abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85688259
Heey allemaal ik heb al 2 weken last van een scala aan klachten die maar niet over lijken te gaan , ben al bij de HA geweest maar deze houd het op een Allergie (zonder allergietest?!) Daarnaast is het heel apart dat de klachten toenemen savonds laat en afnemen bij liggen/slapen.

MIsschien herkent iemand mn klachten:

- Gevoel alsof er iets in de keel zit/brok in de keel, word savonds erger
- Pijn of onaangenaam gevoel bij slikken, word savonds erger
- Pijn/druk op de borst, word savonds ook erger
- Opboeren , maakt niet uit of ik eet of niet (soms)
- Slijm in keel/neus
- Vieze smaak in de mond

Veder loop ik bij de fysio voor een stijve nek waar een zenuw klem zit en schouder maar ik denk niet dat dit er mee te maken heeft?

Dit heb ik zelf geprobeerd:

- Dacht zelf aan bijv maagzuur, heb daarom al diverse maagzuurremmers geprobeerd (rennies,pantozol)
- Ben langs de HA geweest en deze houd het op een allergie, hij stuurde me naar huis met standaard allergie pillen (fexofenadine) en vond een allergietest niet nodig.

Ik hoop dat iemand mn klachten herkend -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door THU op 25-08-2010 15:03:21 ]
pi_85688352
Misschien gewoon een keelontsteking?
pi_85688363
Wat dacht je van eens terug te gaan naar de huisarts met de opmerking dat de klachten niet afnemen :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_85688374
heb je veel last van stress?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_85688493
hypogondrie ?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_85688496
Stress lijkt mij inderdaad, waarna je lichaam 's avonds langzaam verzet opgeeft.
pi_85688499
Mijn HA is zo iemand van: kijk eerst maar eens aan of die medcijnen werken, terwijl mn kalchten alleen maar erger worden... . Hij zegt zelf dat hij geen aanwijzingen zag voor een keelonstekingen.

Over stress , ik heb geen idee , zit iig nergens bewust mee maar ja onbewust kan je altijd stress hebben. De klachten begonnen spontaan op een avond:(
pi_85688529
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat dacht je van eens terug te gaan naar de huisarts met de opmerking dat de klachten niet afnemen :{
pi_85688552
Lijkt inderdaad wel wat op maagzuur/zuurbranden, maar is vanaf hier natuurlijk niet zeker vast te stellen.
Kijk eens goed naar je eet-drinkpatroon. Eet je de laatste tijd andere dingen, meer gekruid bv.? Gebruik je sinds kort (nieuwe) medicijnen?
Sterkte en ga zn. weer terug naar de HA.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_85688571
Helpen of hielpen die maagzuurremmers?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85688590
Misschien zitten er beschimmelde voedselresten achter je amandelen.
pi_85688608
Ik had een tijdje geleden exact hetzelfde gevoel in mijn keel, en ook telkens als ik ging slapen voelde ik het opkomen. Bij mij was de oorzaak wel duidelijk stress rondom de toenmalige situatie op werk en opleiding, nu heb ik er geen last meer van.
pi_85688829
De maagzuurremmers die ik gebruikte werkte niet voor mijn gevoel, en ik heb ze nog nooit gebruikt dus neem aan dat ze toch wel hadden moeten werken..

De enige 'nieuwe' medicijnnen die ik gebruik zijn die allergie medicijnen (die met pil de hele dag zouden moeten werken)
pi_85688888
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:23 schreef BasementDweller het volgende:
Misschien zitten er beschimmelde voedselresten achter je amandelen.
Dat heb ik ook gevraagd aan de HA dit omdat er achter in mn keel een soort 'geel/witte aanslag is te zien, maar de huisarts heeft in mn keel gekeken dus neem aan dat hij dit wel gezien moet hebben.
pi_85688940
Bij hyperventilatie kan je ook een brok in je keel voelen/droge keel etc. Staat heel veel info over op internet. Misschien dat je dat eens kan inkijken? Ik heb er zelf ook een tijdje last van gehad. Een tip: probeer niet "droog" te slikken, neem dan liever wat te drinken als je een droge mond hebt.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_85689131
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef THU het volgende:
De maagzuurremmers die ik gebruikte werkte niet voor mijn gevoel, en ik heb ze nog nooit gebruikt dus neem aan dat ze toch wel hadden moeten werken..

De enige 'nieuwe' medicijnnen die ik gebruik zijn die allergie medicijnen (die met pil de hele dag zouden moeten werken)
Als je dagelijks bepaalde voedingsmiddelen/dranken eet en drinkt die de klachten veroorzaken, dan zullen Rennie's ook niet veel voor je doen. Het kan inderdaad ook stress zijn (of combi). Probeer wat leefgewoonten te veranderen (qua eten en ontspanning) en kijk dan wat er gebeurt.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_85690058
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:36 schreef Brennie het volgende:

[..]

Als je dagelijks bepaalde voedingsmiddelen/dranken eet en drinkt die de klachten veroorzaken, dan zullen Rennie's ook niet veel voor je doen. Het kan inderdaad ook stress zijn (of combi). Probeer wat leefgewoonten te veranderen (qua eten en ontspanning) en kijk dan wat er gebeurt.
Ik heb de laatste tijd absoluut niks aan mn voedingspatroon veranderd naar mn eigen weten. Ik weet dat bepaalde voeding zoals koffie,cola,pittig eten, heel vet eten maagzuur kunnen veroorzaken en probeer deze dus de afgelopen week ook te mijden. Rennies lijken me niet te helpen en pantozo control ook niet.

Ik hoop dat het vanzelf maar over gaat dan... wie weet toch stress laten we het hopen
pi_85690725
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef THU het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd absoluut niks aan mn voedingspatroon veranderd naar mn eigen weten. Ik weet dat bepaalde voeding zoals koffie,cola,pittig eten, heel vet eten maagzuur kunnen veroorzaken en probeer deze dus de afgelopen week ook te mijden. Rennies lijken me niet te helpen en pantozo control ook niet.

Ik hoop dat het vanzelf maar over gaat dan... wie weet toch stress laten we het hopen
Ok, afwachten dan maar. Je kunt ook ademhalingsoefeningen doen; verlicht stress en voorkomt hyperventilatie. (Als stress de oorzaak is, maar het kan sowieso geen kwaad).

[ Bericht 0% gewijzigd door Brennie op 25-08-2010 16:18:46 ]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:34:40 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85696379
Ik ben met dit soort klachten ooit bij de KNO-arts terecht gekomen en die constateerde een geïrriteerde slokdarm als gevolg van maagzuurklachten (reflux). Ik moest toen een maand maagzuurremmers slikken om te kijken of dat wat uitmaakte.

Dus zeg niet te snel dat die maagzuurmiddelen niet helpen. Als je slokdarm geïriteerd of zelfs ontstoken is, duurt het wel even voordat het opknapt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_85697149
Maagzuurremmers uit de vrije verkoop bevatten over het algemeen ook minder van de werkzame stoffen (in pantazol control zit bijv. 10 mg van de werkzame stof, terwijl je bij een voorschrift begint met 40 mg.).
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_85705078
Dus zouden jullie het aanraden om door te gaan met maagzuur remende middelen?Ik heb pantozol gebruikt 20 mg dat is een wat sterkere maagzuurremmer maar merk er niks van, zal ik ermee doorgaan ? ik ben een beetje bang onnodig medicijnen te gebruiken.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:29:43 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85705288
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:25 schreef THU het volgende:
Dus zouden jullie het aanraden om door te gaan met maagzuur remende middelen?Ik heb pantozol gebruikt 20 mg dat is een wat sterkere maagzuurremmer maar merk er niks van, zal ik ermee doorgaan ? ik ben een beetje bang onnodig medicijnen te gebruiken.
Ga het even overleggen met je huisarts. Ik zou dit niet op eigen initiatief gaan doen.

Overigens kunnen maagzuurremmers zonder bezwaren langdurig worden geslikt, maar toch zou ik dit in overleg met de huisarts doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_85711117
ik heb ook wel last van die 'brok in de keel' wat je gewoon niet wegkrijgt. HA kon niks vinden. :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_85740766
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:22 schreef Brennie het volgende:
Lijkt inderdaad wel wat op maagzuur/zuurbranden, maar is vanaf hier natuurlijk niet zeker vast te stellen.
Kijk eens goed naar je eet-drinkpatroon. Eet je de laatste tijd andere dingen, meer gekruid bv.? Gebruik je sinds kort (nieuwe) medicijnen?
Sterkte en ga zn. weer terug naar de HA.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:46 schreef Brennie het volgende:
Ik wil nooit meer dat iemand mij om wat voor advies dan ook op medisch gebied hier vraagt..
Daar ben ik immers te dom voor..
Proost!
Jij zou geen advies meer geven Brennie :s)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_85751194
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga het even overleggen met je huisarts. Ik zou dit niet op eigen initiatief gaan doen.

Overigens kunnen maagzuurremmers zonder bezwaren langdurig worden geslikt, maar toch zou ik dit in overleg met de huisarts doen.
rennies e.d.: ja. kan lange tijd gebruikt worden. deze neutraliseren het al aanwezige maagzuur en werken vooral snel. (zolang ze zich in je maag bevinden werken ze, zodra ze opgelost zijn gebeurt er ook niets meer)

pantozol en vergelijkbare producten zorgen ervoor dat je minder maagzuur gaat aanmaken, en moet eerst in het bloed worden opgenomen voor het werkt. worden vaker geadviseerd bij chronisch brandend maagzuur, aangeraden wordt ze te gebruiken als kuur (dus een week innemen, dan zou je in principe tot een half jaar klachtenvrij zijn). ze werken dus uiteindelijk wel langer door.

zeker voor deze geneesmiddelen dus even overleggen met de HA wil je ze langer gebruiken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')