Inderdaad. Dat heb ik toen op Fields of Rock ook de hele dag gedaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:17 schreef itchycoo het volgende:
Campzone is er ooit gehouden en ik geloof dat Fields of Rock er de laatste paar keren is gehouden.
Het lijkt me in ieder geval verschrikkelijk raar om daar rond te lopen als het geen Lowlands is. Waarschijnlijk zou ik allemaal Lowlands-termen gebruiken als in "Kom naar waar de Alpha altijd staat."
Ik geloof dat voor sommige evenementen de kosten van het terrein ook te hoog werd en die noodzakelijk naar andere locaties zijn gegaan die goedkoper maar slechter zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:28 schreef WeirdWestMan het volgende:
Er worden tegenwoordig niet echt veel muziek evenementen gehouden, zal wel iets met vergunningen zijn.
awesome! ben benieuwd!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Kinz het volgende:
Als personeel van VantLand slaap je op een camping die eigenlijk tussen de Alpha en Sixflags zit. (op de plattegrond helemaal rechtsbovenin dat kleine driehoekige grasveldje naast de Alpha.
Ik hoorde van een collega dat in dat vroeger in dat gebied eerder de Bravo stond. Geen idee of dat waar is.
Ik ga even een mailtje sturen naar Lowlands of ze mij de plattegronden van 18 jaar Lowlands kunnen sturen, zodra ik ze heb post ik ze hier!
Dat klopt helemaal! Ik heb hier nog plattegronden liggen van diverse jaren, en in 1997 en 1998 bevond de Bravo zich nog achter de Alpha. Daarvoor weet ik niet. Toen werd 'Cape Lowlands' ook nog als camping gebruikt (camping 5). Vanaf 1999 wordt het stuk achter de Alpha niet meer gebruikt en is er voor het eerst de opzet met Cape Lowlands. De Bravo stond toen op de plek waar nu de Silent Disco/X-ray was.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:25 schreef Kinz het volgende:
Ik hoorde van een collega dat in dat vroeger in dat gebied eerder de Bravo stond. Geen idee of dat waar is.
wil je zo vriendelijk zijn die voor ons in te scannen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:02 schreef Malens het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal! Ik heb hier nog plattegronden liggen van diverse jaren, en in 1997 en 1998 bevond de Bravo zich nog achter de Alpha. Daarvoor weet ik niet. Toen werd 'Cape Lowlands' ook nog als camping gebruikt (camping 5). Vanaf 1999 wordt het stuk achter de Alpha niet meer gebruikt en is er voor het eerst de opzet met Cape Lowlands. De Bravo stond toen op de plek waar nu de Silent Disco/X-ray was.
Inderdaad, dat zou te gek zijn!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:07 schreef Guidodon het volgende:
[..]
wil je zo vriendelijk zijn die voor ons in te scannen?
Dus als er in de toekomst niks anders als LL georganiseerd gaat worden daar, dan zal LL op den duur moeten verhuizen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:53 schreef xenobinol het volgende:
Voor zover mij bekend is het huidige terrein ingericht voor de wereldjamboree, dat evenement was minstens 10 jaar van te voren al geplant.
In het bos naast het terrein liggen nog allerlei half vergaande toestellen waar de scouts zich konden uitleven. Een paar jaar geleden was er sprake van om het om te bouwen tot een 'nationaal evenemententerrein', er zouden dan zo'n 20 grote evenementen per jaar gehouden mogen worden.
Momenteel lees ik er niet meer zoveel over in de lokale media... er zitten wat ogen en haken aan, met name op de Veluwe is men bang voor geluidsoverlast, de lokale milieugroepen zijn ook niet heel erg gelukkig met de plannen en de infrastructuur moet ook eerst verbeterd worden (o.a. wegen, riolering en stroomvoorziening).
De huidige eigenaar ziet natuurlijk zo veel mogelijk evenementen plaats vinden op het terrein, echter ligt het in een ecologische verbindingszone.
Als alternatief voor een NET zouden ze er vakantiehuisjes willen bouwen, maar of men daar toestemming voor gaat krijgen is mij niet bekend. Goede nieuws is dat je vanuit de randstad vanaf 2012 met de trein naar Dronten kan rijden, scheelt weer een kwartiertje reistijd met het OV.
Als men toestemming krijgt om het terrein vol te bouwen met vakantiewoningen dan zou dat het gevolg kunnen zijn. Echter denk ik dat het zover niet zal komen, de gemeente Dronten heeft wel verdere ambities om de recreatieve sector verder te ontwikkelen, maar zien volgens mij ook meer in een NET. Ik heb wel eens wat gelezen over wat het inhoud zo'n NET, ze leggen dan meer infrastructuur aan zoals wegen en vaste toilet gebouwen. Mogelijk dat het ook voordeliger word om evenementen te organiseren als er meer animo is. Ik geloof dat één van de grootste politieke obstakels het aantal dagen is dat er veel geluid geproduceerd mag worden, vorig jaar was daar al gedonder mee. Grappig is wel dat de meeste klachten over geluidsoverlast van de Veluwe komen i.p.v. uit Flevoland. Niet zo heel raar.... want daar op de Veluwe klagen ze ook vaak over het geluid dat de windmolens in Flevoland zouden makenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:59 schreef JackHerrer het volgende:
Dus als er in de toekomst niks anders als LL georganiseerd gaat worden daar, dan zal LL op den duur moeten verhuizen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |