Nee, geen grapje. Sta me toe een en ander te verduidelijken, waarde fokvriendjes. We wonen in een schitterende twee onder een kap woning en naast ons hebben we buren. Nu is die buurvrouw nogal een, wat je noemt, eh, gezet persoon. Je kent ze wel: 1 meter 85, niet te gek dik maar wel ontzettend mollig. Het soort Erica Terpstra, maar dan in haar midlife jaren. Volgens velen zijn dat de beste jaren van de vrouw, nou ik denk daar dus duidelijk anders over
Die vrouw heeft namelijk nogal een stem als een klok (DING-DONG) en ook nogal eens last van opvliegers, een slecht humeur en een veel te softe vent. Al deze ingredienten bij elkaar tegen het prachtige decor van een pasgeboren kind doen de sfeer in dat huis regelmatig ontploffen, en daarmee ook het maatschappelijk aanvaardbare decibelniveau
Zo ook deze morgen toen ze weer eens tegen haar vent begon te blaffen. "IK HEB DAT NIET..." "JIJ BENT ALTIJD..." "IK MOET ALTIJD...". Hatsekidee. En zo gebeurt dat regelmatig. Maar dat is nog niet alles, waarde fokvriendjes. Zoals eerder genoemd heeft ze ook een kind, en met goed weer gaat ze daar regelmatig mee in de tuin zitten. Dat is nog tot daar aan toe. Maar dan begint die walvis ook nog eens op dezelfde toon tegen dat kind te brullen. "WILLET KINDJE SJPEEJLE? WILLIE SJPEEJLE? JAAAAHHH KOMMAASPEEJLE ME MAMMAAA!" En ze snapt maar niet waarom dat kind niet ophoudt met huilen
sociaal aanvaardbaar leefmilieu verneukende buurvrouw
[ Bericht 1% gewijzigd door Symphonic op 22-08-2010 23:09:15 ]