abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85665177
Tot voor kort dronk ik senseo koffie althans senseo vloeistof met koffie smaak (next generation)

Maar nu smacht ik toch naar wat anders en wil ik deelnemen aan de hype die koffie drinken heet

Kortom sta aan de vooravond van de aanschaf van een eenbaks kofie machine

Dolce gusto (die kip)

Nespresso (what else)

Dolce Gusto
ziet er wel leuk uit
cupjes overal te koop (althans bij supermarkten)
cupjes ca 30 cent per stuk

Nespresso
ziet er strak uit
cupjes beperkt te koop bijenkorf of online
cupjes ca 40 cent per stuk

Voordeel van senso pak van Perla pads stuk of 56 voor euro of 3 (best goedkoop)
voor een mok koffie heb je dan 2 pads nodig

Ik heb dus een paar vragen
vraag
1. Welke koffie is lekkerder Dolce Gusto of Nepresso? is er een verschil in smaak eerlijk antwoord graag
2. Heb je voor een grote mok koffie met de Dolce Gusto of Nespresso ook 2 cups nodig?
3. Wat vindt je er zelf mooi uit zien de dolce gusto of de nespresso?
4. heb je met de een meer gedoe dan de ander in de zin van schoonmaken of onderhoud?
5. Hoe lang duurt 1 kopje bereiden incl. heet water
6. Dolce Gusto en Nespresso kosten als apparaat bijna evenveel alleen de prijs van de cupjes is iets duurder bij de Nespresso is dat de hogere prijs waard? merkt je dat in smaak

Gaarne geen antwoorden van koffiepuristen cq espresso drinkers ben gewoon iemand die senseo beu is en een iets hoger segment in wil maar wel lekkere koffie en zoek dus niet een smaaksensatie ;( _O- _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door fokforuminlog op 24-08-2010 22:04:20 ]
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:00:19 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_85665232
Ik zou voor de Nespresso gaan. Dolce Gusto heeft hier altijd een apart smaakje, beetje Senseo-achtig. Niet precies uit te leggen.
Tics van je petten.
pi_85665351
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_85665389
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:00 schreef nattermann het volgende:
Ik zou voor de Nespresso gaan. Dolce Gusto heeft hier altijd een apart smaakje, beetje Senseo-achtig. Niet precies uit te leggen.
Nespresso zou ook mijn voorkeur hebben. Sowieso, ga het eens proeven. Genoeg winkels die een Nespresso demo hebben in ieder geval, of er ook demo's van Dolce Gusto zijn weet ik eigenlijk niet.

Hou er wel rekening mee dat je uit 1 cupje je dus een kopje krijgt zo groot als op die afbeelding van je.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:04:34 #5
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_85665443
Of je zoekt nog iets verder en komt uit bij zoiets: http://www.kieskeurig.nl/(...)/caffeo_solo/348640/

Koffie uit echte bonen in plaats van een extract.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_85665534
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat je uit 1 cupje je dus een kopje krijgt zo groot als op die afbeelding van je.
Is dat te vergelijken met een kopje zoals gemaakt met 1 pad van de senseo? kun je er twee cups indoen of moet het na elkaar als je een grotere mok wil hebben, mss drinken de fokkers ook grotere moks ipv de vrouwelijke kleine kopjes
pi_85665580
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:04 schreef JaapB het volgende:
Of je zoekt nog iets verder en komt uit bij zoiets: http://www.kieskeurig.nl/(...)/caffeo_solo/348640/

Koffie uit echte bonen in plaats van een extract.
quote mezelf even: Gaarne geen antwoorden van koffiepuristen cq espresso drinkers ben gewoon iemand die senseo beu is en een iets hoger segment in wil maar wel lekkere koffie en zoek dus niet een smaaksensatie
pi_85665694
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:06 schreef fokforuminlog het volgende:

[..]

Is dat te vergelijken met een kopje zoals gemaakt met 1 pad van de senseo? kun je er twee cups indoen of moet het na elkaar als je een grotere mok wil hebben, mss drinken de fokkers ook grotere moks ipv de vrouwelijke kleine kopjes
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel ervaring mee heb. Maar volgens mij is dat wel redelijk te vergelijken qua inhoud inderdaad. Of er 2 cups in kunnen weet ik niet. Maar nogmaals, kijk eens in een winkel waar je ook kan proeven (zelfs in de MM kan dat).
pi_85665768
Die Nespresso staat hier ook, werkt prima, al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:15:46 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_85666078
Wij hebben een nespresso op de zaak maar moet eerlijk toe geven dat je alleen maar espresso snel beu bent. Het zijn kleine kopjes en de smaken zijn niet te vergelijken met andere koffie.

Geef mij maar lekker koffie uit de pot en zo af en toe gewoon een senseo :)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:33:10 #11
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_85667059
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:07 schreef fokforuminlog het volgende:

[..]

quote mezelf even: Gaarne geen antwoorden van koffiepuristen cq espresso drinkers ben gewoon iemand die senseo beu is en een iets hoger segment in wil maar wel lekkere koffie en zoek dus niet een smaaksensatie
Sorry dat ik het moet zeggen maar Dolce Gusta en Nespresso liggen op een zelfde nivo als Senseo. Als je bij Senseo afstapt van de philips machine maar bijvoorbeeld een Bosch of een kenwood neemt dan is de smaak toch al beter.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_85681039
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 22:33 schreef JaapB het volgende:

[..]

Sorry dat ik het moet zeggen maar Dolce Gusta en Nespresso liggen op een zelfde nivo als Senseo. Als je bij Senseo afstapt van de philips machine maar bijvoorbeeld een Bosch of een kenwood neemt dan is de smaak toch al beter.
da's raar je zou zeggen een padhoud-machine is hetzelfde als een andere
pi_85919535
Je kunt bij zo'n nespresso toch zelf beslissen hoe lang hij doorloopt?
Zo´n klein kopje vullen is espresso, sterker dan koffie.. dus als je hem langer door laat lopen heb je gewoon koffiehoeveelheid met koffiesterkte?
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_85919793
als je een mok denkt te kunnen vullen met en cupje dankrijg je slootwater denk ik. Ik drink alleen lungo's, maar dat is net een koffie kopje vol. Voor een grotere hoeveelheid dantwee cupjes, na elkaar. Als je mokken wilt leegslurpen zou ik weer overstappen op filterkoffie
pi_85920602
Kun je trouwens een cappuccino maken met de dolce gusto door alleen een espresso cupje te gebruiken en daar dan een melkopschuimer bij te gebruiken of toch alleen de cappucino cups d.w.z. een espresso en een melk cupje??
  woensdag 1 september 2010 @ 20:12:09 #16
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_85960994
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:50 schreef fokforuminlog het volgende:
Kun je trouwens een cappuccino maken met de dolce gusto door alleen een espresso cupje te gebruiken en daar dan een melkopschuimer bij te gebruiken of toch alleen de cappucino cups d.w.z. een espresso en een melk cupje??
Je kunt een espresso maken en daar zelf melk bij doen.
Dus een cup en dan een groter glas en dan melk opschuimen.

Er zit geen melkopschuimer in het apparaat, ik weet niet of je dat bedoeld?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:03:45 #17
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_86026494
Ik ben een voorstander van de dolce gusto. Ik ben een cappuccino drinker en met een dolce gusto zijn die heeerlijk. Nespresso geeft maar kleine beetjes, 2 slokjes en het is op.
Het is inderdaad geen aanrader als je 5 koppen per dag drinkt, tenzij je veel geld hebt.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2010 @ 18:36:39 #18
34726 Fratz
Max
pi_86032664
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:50 schreef fokforuminlog het volgende:
de dolce gusto werkt met cupjes. als je een doosje cappuccino koopt dan zitten er twee kleuren cupjes in; bruin en wit. in de witte zit melk, deze maak je eerst, krijg je opgeschuimde melk van, daarna het bruine cupje in het apparaat om de koffie er bij te doen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_86056114
Nespresso, what else?

Heb zelf de delonghi latissima. Top ding
Espresso
Lungo
Cappuccino
Latte machiato

:9
  zaterdag 4 september 2010 @ 12:09:13 #20
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_86056178