Hey, I'm back again

.
Ceetje, geniet je van Canada?
Saer, heb je monster-in-law eindelijk op de trein gezet?
Ang3l, wat ben jij stil...
Erik, hai! How's you?
**************************************************************************************************************************
TOP 18 PERFORMANCEThank God dat deze show toch écht wel een stukje beter was dan de vorige, anders was ik waarschijnlijk vrij snel afgehaakt (

). Voor het eerst een paar dansen die een wow-tje opleverden en voorzichtig beginnen zich een paar favorieten uit te kristalliseren. Gaat het dan toch nog leuk worden, dit seizoen?
Voorafjes:
* de schreeuwbarometer (a.k.a. voor wie gillen de bakvissen het hardst):
1. Mackenzie 2. Jonathan 3. Sebastian
* darn. The Queen of New Disco en The Gayest Heterosexual Dancer in Christian Village in één aflevering... creepers (overigens best zielig dat ze alleen nog in Canada aan Benji S. denken).
* zelfs Blake heeft een kleurspoeling uit hetzelfde flesje
Amanda & Dennis – quickstepWoop woop! Dit was nou eens een leuke eigentijdse revamp van een klassieke ballroomdans. Denys is The Man en ik ga het gewoon nog een keer zeggen… Amanda: Those Legs!! Rechtstreeks naar de Top 10 deze twee wat mij betreft. Wat zeg ik… Top 4! Haar had ik vantevoren wel goede kansen toegedicht, maar dat hij binnen een paar afleveringen tot de favorieten zou behoren… super

!
Janique & Shavar – hiphopJe ziet het aankomen hè, het blijft tenslotte Canada: als iemand een jasje aanheeft gaat het uit!!! Vermakelijke en traditioneel glijerige hiphop van Luther, maar na al dat gezweet en gekreun over uitputting vanuit de training room verwachtte ik vuurwerk en dat ze helemaal los zouden gaan, maar dat viel dan toch weer wat tegen. Janique zag er goed uit

, ze deed me zelfs aan Kim van vorig seizoen denken.
Julia & Jesse – contemporaryIk ben fan van Julia en Jesse afzonderlijk, maar niet van deze twee als koppel. Zij is letterlijk en figuurlijk ‘too much woman’ voor hem. Dat grote lichaam met die lange kronkelende benen kon hij maar met veel moeite onder controle houden. Dat Julia nooit zou gaan winnen was vantevoren al zo klaar als een klontje, maar dat Jesse nog niet uit de verf is gekomen is toch wel een verrassing. Is hij het slachtoffer van de pairing of is hij gewoon niet zo goed als wij dachten?. Ik ben er nog niet uit

. Van de dans op zich kan ik me alleen herinneren dat het weer een typische Stacey Tookey was en dat ik vooral werd meegezogen door de fantastische Florence & The Machine.
Charlene & Jeff – hustleDisco, hustle, dusco, histle… what’s the difference? O ja, de hustle is meer ballroomy en klassieke partnering, maar ook met veel gooi en smijtwerk. Over gooi en smijtwerk gesproken… what the hell? Waar haalden deze twee die lifts vandaan

? Amazing. Ik weet het, ze waren niet perfect, maar ze waren dan ook buitencategorie moeilijk! En zij, voormalige grijze muis, vliegt met stip mijn Top 10 binnen. Loved her outfit, ze leek wel het zusje van Lacey Schwimmer (die – volledig terzijde – tegenwoordig vies ordinair blond is)! En Jeff… voor een dude die voornamelijk op zijn hurken danst en een beetje gedabbled heeft in contemporary: die kan partneren

! Love Charlene & Jefffffffff… O ja, en de fucking Trammps hè

!!!
Nathalie & Mackenzie – chachachaTechnisch niet slecht maar niet echt een knaller. Wat zat hij raar laag, is hun lengteverschil zo groot

Goede poging, maar het was meer een chacha acteren dan er echt een dansen (het zou goed kunnen dat één van de juryleden dit ook zei. Ja sorry, soms worden we in ons hoofd één grote symbiose, de juryleden en ik. Vooral met Tré heb ik een lijntje…

). Zij is goed maar ik vind haar nog steeds redelijk forgettable, met hem weet ik het nog steeds niet. Het wordt tijd dat ik hem weer eens in zijn eigen genre zie.
Danielle & Sebastian – contemporaryDisclaimer vooraf: ze dansten prima, daar niks op aan te merken. [klaagmode]Eating disorder… die hadden we nog niet gehad jongens

! Verdorie, het is ook allemaal onderling uitwisselbaar: borstkanker, terminaal ziek, anorexia, verslaving, huiselijk geweld, onbereikbare liefde… het begint één grote herhalende brei in mijn hoofd te worden. Kom op, SYTYCD, contemporary is zo veel meer dan dit soort emotionele ‘oh vang me op nee ik ren weer van je weg’-gedoe. Ik wil eens wat anders zien! Alsof we aan één Tookey al niet genoeg hadden, hebben we nu Tookey 2.0 in de vorm van Sabrina Matthews. Echt, ik heb het er volledig mee gehad

.[/klaagmode]. Disclaimer achteraf: goed koppeltje dit. En OMG de reactie van Tré… agressief word ik van dat wijf

.
Kirsten & Jera – hiphopHeavy D & The Boyz! Van toen ik nog weleens in een dancing kwam

. Oh, dit was cute in een beschamende manier. Omdat er een ongelooflijke Mini Playback Show-sfeer omheen hing. Twee kids in de te grote trainingspakken van hun oudere broers die vaag staan te hoppen op de bonte avond van de camping. O, nostalgie. Wat een meligheid en wat slecht. Ik kan niet zo gauw genieten van slecht gedans, maar dit was een pareltje

.
Claudia & Edgar - jazzMmm, ben beter gewend van Sean Cheesman, maar het was jazz, en jazz en Mallie, dat blijft een probleem. Ik heb echter een ontzettend zwak voor Edgar en vind het dan ook onterecht dat hij het zwaar te verduren heeft omdat er andere jongens geofferd zouden zijn om hem erin te houden. Ik denk serieus dat zijn impopulariteit (vaak bottom three) te maken heeft met die loensende koelkast waarmee hij danst. Ik snap de Claudia-liefde van de jury totaal niet

.
Kloé & Jonathan – west coast swingBenji Schwimmer, gayer than ever. Sorry gays. Gelukkig maakte blote Jonathan even wat goed

, totdat het kwartje genadeloos viel en ik me realiseerde dat hij écht nog steeds met die gebraden duif danst. Maar goed… dit was geheel niet onaardig, ik moet het toegeven. Ik kon er weinig West Coast Swing in ontdekken, of het moesten die crazy lifts zijn, maar ik vond dit verrassend en erg vermakelijk. Noodzakelijke afwisseling tussen het standaard hiphop en contemporary/jazz-gedoe en de verplichte ballroomnummers.
RESULTSMag ik even de handen op elkaar voor de nog steeds allerbeste choreograaf die er in de SYTYCD-familie rondloopt, Ms. Mia Michaels? Ik zat te genieten van die heerlijke openingsdans en zat te denken ‘is het Mia, is het Mia?’, en ja, het was Mia. Klasse verloochent zich niet. Al een paar keer terugzien

.
Bottom three couples: Kirsten & Jera, Claudia & Edgar, Julia & Jesse
De drie zwakste stellen in een show van hoog niveau. Al hadden Nathalie & Mackenzie voor mij net zo makkelijk in de plaats van Claudia & Edgar kunnen staan. Kortom, goed gekozen door Canada.
De solo’s:
Kirsten: boeide me totaal niet.
Claudia: deed niets behalve Jean-Marc vamperig in de ogen staren

.
Julia: 10x lekkerder dan Claudia, maar zelfs zij leek al te weten dat ze eruit zou vliegen.
Jera: oké maar ik vind zijn stijl niet interessant
Edgar: lekkertje, ik blijf dit underdoggy supporteren
Jesse: vrij standaard contemporary, beetje desperate. Wat een korte beentjes heeft hij

!
En we nemen afscheid van… Jera en Julia. Jera, tja, had niks met hem en hij heeft geen één keer geknald. De hiphop van deze avond was een triest dieptepunt. Dus adieu. Julia: blijf het een erg leuk mens vinden maar het was duidelijk dat ze én geen superfantastische ballroomdanseres is, én het in andere stijlen niet zou gaan redden. Claudia had ik liever zien gaan, maar die heeft net iets meer laten zien buiten haar genre, dus ik denk wel dat dit een terechte eliminatie was. Snif

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 18-09-2010 13:00:28 ]