--> OUDquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:49 schreef Bart het volgende:
Wanneer reageer je dan op mijn oudere posts?
Ik hoop hetquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De kosten mbt Lan-macht komen uit het werving budget, Daar zit wel een beetje rek in.
Reken er maar op.quote:
En ze sturen mensen die net zijn aangenomen naar huis... Hoe kan je dan nog rek hebben in je wervingsbudget, als je niet meer hoeft te werven lijkt het me zonde om daar nog geld aan uit te geven, toch?quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De kosten mbt Lan-macht komen uit het werving budget, Daar zit wel een beetje rek in.
Ik doe al lang geen pogingen meer om de manier van werken van Defensie en vooral de overheid te begrijpen. Defensie wordt uitgehold, maar er wordt wel verwacht dat ze missies kunnen uitvoeren? Dat is toch vragen om problemenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:56 schreef Bart het volgende:
[..]
En ze sturen mensen die net zijn aangenomen naar huis... Hoe kan je dan nog rek hebben in je wervingsbudget, als je niet meer hoeft te werven lijkt het me zonde om daar nog geld aan uit te geven, toch?
Weet jij iets wat ik niet weetquote:
quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:57 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Je oefent anders wat druk uit?
Ja.quote:
Inderdaad, daarom zeg ik dus ook dat ze het ondertussen net zo goed helemaal kunnen afschaffen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik doe al lang geen pogingen meer om de manier van werken van Defensie en vooral de overheid te begrijpen. Defensie wordt uitgehold, maar er wordt wel verwacht dat ze missies kunnen uitvoeren? Dat is toch vragen om problemen
quote:
Voor mij was het een plezier reisje. Maar voor de 12 KIM cadetten die mee zouden gaan is het een breuk in hun carriere. Zonder een reis met de Urania hebben ze minder kans op een hoge functie binnen de Marine.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:00 schreef TradeMarkie het volgende:
@ C4, balen dat je trip niet doorgaat, maar het is toch wel een hele logische manier van bezuinigen? Want jij had daar behalve voor je eigen vermaak niets te zoeken toch?
Of ben ik nu te kortzichtig?
Ik neem je niet in de maling. Volgens de informatie die ik nu heb gaat de volgende Lan-Macht gewoon door.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]Zit je me nu te fucken of wat
Lan-Macht was een van de leukste lans ooit namelijk, daar is onze vriendengroep echt gegroeid tot wat het nu zo'n beetje is
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik neem je niet in de maling. Volgens de informatie die ik nu heb gaat de volgende Lan-Macht gewoon door.
Dat zijn geen kadetten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Voor mij was het een plezier reisje. Maar voor de 12 KIM cadetten die mee zouden gaan is het een breuk in hun carriere. Zonder een reis met de Urania hebben ze minder kans op een hoge functie binnen de Marine.
Correct.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:06 schreef Etcetera het volgende:
[..]![]()
* Etcetera doet een vreugdedansje
Maar ik zal m'n mond maar houden tegen de rest, want wat nu is kan over een half jaar zijn veranderd natuurlijk
Eens. Maar Defensie moet nu kiezen. Of parate onderdelen schrappen of opleidingsdelen schrappen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef TradeMarkie het volgende:
Ok, als hele opleidingstrips wegbezuinigd worden is het wel een beetje teveel van het goede idd.
Zonder opleiding heb je over enige tijd vanzelf geen parate onderdelen meer. Zonder parate onderdelen heb je geen opleidingsmogelijkheid (en ook geen nut voor opleidingen). Die keuze kan je dus niet eens maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Eens. Maar Defensie moet nu kiezen. Of parate onderdelen schrappen of opleidingsdelen schrappen.
Ik denk dat Cobra het er mee eens is dat deze situatie niet ideaal is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Zonder opleiding heb je over enige tijd vanzelf geen parate onderdelen meer. Zonder parate onderdelen heb je geen opleidingsmogelijkheid (en ook geen nut voor opleidingen). Die keuze kan je dus niet eens maken.
Correct. Bezuinigen op het opleidings traject is een korte termijn bezuiniging. We hopen op een kabinet wat wel de benodigde budgetten beschikbaar zal stellen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat Cobra het er mee eens is dat deze situatie niet ideaal is.
Ik vrees ervoor, niet alleen bij defensie maar in het algemeen. Vanochtend nog in de krant gelezen dat een aantal van de bezuinigingsvoorstellen voor het volgende kabinet al uitgevoerd worden door het huidige kabinet, waardoor de 18 miljard die ze toch al niet halen nog lastiger te halen wordt..quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Bezuinigen op het opleidings traject is een korte termijn bezuiniging. We hopen op een kabinet wat wel de benodigde budgetten beschikbaar zal stellen.
Wat ben je toch aan het zeuren.... iemand hoeft toch niet op alle posts/vragen te reageren....dat doe ik ook niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Als het expres is niet nee. Nu weet ik niet hoe hij opgevoed is, maar mij is wat anders geleerd.
Erg jammer alleen dat het kabinet dat maar niet wil beseffenquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vrees ervoor, niet alleen bij defensie maar in het algemeen. Vanochtend nog in de krant gelezen dat een aantal van de bezuinigingsvoorstellen voor het volgende kabinet al uitgevoerd worden door het huidige kabinet, waardoor de 18 miljard die ze toch al niet halen nog lastiger te halen wordt..
Ik vind het altijd wel interessant om jouw verhalen over de gevolgen van die bezuinigingen te lezen. In dat soort berichten zijn het toch altijd allerlei papieren maatregelen en soms lijkt het een heel simpel spelletje, hier een miljoentje minder en daar een kwart miljard wegstrepen en we komen er wel. Erg goed om te horen wat voor bizarre verhalen daar in de praktijk uitkomen.
Het is natuurlijk allang geen nieuws meer dat de politiek mijlenver van de echte wereld staat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Erg jammer alleen dat het kabinet dat maar niet wil beseffen
Kan Cobra niet zelf reageren op mijn post?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat Cobra het er mee eens is dat deze situatie niet ideaal is.
VVD is volgens mij altijd wel de partij geweest die het minst wil bezuinigen op defensie, ten opzichte van andere partijen. Laten we hopen dat ze dat nu ook waar maken...quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Bezuinigen op het opleidings traject is een korte termijn bezuiniging. We hopen op een kabinet wat wel de benodigde budgetten beschikbaar zal stellen.
En alleen bij de SP.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Amsterdam krijgt daklozenvakbond
Alleen in Nederland
What's new... wat weet een kabinet nu wat er op de werkvloer gebeurt of welke invloed bepaalde veranderingen met zich meebrengen. Het is bijna allemaal een politiek spel en politieke belangen. Ze kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Ik beleef het helaas al 6 jaar mee...quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Komt natuurlijk mede doordat heel veel politici nooit wat anders zijn geweest dan politicus, en dus totaal geen idee hebben waar ze het over hebbenquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
What's new... wat weet een kabinet nu wat er op de werkvloer gebeurt of welke invloed bepaalde veranderingen met zich meebrengen. Het is bijna allemaal een politiek spel en politieke belangen. Ze kijken vaak niet verder dan hun neus lang is. Ik beleef het helaas al 6 jaar mee...
QFTquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef TradeMarkie het volgende:
Wat dat betreft is de politeik net het bedrijfsleven, hoe hoger in de hierarchie je komt, hoe minder kijk er is op de werkvloer, wat onuitvoerbare beslissingen in de hand werkt.
Een zelfde probleem onstaat nu rond het wel of niet aanschaffen van de JSF. Verscheidene politieke partijen zien het uitstellen van dat besluit als een bezuiniging.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vrees ervoor, niet alleen bij defensie maar in het algemeen. Vanochtend nog in de krant gelezen dat een aantal van de bezuinigingsvoorstellen voor het volgende kabinet al uitgevoerd worden door het huidige kabinet, waardoor de 18 miljard die ze toch al niet halen nog lastiger te halen wordt..
Ik vind het altijd wel interessant om jouw verhalen over de gevolgen van die bezuinigingen te lezen. In dat soort berichten zijn het toch altijd allerlei papieren maatregelen en soms lijkt het een heel simpel spelletje, hier een miljoentje minder en daar een kwart miljard wegstrepen en we komen er wel. Erg goed om te horen wat voor bizarre verhalen daar in de praktijk uitkomen.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Etcetera het volgende:
Anne Frank boom is omgewaaid in Amsterdam
Ja inderdaad. Hier binnen mijn bedrijf is het af en toe helemaal onbegrijpelijk, daar zijn mensen die van onderaf helemaal doorgegroeid zijn, maar zodra ze manager zijn, zijn ze spontaan vergeten hoe het er aan toe gaat op de werkvloerquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:45 schreef TradeMarkie het volgende:
Wat dat betreft is de politeik net het bedrijfsleven, hoe hoger in de hierarchie je komt, hoe minder kijk er is op de werkvloer, wat onuitvoerbare beslissingen in de hand werkt.
Met het vervelende detail dat het alleen maar meer geld kost. En mensenlevens, met een beetje pech.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een zelfde probleem onstaat nu rond het wel of niet aanschaffen van de JSF. Verscheidene politieke partijen zien het uitstellen van dat besluit als een bezuiniging.
Ondertussen worden de F16's steeds ouder (de oudste is nu 32 jaar oud) en duurder om in de lucht te houden. Nog een jaar of 2 en de eerste F16 valt uit de lucht door ouderdom. En ik gok dat dan de partijen die nu tegen de aanschaf van de JSF zijn hard gaan schreeuwen dat Defensie haar zaken niet op orde heeft.![]()
Een zelfde probleem hebben we de afgelopen jaren gezien rond de YPR. Defensie riep al jaren dat er vervanging nodig was. Maar dat kost geld en de politiek hield dat dus tegen. De YPR's werden dus naar Afghanistan gestuurd. Maar, wat een verrassing, na een aantal doden/gewonden na een IED hit op een YPR mocht er versneld een vervangend voertuig aangekocht worden.
Als het kalf verdronken isquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:47 schreef Cobra4 het volgende:
Een zelfde probleem hebben we de afgelopen jaren gezien rond de YPR. Defensie riep al jaren dat er vervanging nodig was. Maar dat kost geld en de politiek hield dat dus tegen. De YPR's werden dus naar Afghanistan gestuurd. Maar, wat een verrassing, na een aantal doden/gewonden na een IED hit op een YPR mocht er versneld een vervangend voertuig aangekocht worden.
Het huidige kabinet wilde geen cent uitgeven aan Defensie. Want uitgaven aan een "oorlogs machine" kost zetels voor de midden/linkse partijen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ach, dat is niet alleen bij defensie. Zorg, onderwijs, politie, allemaal roepen ze hetzelfde...quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:58 schreef Cobra4 het volgende:
Maar helaas luistert het Parlement nu ook al niet naar Defensie. De Leger staf geeft regelmatig aan dat de huidige missies te zwaar zijn voor een Defensie met het huidige materiaal en personeel.
Correct.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Met het vervelende detail dat het alleen maar meer geld kost. En mensenlevens, met een beetje pech.
Is het achterhuis veilig?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef Etcetera het volgende:
Anne Frank boom is omgewaaid in Amsterdam
Shit. Wie heeft de boom verraden!?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is het 3 tot 4 jaar geweest. toen ging het mis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |