abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4269960
Er blijkt dus écht nog geen KLB-topic over Friends te zijn volgens de search.

Toegegeven, ik heb er geloof ik nog nooit een aflevering van gezien, ken de 'karakters' dus niet. Ik was nu te laat met wegzappen, en hoor allemaal 'canned laughter'. Blijkt dus Friends te zijn.

Effe mijn korte indruk na een paar minuten:
Een stel duurbetaalde fotomodellen, die van zichzelf absoluut niet grappig zijn, spugen, zonder een poging te doen om te acteren, zoveel mogelijk door tekstschrijvers geschreven 'grappen' uit. Volgens de lachmachine, of het daartoe gedrilde 'publiek', blijkt elke zin een grap te bevatten. Wanneer ik het geluid afzet, lukt het me nauwelijks om iets grappigs uit de ondertiteling te halen.

Toch schijnt deze serie door massa's mensen op handen gedragen te worden, schijnen alle afleveringen te downloaden te zijn, en heeft de serie op FOK een meerdelig topic. Ik snap er niets van. Misschien is het een acquired taste ofzo

Mijn eerste indruk van Friends: een standaardvoorbeeld van een slechte VS-sitcom.

En toch sta ik irl wel bekend om mijn goede gevoel voor humor...

pi_4269974
ehm..het wordt voor een publiek gespeeld hoor
geen lachmachine volgens mij
maar inderdaad, de eerste seizoenen waren wel leuk, maar de laatste tijd is het wel een beetje wat jij beschrijft.
maar toch nogsteeds wel leuk vinnik
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_4270027
Idd Dennis zo denk ik er ook over, kijk het ook nooit en nog nooit gekeken ook, vind het maar standaard
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 mei 2002 @ 20:51:56 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_4270036
Wanneer ik jouw geluid afzet, lukt het me nauwelijks om iets grappigs uit de ondertiteling te halen.
pi_4270082
Ik moet je gelijk geven. Het verbaasd mij ook altijd dat mn vrienden hier naar zien. Ik heb diverse pogingen gedaan, immers als heel NL er naar ziet moet er wel wat inzitten. Helaas geen fuk aan die serie. Geef mij Seinfeld maar
[url=http://www.slackware.com/]get slack[/url]
  dinsdag 21 mei 2002 @ 20:55:08 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_4270090
Vond vorige seizoenen ook beter, maar is nog steeds goed uit te houden hoor.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_4270156
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 20:51 schreef Kreator het volgende:
Wanneer ik jouw geluid afzet, lukt het me nauwelijks om iets grappigs uit de ondertiteling te halen.
Dat is omdat Nederlands zo moeilijk te ondertitelen is in het Twents...
Niet jouw schuld. *over bolletje aai*
pi_4270163
Friends is gewoon VET, punt.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_4270221
ik weet alleen niet van wie rachel zwanger is
pi_4270230
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef Nerd het volgende:
ik weet alleen niet van wie rachel zwanger is
Ross.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 21 mei 2002 @ 21:04:59 #11
21066 Potter
At your service
pi_4270234
Friends is geweldig!!
Ik heb alle afleveringen thuis en ik blijf ze kijken!!
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_4270254
Misschien ligt het wel aan jou, daar als eens aan gedacht? ()
eventuele adviezen e.d. uit deze post op te volgen op eigen risico.
pi_4270266
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:00 schreef mrcool het volgende:
Friends is gewoon VET, punt.
Helemaal niet, Friends sucks

Dat gaat ook weer te ver iedereen zijn eigen mening dan maar

pi_4270272
Grappige mensen, een oordeel geven over iets wat je nooit kijkt.
pi_4270273
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef Potter het volgende:
Friends is geweldig!!
Ik heb alle afleveringen thuis en ik blijf ze kijken!!
WHY?!

Waarom vinden mensen een amerikaanse sitcom, met overbetaalde, niet-acterende fotomodellen, met lachmachine-imiterend publiek, en een zo hoog mogelijke 'grap'-dichtheid goed?!

Is het 't soap-element dat mensen boeit

pi_4270296
Waarom sommige friends niet grappig vinden? Heel simpel, de meeste mensen die friends niet grappig vinden lezen gewoon constant de ondertitels, ik bekijk friends altijd zonder ondertitels, veel beter, ik haat al die slechte vertalingen... Veel te letterlijk en hierdoor raakt de humor ook verloren...

T-Pex

dinsdag 21 mei 2002 @ 21:13:04 #17
21066 Potter
At your service
pi_4270353
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:09 schreef T-Pex het volgende:
Waarom sommige friends niet grappig vinden? Heel simpel, de meeste mensen die friends niet grappig vinden lezen gewoon constant de ondertitels, ik bekijk friends altijd zonder ondertitels, veel beter, ik haat al die slechte vertalingen... Veel te letterlijk en hierdoor raakt de humor ook verloren...

T-Pex

Ook waar inderdaad, al onze banden en dvd's zijn import dus zonder ondertiteling.
Plus dat je de serie vanaf het begin moet zien om de grappen te begrijpen aangezien ze vaak terug vallen op gebeurtenissen uit het verleden.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  dinsdag 21 mei 2002 @ 21:14:58 #18
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_4270380
Friend is zo'n serie die je vanaf het begin moet zien.... zo leer je elk personage kennen en weet je wanneer iemand grappig is of niet.... het wordt dan steeds leuker...

je moet zoiets niet midden in een seizoen gaan kijken....

pi_4270394
Ehm, tja... smaken verschillen?

Ik vind het gewoon een relaxede serie om te kijken... ondertiteling vernachelt vaak grappen dus let daar niet op. Grappen zijn vaak amper te vertalen, verder is het gewoon luchtig vermaak.

Ik kijk het niet zo vaak meer, maar nu net weer gezien en tja... gewoon aardig tijdverdrijf.

Catch ya on the flipside...
  dinsdag 21 mei 2002 @ 21:17:33 #20
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_4270416
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:09 schreef T-Pex het volgende:
Waarom sommige friends niet grappig vinden? Heel simpel, de meeste mensen die friends niet grappig vinden lezen gewoon constant de ondertitels...
Op de DVD-uitgaves staan Engelse ondertitels. Diverse woordspelingen worden dan wat duidelijker.
Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
pi_4270462
Ondertitels of niet, woordspelingen of niet.

Een hoop van mijn argumenten tégen Friends staan nog steeds.

pi_4270484
"Friends don't let friends watch Friends."

Baggerserie, naar mijn mening, omdat:

a) er "verplicht" na elke twee a drie zinnen wordt gelachen om de meest saaie dingen;

b) het nergens over gaat.

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
  dinsdag 21 mei 2002 @ 21:22:07 #23
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_4270489
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 21:20 schreef DennisMoore het volgende:
Ondertitels of niet, woordspelingen of niet.

Een hoop van mijn argumenten tégen Friends staan nog steeds.

Dat moet je zelf weten.
Als jij er geen fuck aan vind, vind je er geen fuck aan.
Ik vind Friends wel geweldig.
Vind dit seizoen (8) trouwens weer iets beter dan seizoen 7.
Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
pi_4270510
Ik kijk zelf ook heel veel series niet, die door andere mensen wel worden bekeken...
Ik vind ze allemaal slecht!
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
  dinsdag 21 mei 2002 @ 21:24:29 #25
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_4270528
Ik vind het gewoon een hele leuke serie. Het is ook wel een serie die je vanaf het begin moet kijken, want als je er midden in valt dan zijn sommige grappen inderdaad wat minder ja. Maar het is ook waar dat ze minder leuk zijn als je de ondertiteling leest. Ik luister meer naar het engels dan dat ik de ondertiteling lees en dan zijn de grappen beter. Ze zijn ook bedoeld voor het engels. Sommige grappen kan je niet eens vertalen en dan komt er een hele stomme zin uit. Maar dan toch: Friends is gewoon een hele leuke serie.

En je moet niet oordelen over iets dat je nooit gezien hebt.

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')