Is het een transparante bak of een donkere?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:19 schreef LostFormat het volgende:
Hoe kan ik haar zover krijgen dat ze dit wel durft?
Kattenbak in de buurt van de eettafel en vanwege de stank en het aangezicht hebben we laatst een bak met luikje en filter gekocht. Maar na een bedpis incidentje was het duidelijk dat ze er niet in durft. Ik heb nu maar het luikje er weer ingezet en omhooggezet met tape. Hebben jullie tips?
Rare is dat ze eerst wel erin scheet maar niet piste. Dus aan het donkere lijkt het me niet te liggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:23 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Is het een transparante bak of een donkere?
In het verleden heb ik hetzelfde probleem gehad.
Mijn katten vonden het niet zo fijn dat het donker was in de kattenbak.
Daarna eentje gekocht met matte kap en eerst het klepje eruit gelaten.
Ging beter, toen het klepje erin en ze gingen er rustig in en uit.
Daarom heb ik haar ook nog niet haar er doorheen zitten proppen. Uiteindelijk is het natuurlijk niet het einde van de wereld als ze het klepje niet gebruikt maar hoopte dat er misschien een handige manier voor zou zijn..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Kat niet dwingen om dat stomme luikje te gebruiken. Voor je het weet wil ze er zelfs niet meer in met de kap erop.
Plassen en poepen is op de oude bak nooit een probleem geweest. Het beestje is een aanloopkat die voorheen alleen buiten haar behoefte deed. Nu verblijft ze binnen. Ik denk dat ze gewoon het uitzicht mist ofzo.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:54 schreef Fuzzy4 het volgende:
Het laatste wat je moet doen is je kat in de bak dwingen of duwen. Dan wordt de angst alleen maar groter.
Het kan zijn dat je kat het niet prettig vindt op een bak te plassen en poepen. Dan moet je twee kattenbakken gebruiken. Heb je de bak verplaatst? Misschien vindt ze de plek wara de bak staat niet prettig.
Als ze er echt niet in wil dan zou ik gewoon weer de oude bak gebruiken waar ze wel op gaat. Je wilt niet dat het een gewoonte wordt dat ze op bed plast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |