Toegegeven, ik heb er geloof ik nog nooit een aflevering van gezien, ken de 'karakters' dus niet. Ik was nu te laat met wegzappen, en hoor allemaal 'canned laughter'. Blijkt dus Friends te zijn.
Effe mijn korte indruk na een paar minuten:
Een stel duurbetaalde fotomodellen, die van zichzelf absoluut niet grappig zijn, spugen, zonder een poging te doen om te acteren, zoveel mogelijk door tekstschrijvers geschreven 'grappen' uit. Volgens de lachmachine, of het daartoe gedrilde 'publiek', blijkt elke zin een grap te bevatten. Wanneer ik het geluid afzet, lukt het me nauwelijks om iets grappigs uit de ondertiteling te halen.
Toch schijnt deze serie door massa's mensen op handen gedragen te worden, schijnen alle afleveringen te downloaden te zijn, en heeft de serie op FOK een meerdelig topic. Ik snap er niets van. Misschien is het een acquired taste ofzo
Mijn eerste indruk van Friends: een standaardvoorbeeld van een slechte VS-sitcom.
En toch sta ik irl wel bekend om mijn goede gevoel voor humor...
quote:Dat is omdat Nederlands zo moeilijk te ondertitelen is in het Twents...
Op dinsdag 21 mei 2002 20:51 schreef Kreator het volgende:
Wanneer ik jouw geluid afzet, lukt het me nauwelijks om iets grappigs uit de ondertiteling te halen.
quote:Ross.
Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef Nerd het volgende:
ik weet alleen niet van wie rachel zwanger is
quote:Helemaal niet, Friends sucks
Op dinsdag 21 mei 2002 21:00 schreef mrcool het volgende:
Friends is gewoon VET, punt.
Dat gaat ook weer te ver iedereen zijn eigen mening dan maar
quote:WHY?!
Op dinsdag 21 mei 2002 21:04 schreef Potter het volgende:
Friends is geweldig!!
Ik heb alle afleveringen thuis en ik blijf ze kijken!!
Waarom vinden mensen een amerikaanse sitcom, met overbetaalde, niet-acterende fotomodellen, met lachmachine-imiterend publiek, en een zo hoog mogelijke 'grap'-dichtheid goed?!
Is het 't soap-element dat mensen boeit
T-Pex
quote:Ook waar inderdaad, al onze banden en dvd's zijn import dus zonder ondertiteling.
Op dinsdag 21 mei 2002 21:09 schreef T-Pex het volgende:
Waarom sommige friends niet grappig vinden? Heel simpel, de meeste mensen die friends niet grappig vinden lezen gewoon constant de ondertitels, ik bekijk friends altijd zonder ondertitels, veel beter, ik haat al die slechte vertalingen... Veel te letterlijk en hierdoor raakt de humor ook verloren...T-Pex
je moet zoiets niet midden in een seizoen gaan kijken....
Ik vind het gewoon een relaxede serie om te kijken... ondertiteling vernachelt vaak grappen dus let daar niet op. Grappen zijn vaak amper te vertalen, verder is het gewoon luchtig vermaak.
Ik kijk het niet zo vaak meer, maar nu net weer gezien en tja... gewoon aardig tijdverdrijf.
quote:Op de DVD-uitgaves staan Engelse ondertitels. Diverse woordspelingen worden dan wat duidelijker.
Op dinsdag 21 mei 2002 21:09 schreef T-Pex het volgende:
Waarom sommige friends niet grappig vinden? Heel simpel, de meeste mensen die friends niet grappig vinden lezen gewoon constant de ondertitels...
Een hoop van mijn argumenten tégen Friends staan nog steeds.
Baggerserie, naar mijn mening, omdat:
a) er "verplicht" na elke twee a drie zinnen wordt gelachen om de meest saaie dingen;
b) het nergens over gaat.
quote:Dat moet je zelf weten.
Op dinsdag 21 mei 2002 21:20 schreef DennisMoore het volgende:
Ondertitels of niet, woordspelingen of niet.Een hoop van mijn argumenten tégen Friends staan nog steeds.
En je moet niet oordelen over iets dat je nooit gezien hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |