Inmiddels mijn derde auto die ik op FOK te koop aanbied. Wat gaat de tijd snel.
Te koop staat mijn Rover 618. Of ja, realiseer je dat het eigenlijk een Honda Accord is in een mooi jasje. De karosserie en een groot deel van het plaatwerk komen van Honda (vergelijk fotos). De motor, versnellingsbak en vele andere technische onderdelen komen ook van Honda.
Er zit een 1.8 Honda F18A3 blok in. Tevens vindbaar in de Civics en Accords uit de jaren 94-00
Ik heb de auto slechts een week of 4/5. Erg kort dus.
Ik kocht de auto omdat ik wegens een verhuizing genoodzaakt was mijn vorige auto (BMW 750i E38) te verkopen. Zon slagschip is te duur in onderhoud in combinatie met eigen woonruimte voor een 23-jarige student.
De Rover was een tijdelijke auto om zuinig en betrouwbaar (Honda blok) van A naar B te kunnen gaan. Het budget is nu weer wat aangespekt door een paar weken werk waardoor ik weer kan overstappen naar een grote reisauto voor zeer lange (2500+KM) afstanden. Wat het wordt weet ik nog niet.
Dit is waarom ik de Rover te koop aanbied.
Ik hou auto's graag in goede staat. Het onderhoudsboek van de auto is aanwezig. Tevens klopt de NAP pas.
De KM Stand staat momenteel
tussen de 125000 en 130000. Ik ben hem alweer vergeten!
Standaardgegevens:
Rover 618i
5v Handgeschakeld
Bouwjaar: 11/1998
APK tot: 12-07-2011Opties:
- ABS
- Airbag (2x, bestuurder, bijrijder)
- Airco (Functioneert, stinkt niet, en lekker koud!)
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Elektrische ramen voor (Bijrijdersraam werkt niet, oorzaak onbekend)
- Zwartgrijs interieur. Combinatie van stof en leder
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
Het kan zijn dat ik iets vergeet.
Wat ik verder aan de auto heb gedaan is het volgende:
- Uitlaat inclusief midden- en einddemper vernieuwd. (Dus alles vanaf de Kat). Hierbij zijn natuurlijk ook alle aansluitstukken en bevestigingsdelen vernieuwd.
- Versnellingsbakolie verwisseld
- Remblokken achter vernieuwd. Ferodo's geplaatst.
De schijven zagen er zo goed als nieuw uit, zonder enige afslijting. De blokken en schijven voor hebben nog ruim voldoende over.
- Stuurkogel linksvoor vernieuwd. Rechtsvoor was nog lekker stug.
Wat ik nog doe voor de verkoop:
- De twee distributieriemen worden vervangen inclusief de waterpomp. Ik heb een SKF Pomp
- De twee multiriemen worden vervangen
- De bougies worden vervangen
- De olie wordt gewisseld waarbij het filter wordt vervangen
- Het brandstoffilter wordt vervangen
- Het luchtfilter wordt vervangen
Kortom, een zeer uitgebreide beurt. Zekerheid tot tenminste 160000.
Gebruikerssporen:
- De motorkap bevat een aantal krassen. Een foto wordt een dezer dagen genomen. De krassen gaan niet dwars door de lak heen. Misschien dat een goede polijstbeurt een deel verwijderd. Sommigen die hem zien vinden het niet storend maar ik vermeld het er netjes bij.
- Het elektrische raam rechtsvoor (bijrijder) werkt niet
- Er zit een scheurtje in de lederen hoes van de versnellingspook (foto volgt)
Verder loop ik nog eens rond de auto en fotografeer ik alles wat ik tegenkom. Deze fotos volgen nog.
De auto is absoluut roestvrij.
De auto staat op Pirelli P6000 banden met ruim profiel. Het reservewiel is volwaardig.
Foto's
![Small6.jpg]()
![Small7.jpg]()
![Small8.jpg]()
![Small2.jpg]()
![Small3.jpg]()
![Small4.jpg]()
![Small5.jpg]()
![Small1.jpg]()
Vraagprijs 2300, kan over gesproken worden. Hier bieden mag ook[ Bericht 1% gewijzigd door Symphonic op 07-03-2011 19:06:53 ]