wennen dat dacht ik eerst dus ook maar ik heb niet zoveel zin om eens in de zoveel dagen de lakens en dekens van m'n bed te moeten wassen.
pi_85700544
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:23 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Is het een transparante bak of een donkere?
In het verleden heb ik hetzelfde probleem gehad.
Mijn katten vonden het niet zo fijn dat het donker was in de kattenbak.
Daarna eentje gekocht met matte kap en eerst het klepje eruit gelaten.
Ging beter, toen het klepje erin en ze gingen er rustig in en uit.
Rare is dat ze eerst wel erin scheet maar niet piste. Dus aan het donkere lijkt het me niet te liggen.

Vandaag weer het klepje er in gedaan en ze ging er helemaal niet meer in..
pi_85700689
Kat naar binnen duwen en dan net zolang wachten tot ze eruit komt want ze moet eruit dus moet ze wel via het luikje. Anders haal je de kap eraf en zet je de kat in de kattenbak, deksel er weer op en dan moet de kat wel weer via het luikje naar buiten.
pi_85700698
Duwen ?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 19:47:09 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85700932
Praktisch oplossen. Klepje eruit laten, kattenbak op een andere plaats zetten, betere kattenbakvulling kopen (minder stank), beter voer geven (idem), kattenbak vaker verschonen (idem).

Kat niet dwingen om dat stomme luikje te gebruiken. Voor je het weet wil ze er zelfs niet meer in met de kap erop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_85701263
Het laatste wat je moet doen is je kat in de bak dwingen of duwen. Dan wordt de angst alleen maar groter.
Het kan zijn dat je kat het niet prettig vindt op een bak te plassen en poepen. Dan moet je twee kattenbakken gebruiken. Heb je de bak verplaatst? Misschien vindt ze de plek wara de bak staat niet prettig.
Als ze er echt niet in wil dan zou ik gewoon weer de oude bak gebruiken waar ze wel op gaat. Je wilt niet dat het een gewoonte wordt dat ze op bed plast.
pi_85701278
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Kat niet dwingen om dat stomme luikje te gebruiken. Voor je het weet wil ze er zelfs niet meer in met de kap erop.
Daarom heb ik haar ook nog niet haar er doorheen zitten proppen. Uiteindelijk is het natuurlijk niet het einde van de wereld als ze het klepje niet gebruikt maar hoopte dat er misschien een handige manier voor zou zijn..
pi_85701350
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef Fuzzy4 het volgende:
Het laatste wat je moet doen is je kat in de bak dwingen of duwen. Dan wordt de angst alleen maar groter.
Het kan zijn dat je kat het niet prettig vindt op een bak te plassen en poepen. Dan moet je twee kattenbakken gebruiken. Heb je de bak verplaatst? Misschien vindt ze de plek wara de bak staat niet prettig.
Als ze er echt niet in wil dan zou ik gewoon weer de oude bak gebruiken waar ze wel op gaat. Je wilt niet dat het een gewoonte wordt dat ze op bed plast.
Plassen en poepen is op de oude bak nooit een probleem geweest. Het beestje is een aanloopkat die voorheen alleen buiten haar behoefte deed. Nu verblijft ze binnen. Ik denk dat ze gewoon het uitzicht mist ofzo.
pi_85701950
Wij hadden eerst hun "transport" bak als katten bak die ook gewoon open was aan de bovenkant en om dezelfde reden hebben we hem vervangen met dichte bak met klepje.

Wij hebben eerst hebben we de deksel eraf gelaten, ze er gewoon een paar keer op gezet(ookal hoefden ze niet), zodat ze hem konden vinden en wisten wat ze erop moesten doen.
Daarna tijdje zonder klepje eerst en daarna met klepje erop.

Geen problemen gehad ermee :)

Staat ie trouwens op dezelfde locatie of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')