abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85696167
Alweer een nieuwe uitvinding van mij :-D

Vooraanzicht:

Zijaanzicht:

Je slaat twee vliegen in een klap. En je produceert zoet water en je produceert energie. De kosten worden hierdoor bijna gehalveerd.

Voor Arabische landen die met grote watertekorten kampen kan dit een oplossing bieden. Dubai investeert vele milarden in een flatgebouw van een kilometer hoog. Als de dat geld nu zouden investeren in een grote bak van 50 meter breed, 1 kilometer lang en 20 meter diep.

De inhoud van zo een bak zou 50 x 20 x 1000 = 1.000.000 m3.

Stel 5% van dat water zou per dag verdampen. Dat betekent 50.000 m3 water per dag dat je produceert. Stel een persoon verbruikt gemiddeld 200 liter water per dag. Per m3 water kun je dan 5 personen van water voorzien. Met 50.000 m3 water kun je dagelijks 250.000 mensen van water voorzien.

Je hoeft natuurlijk niet een bak van een kilometer neer te zetten. Je kunt misschien meerdere bakken naast elkaar en meerdere kilometers aanlegen. Stel een kilometer kost een miljard euro. Voor 10 miljard zou Dubai zijn volk van water kunnen voorzien. Voor 20 miljard kan en het volk van water worden voorzien en het land kan geirrigeerd worden. Bovendien wordt er energie geproduceerd. Met het einde van de olievoorraden in zich is dit niet zo een gek idee.

Wat vinden jullie van dit idee?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:30:38 #2
286543 ViezeFreddiey
Sigillum Militum Χpis
pi_85696231
je hebt HEEL VEEL energie nodig om het water in die tank te laten koken...
HEEL VEEL :P

Daarbij levert het haast niks op :')

Slotje :D
It's not about changing the world. It's about doing our best to leave the world the way it is. It's about respecting the will of others and believing in your own...
pi_85696278
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:30 schreef ViezeFreddiey het volgende:
je hebt HEEL VEEL energie nodig om het water in die tank te laten koken...
HEEL VEEL :P

Daarbij levert het haast niks op :')
En als het kookt, dan bouw je geen/eenbeetje druk op, maar dat is lang niet genoeg om die turbine te laten draaien.
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
pi_85696293
Ey, ik heb hetzefde idee al eens gehad.
Dat kan dus geen goed idee zijn.. ;)

Oja, die van mij ging nog verder dan dit.
Bij die van mij werd écht energie opgewekt.

Er was/is trouwens een soortgelijke opstelling voor Australië (dacht ik). Die was gebasseerd op wind. MIsschien dat je daar er iets meer over kan vinden.
pi_85696328
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:32 schreef Kabolter het volgende:
Ey, ik heb hetzefde idee al eens gehad.
Dat kan dus geen goed idee zijn.. ;)
Dan gebruiken ze toch olie of gas om het water te laten koken. Dat hebben ze daar zat.
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:37:11 #6
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_85696465
Het kost ook geen energie. :')
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_85696715
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:32 schreef zuivelyoghurt het volgende:

[..]

En als het kookt, dan bouw je geen/eenbeetje druk op, maar dat is lang niet genoeg om die turbine te laten draaien.
Warme lucht en waterdamp gaan omhoog. en zal door de dunne buis omhoog willen gaan. Dit zal voor extra druk zorgen. Je kunt het systeem versterken door er een parabolische spiegel op te richten waardoor er nog meer zonne energie op valt.
pi_85698771
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:37 schreef Lindgren. het volgende:
Het kost ook geen energie. :')
Het kost inderdaad geen energie. Het levert energie op :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')