abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:14:42 #1
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_85606765
Het komend jaar hoop ik mijn Bachelor Geschiedenis aan de UU af te ronden en het ori๋nteren voor de juiste Master studie gaat nu toch echt beginnen.

Nu las ik op de website van de Radboud Universiteit Nijmegen over de Master Parlement & Politiek. Op de website vertelt men dat het een goede aansluitende master is op Geschiedenis. Sowieso lijkt de vestiging van het Centrum voor Parlementaire Geschiedenis in Nijmegen een goede kwaliteitsimpuls voor die master te zijn. :7

Toch blijven het reclamepraatjes, en ik vroeg me dan ook af of er hier mensen zijn die de master zelf volgen of gevolg hebben of die er iets meer van weten via kennissen. Klopt het dat het een master is op het snijvlak van politicologie/geschiedenis/rechten? Is de kans dat je bij de verplichte stage een degelijke stageplek vindt (op een ministerie of bij een partij) groot? Ik hoop dat er mensen zijn, aangezien de master vrij onbekend is. :)
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 14:24:37 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85607221
Ja, dat sluit goed aan bij politieke geschiedenis. Ik zou wel vooraf vragen of je meteen kan doorstromen met de Bachelor van een andere universiteit. Het is een meer toegepaste vorm van politieke geschiedenis. Het is ook verplicht om ergens stage te doen. Volgens mij geeft het meer baangarantie dan politieke geschiedenis als discipline. Het is meer gericht om te werken binnen/voor de politieke partij(en). Of het je bevalt hangt eraf hoe interessant je de daadwerkelijke politieke praktijk vindt.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:30:56 #3
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_85607492
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ja, dat sluit goed aan bij politieke geschiedenis. Ik zou wel vooraf vragen of je meteen kan doorstromen met de Bachelor van een andere universiteit. Het is een meer toegepaste vorm van politieke geschiedenis. Het is ook verplicht om ergens stage te doen. Volgens mij geeft het meer baangarantie dan politieke geschiedenis als discipline. Het is meer gericht om te werken binnen/voor de politieke partij(en). Of het je bevalt hangt eraf hoe interessant je de daadwerkelijke politieke praktijk vindt.
Dank voor je reactie. :)
Dat vermoedde ik al en trekt me juist aan. Drie jaar geschiedenis waarin alle praktische relevantie ontbreekt is voor mij genoeg theoretische verdieping. Hoe interessant ik het ook vind, er moet ook brood op de plank komen. De politiek trekt mij wel degelijk, en zoals jij dat beschrijft lijkt het me een vrij ideale master om het wereldje binnen te rollen. Doe jij het zelf, of ken je iemand die het doet?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 16:26:38 #4
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85612430
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:30 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. :)
Dat vermoedde ik al en trekt me juist aan. Drie jaar geschiedenis waarin alle praktische relevantie ontbreekt is voor mij genoeg theoretische verdieping. Hoe interessant ik het ook vind, er moet ook brood op de plank komen. De politiek trekt mij wel degelijk, en zoals jij dat beschrijft lijkt het me een vrij ideale master om het wereldje binnen te rollen. Doe jij het zelf, of ken je iemand die het doet?
Ik heb de BA van Geschiedenis gedaan aan de RU. Ik was meer van de theorie dan de praktijk. Ik ken wel mensen die het doen, maar niet waarvan ik weet of ze op fok! posten eigenlijk.
pi_85697471
Remieg Aerts is in ieder geval een kundige hoogleraar, dus dat is alvast een pluspunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')