abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 21:39:54 #251
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_90601890
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:36 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Dit zijn nog mijn laatste rolletjes Neopan 1600
Ze gaan er namelijk uit :'(
http://www.kamera-express(...)namen_kleinbeeld.htm

in amsterdam schijnen er nog een paar te liggen ;)

en in duitsland:
http://www.technikdirekt.(...)an-1600-135-36.html?

[ Bericht 11% gewijzigd door ebeaydojraes op 29-12-2010 21:48:39 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  donderdag 30 december 2010 @ 19:12:01 #252
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_90641719
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:36 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Dit zijn nog mijn laatste rolletjes Neopan 1600
Ze gaan er namelijk uit :'(
Ik lees net dit:
quote:

Gallery: Kodachrome Is Dead, Long Live Kodachrome
The very last roll of Kodachrome film will be delivered today in Parsons, Kansas. Kodak has slowly phased out the materials needed to make and develop the film. Only a single operation in the world -- Dwayne's Photo in Parsons -- had continued to develop Kodachrome.

First introduced in 1935, the death of the film stock has generated an outpouring of emotion from several generations of photographers, for whom the particular hues generated by Kodachrome define the look of midcentury America.

As much as I love digital cameras and tools that allow you to mimic the old film stocks like Hipstamatic and Instagram, there is just something special about the way Kodachrome captures light. To remind you of what these photos look like, we've assembled a gallery of the best Kodachrome photographs we could find. To point out that Kodachrome could be used for motion pictures, too, we've included a promotional film from the Florida State Archives above. (It's amazing.)

And if I can be permitted one moment of philosophizing before you click through all the beautiful pictures, it's worth reflecting that it took 75 years for the first successful color film to actually exit the market. On the rare occasions when technologies actually die, they go slowly and leave much behind.

Update: This article originally stated that the last roll of Kodachrome would be developed today, but as Erin McCann pointed out, it's actually that the last roll is being delivered today. The last processing machine, the Times notes from Kansas, will be "shut down here to be sold for scrap."
;(

Ik heb sinds kort een Asahi Pentax K1000. Vandaag mn eerste rolletje (36) weggebracht naar de Hema.
Dinsdag kan ik ze ophalen. Ben echt super benieuwd of er wat goeds tussen zit. O-)
Weet iemand of er voor die camera nog een kabel te vinden is voor 't ontspannen? (Weet er even de naam er niet van.)
  donderdag 30 december 2010 @ 19:24:06 #253
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_90642281
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:12 schreef Junkie het volgende:

[..]

Ik lees net dit:

[..]

;(

Ik heb sinds kort een Asahi Pentax K1000. Vandaag mn eerste rolletje (36) weggebracht naar de Hema.
Dinsdag kan ik ze ophalen. Ben echt super benieuwd of er wat goeds tussen zit. O-)
Weet iemand of er voor die camera nog een kabel te vinden is voor 't ontspannen? (Weet er even de naam er niet van.)
Marktplaats, tweedehands winkels.

Gefeliciteerd trouwens, ik heb er ook een en het is de beste camera waarmee ik ooit gewerkt heb.
pi_90642414
quote:
De laatste keer dat ik bij de Camex in Eindhoven was, hadden ze nog gewoon draadontspanners liggen van Hama. En die lijken te passen op wat ik op de foto's zie.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:55:15 #255
11697 Junkie
pi_90643656
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:24 schreef Erasmo het volgende:
Marktplaats, tweedehands winkels.
Gefeliciteerd trouwens, ik heb er ook een en het is de beste camera waarmee ik ooit gewerkt heb.
Tof, gaaf om te horen. Heb hem voor ongeveer 20 euro op de kop getikt via marktplaats. Was wel weer even wennen met alles instellen. Gelukkig werkte dat lichtmetertje nog.
Nu nog wat leuke lensjes op de kop tikken, heb nu een SMC Pentax F2 50mm die erop zat, maar wil nog iets met wat meer bereik.

En dankjewel voor de tips, ga ik binnenkort dan maar even bij de fotowinkels hier in de buurt langs.
Blijkbaar hebben ze dat nog wel. Zo retro is het dus nog niet. :+
  zondag 9 januari 2011 @ 13:32:10 #256
11697 Junkie
pi_91062885

Heb dit lensje vandeweek binnengekregen. :D
Voor een 10 euro via Marktplaats. *O*
pi_91064375

Ik heb van de week een Minolta XD7 gehaald, als opvolger van een XG1. Deze heeft wat meer functies en er zat een 50mm 1:7 bij. Nog niet zoveel mee gedaan, maar wat opvalt is dat hij veel soepeler en stiller loopt dan die XG1. Volgens mij is het dan ook de basis geweest voor de Leica R4 :)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 12 januari 2011 @ 10:50:05 #258
53151 T42
Pinball Wizard
pi_91202645
quote:

[..]

Ik lees net dit:

[..]

;(

dat is vooral filmrollen voor bijv 8mm film camera's

ik film daar nog mee
pi_91552102
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:11 schreef Mute_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb van de week een Minolta XD7 gehaald, als opvolger van een XG1. Deze heeft wat meer functies en er zat een 50mm 1:7 bij. Nog niet zoveel mee gedaan, maar wat opvalt is dat hij veel soepeler en stiller loopt dan die XG1. Volgens mij is het dan ook de basis geweest voor de Leica R4 :)
En nu ook een XD11 gekocht, volgens mij redelijk zeldzaam in Nederland :)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_91552165
Ik heb hier nog een Tokina 135mm f/2.8 met volgens mij een Pentax bajonet (schroefdraad met 1 uitstekende pen) iemand intresse?

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchErrorist op 19-01-2011 10:49:21 ]
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_91552956
heb je daar een fototje van?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_91552984
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:47 schreef zquing het volgende:
heb je daar een fototje van?
Kan ik voor zorgen geef me een momentje :D

[edit]
Was in de war met merken het is een Tokina niet een Konica.
pi_91553287
wat zou 't trouwens moeten kosten? Veel meer dan een 10tje wil ik er eigenlijk niet voor neerleggen :@
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_91553381
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:57 schreef zquing het volgende:
wat zou 't trouwens moeten kosten? Veel meer dan een 10tje wil ik er eigenlijk niet voor neerleggen :@
Ik had 20 staan in het andere topic...

woensdag 19 januari 2011 @ 17:12:22 #265
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_91569200
Eergisteren van de ouders van een vriend van me een doos met oude camera's gekregen! :D (Met die doos erbij staat de teller van aantal analoge (reflex)camera's op zo'n 50 denk k :P als iemand nog iets specifieks zoekt heb ik het heel misschien wel :))

Mooiste wat er tussen zat is toch verreweg deze (foto van internet):

Een Welta Perfekta uit ongeveer 1934, een d.m.v. balg inklapbare twee-oogreflex :D
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:19:05 #266
247356 infp2009
More cowbell!
pi_91569523
En gaat daar gewoon 120 film in?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:19:32 #267
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_91569542
Jazeker :Y
pi_91580540
Kwijl... Bijzondere camera geloof ik!
...
pi_91584322
Mooie naam voor zo'n perfecte camera ;). Maak je er ook mooie plaatjes mee?
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:42:46 #270
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_91585306
Erg bijzondere camera, weet niet in hoeverre hij nog werkt, ga er snel een filmpje aan wagen!
pi_91679060
Hallo mensen! Ik wil analoog gaan fotograferen. Afgezien van digitale compactcamera's heb ik geen foto-ervaring. Wat ik wil: vaak zwart-wit maar niet altijd, scherptediepte (wat ik als compactcameraman niet gewend ben) en een mooie korrel.

Is er een bepaalde camera aan of af te raden? Ik heb bv. een Canon A1 op het oog, omdat je daar belichtingstijd en diafragma onafhankelijk van elkaar kan regelen (zo werd mij geadviseerd). Of maakt het bij het zoeken van een camera (op marktplaats) meer uit wat de totale deal aan objectieven e.d. is en moet een body gewoon bepaalde basisfuncties hebben? Voor mij is in ieder geval een lichtmeter onontbeerlijk, lijkt me.

edit: och, en nog iets, een negatievenscanner lijkt me ook handig, als ik zo dit topic doorlees? Morgen ga ik een boek bij de bieb zoeken over ouderwetse fotografie :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:52:49 #272
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_91684477
quote:
Is er een bepaalde camera aan of af te raden? Ik heb bv. een Canon A1 op het oog, omdat je daar belichtingstijd en diafragma onafhankelijk van elkaar kan regelen (zo werd mij geadviseerd). Of maakt het bij het zoeken van een camera (op marktplaats) meer uit wat de totale deal aan objectieven e.d. is en moet een body gewoon bepaalde basisfuncties hebben? Voor mij is in ieder geval een lichtmeter onontbeerlijk, lijkt me.
Leuk dat je analoog wilt gaan fotograferen! :s)

Bij heel veel camera`s kan je de stuitertijd en het diafragma onafhankelijk van elkaar regelen en hebben ook nog een lichtmeter aan boord. Belangrijker is, wat wil je wel automatisch hebben en wat wil je eraan uitgeven? Hoe meer er automatisch kan, hoe duurder en ook hoe bekender het merk hoe duurder. Dus ja, wat wil je precies? :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_91685603
Poeh, die vraag vind ik moeilijk te beantwoorden omdat ik er zo weinig vanaf weet: ik ben gewend dat vrijwel alles (behalve het juiste moment kiezen) automatisch gaat, ik heb geen idee wat er zoal niet-automatisch kan gaan. Scherpstellen, dat wil ik zelf doen. Sluitertijd en diafragma ook. Rolletje terugdraaien (zoiets herinner ik me vaag van vroeger) kan ik gewoon zelf doen. Meer dingen die automatisch zouden kunnen gaan kan ik even niet bedenken, ik hoop de komende tijd met intelligentere dingen te komen :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:33:25 #274
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_91686633
Soms is het namelijk handig als de camera zelf de juiste sluitertijd kiest. Het kost namelijk eventje de tijd als je zelf aan het sluitertijd wieletje moet gaan draaien tot het streepje van de lichtmeter op de goede plek staat. (Camera`s die dat kunnen heb je al vannaf een paar tientjes.)

Wat ook nog wel zinvol is om in het achterhoofd te houden is of de objectieven ook nog bruikbaar zijn op een Digitale SLR. De objectieven van de Canon A1 passen op geen enkele DSLR zonder verlies van scherpstellen op oneindig. De objectieven van Pentax (K-bajonet) bijvoorbeeld kan je zelfs zonder adapter op de nieuwste DSLR van Pentax ' klikken' en nog gewoon gebruiken.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:19:07 #275
53151 T42
Pinball Wizard
pi_91689626
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:33 schreef jw-ole-ole het volgende:
Soms is het namelijk handig als de camera zelf de juiste sluitertijd kiest. Het kost namelijk eventje de tijd als je zelf aan het sluitertijd wieletje moet gaan draaien tot het streepje van de lichtmeter op de goede plek staat. (Camera`s die dat kunnen heb je al vannaf een paar tientjes.)

Wat ook nog wel zinvol is om in het achterhoofd te houden is of de objectieven ook nog bruikbaar zijn op een Digitale SLR. De objectieven van de Canon A1 passen op geen enkele DSLR zonder verlies van scherpstellen op oneindig. De objectieven van Pentax (K-bajonet) bijvoorbeeld kan je zelfs zonder adapter op de nieuwste DSLR van Pentax ' klikken' en nog gewoon gebruiken.
A1 gebruik ik nog ;) en ouder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')