abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:40:32 #1
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_85581430
Hey mensen

WAT IS EEN KLOMP?

Een klomp is een houten schoeisel dat reeds sinds de oudheid bestaat en tijdens de Middeleeuwen in grote delen van Europa gedragen werd door vooral arbeiders en boeren. Een andere oude benaming is holleblok of holsblok. Trippe en platijn zijn houten zolen met lederbanden die uit de Middeleeuwen stammen. De tripklomp is een laag uitgesneden klomp met een leertje over de wreef die vooral door vrouwen en kinderen werd gedragen.

Ongeverfde klompen werden met zand of schelpgruis schoongeschuurd en in sommige gebieden witten vrouwen daarna hun klompen meestal op de vrijdagen met krijtwit. Ze droegen deze gewitte klompen in huis en wanneer ze naar de kerk gingen.

Het lopen op klompen vereist een speciale techniek. Iemand die nog nooit op klompen heeft gelopen, kan er veel moeite mee hebben en al snel zijn of haar klompen verliezen. Door bij het optillen van de voet de tenen te krommen wordt de klomp vastgehouden. Mensen die vaak op klompen lopen doen dit onbewust. Het lopen op klompen doet aanvankelijk pijn aan de wreef, maar dat went snel.

PLAATJES VAN KLOMPEN

HANDIGE LINKS NAAR WEBSITES OVER KLOMPEN

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klomp
http://www.nederlandseklompen.nl/
http://www.klompen.nl/
http://klompen.startpagina.nl/
http://www.klompen.com/

DRAGEN JULLIE WEL EENS KLOMPEN?

JA
NEE
SOMS

Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_85581451
Themepark club! ^O^
pi_85581465
Klompen :D liep ik vroeger op en nu soms nog :D.
Ebony Day O+
pi_85581474
Helemaal Hollands man, wij dragen ze ook hier, tijdloos en kuikens delven het.
pi_85581498
Jep. :)
pi_85581511
Huuln op klompn dit.
pi_85581524
ik ben jaren klompenmaker geweest! *O*
pi_85581534
Als fervent klompen drager kan ik akkoord gaan met deze topic.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:43:38 #9
141104 Patje1987
pi_85581548
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:42 schreef nodisch18 het volgende:
ik ben jaren klompenmaker geweest! *O*
Ik heb daar altijd dromen over, misschien ben ik in mijn vorige leven klompenmaker geweest, of hond daar droom ik ook over.
pi_85581580
TS als jij nou gewoon eens op MSN kwam.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:45:50 #11
308749 DroefSnor
De droevigste snor van NL
pi_85581634
TS is een boer :')
Op zondag 19 september 2010 12:02 schreef Panzermaus het volgende:
Inderdaad, ik rolde vier keer uit mijn rolstoel van het lachen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:46:02 #12
291790 Maaslander
Maaslander Kaas
pi_85581642
Ik draag klompen, zelfs op het werk :) (Scholier, werk in de kas ;) )
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:47:03 #13
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_85581676
Klompjess, doe ik aan met het koken wanneer ik met pollepels in de soep aan het roeren ben om alle knechten hier op de boerderij te voeden.
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:49:00 #14
141104 Patje1987
pi_85581747
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:44 schreef Chinless het volgende:
TS als jij nou gewoon eens op MSN kwam.
Moetje?
pi_85581790
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:43 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Ik heb daar altijd dromen over, misschien ben ik in mijn vorige leven klompenmaker geweest, of hond daar droom ik ook over.
laat je niet mislijden door een droom die je hebt : schakel liever een droomexpert in die weet waar ie mee dealt en te maken heeft : simpele dromen over het uitoefenen van het klompenmakerschap kunnen ook duiden op een ernstig minderwaardigheids complex met mogelijk psychoses ( of ernstiger? ) als gevolg....

er zijn meerdere gevallen bekend van mensen die na het hebben van een droom over klompenmakerschap hun eigen partner hebben vermoord: mijn tip aan jou : zoek hulp vent !!!! en wees er niet te laat mee.... met de juiste medicatie en therapie ben je mischien te redden .....
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:51:58 #16
141104 Patje1987
pi_85581865
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:50 schreef dandybleu het volgende:

[..]

laat je niet misleiden door een droom die je hebt : schakel liever een droomexpert in die weet waar ie mee dealt en te maken heeft : simpele dromen over het uitoefenen van het klompenmakerschap kunnen ook duiden op een ernstig minderwaardigheids complex met mogelijk psychoses ( of ernstiger? ) als gevolg....

er zijn meerdere gevallen bekend van mensen die na het hebben van een droom over klompenmakerschap hun eigen partner hebben vermoord: mijn tip aan jou : zoek hulp vent !!!! en wees er niet te laat mee.... met de juiste medicatie en therapie ben je mischien te redden .....
toi toi toi en prettige zomer gewenst van Patje
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:31:01 #17
141104 Patje1987
pi_85604760
Kutzooi vannacht weer een droom gehad over klompen, hij ging als volgt want er kwamen ook fokkers in voor. Ik ging dus naar de winkel om een zak chips te kopen want ik had honger en toen kwam ik onderweg Graseter tegen en hij zei hoi. Daarna ging ik verder en kwam ik langs een klompenmaakwinkel en in ging naar binnen om te kijken en ik weet niet waarom maar ging dus naar binnen. Daar gingen mijn handen tintelen en kriebelen en liep ik naar die meneer en pakte een beitel en hamer en ging zo op een blok hout timmeren tot er een klomp uit kwam. Toen heb ik die aangedaan en naar huis gelopen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:33:26 #18
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_85604873
Mijn klomp is dus net gebroken! :'(
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_85604893
Klompen :')
黑人
pi_85605617
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:31 schreef Patje1987 het volgende:
Kutzooi vannacht weer een droom gehad over klompen, hij ging als volgt want er kwamen ook fokkers in voor. Ik ging dus naar de winkel om een zak chips te kopen want ik had honger en toen kwam ik onderweg Graseter tegen en hij zei hoi. Daarna ging ik verder en kwam ik langs een klompenmaakwinkel en in ging naar binnen om te kijken en ik weet niet waarom maar ging dus naar binnen. Daar gingen mijn handen tintelen en kriebelen en liep ik naar die meneer en pakte een beitel en hamer en ging zo op een blok hout timmeren tot er een klomp uit kwam. Toen heb ik die aangedaan en naar huis gelopen.
je zit nog in de ontkenningsfase : een deel van jou van binnen weet wel dat er ergens iets mis is .... maar je realiseert het niet en drukt het weg.... zodoende is de visuele cirkel rond ...... je komt elke keer weer op het zelfde punt uit zonder dat er nix verandert.....

als je zover bent dat je je laat opnemen in een inrichting : daar heb je allerlei creatieve therapien waaronder het werken met wasco krijt en potloden..... daar leer je met je zelf omgaan door middel van een therapeut die dan je tekeningen analiseert........met behulp van de juiste medicatie kan je toch een volwaardig leven lijden.......

het is geen makkelijke stap om toe te geven dat je het niet meer trekt op deze manier .... niemand staat erom te springen het roer uit handen te geven......vaak moet het kalf eerst verdrinken hee?

ga naar de dokter toe en die kan je op weg helpen om een nieuwe start te maken.... doe het vandaag nog !!!
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:54:51 #21
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_85613705
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:49 schreef dandybleu het volgende:

[..]

je zit nog in de ontkenningsfase : een deel van jou van binnen weet wel dat er ergens iets mis is .... maar je realiseert het niet en drukt het weg.... zodoende is de visuele cirkel rond ...... je komt elke keer weer op het zelfde punt uit zonder dat er nix verandert.....

als je zover bent dat je je laat opnemen in een inrichting : daar heb je allerlei creatieve therapien waaronder het werken met wasco krijt en potloden..... daar leer je met je zelf omgaan door middel van een therapeut die dan je tekeningen analiseert........met behulp van de juiste medicatie kan je toch een volwaardig leven lijden.......

het is geen makkelijke stap om toe te geven dat je het niet meer trekt op deze manier .... niemand staat erom te springen het roer uit handen te geven......vaak moet het kalf eerst verdrinken hee?

ga naar de dokter toe en die kan je op weg helpen om een nieuwe start te maken.... doe het vandaag nog !!!
wtfffff :')
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:55:52 #22
141104 Patje1987
pi_85613749
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:54 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

wtfffff :')
Ik denk dat eerder hij in aanmerking komt voor die inrichting waar hij over spreekt :')
pi_85613757
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:49 schreef dandybleu het volgende:

[..]

dandybleu. :')
pi_85613794
Klompen O+ De eerste keer is een hel, maar daarna lopen ze heerlijk.
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_85613841
Als klein kind had ik ze. Maar opzich zou ik ze best weer willen hebben.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')