http://www.kamera-express(...)namen_kleinbeeld.htmquote:Op woensdag 29 december 2010 21:36 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Dit zijn nog mijn laatste rolletjes Neopan 1600
Ze gaan er namelijk uit
Ik lees net dit:quote:Op woensdag 29 december 2010 21:36 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Dit zijn nog mijn laatste rolletjes Neopan 1600
Ze gaan er namelijk uit
quote:
Gallery: Kodachrome Is Dead, Long Live Kodachrome
The very last roll of Kodachrome film will be delivered today in Parsons, Kansas. Kodak has slowly phased out the materials needed to make and develop the film. Only a single operation in the world -- Dwayne's Photo in Parsons -- had continued to develop Kodachrome.
First introduced in 1935, the death of the film stock has generated an outpouring of emotion from several generations of photographers, for whom the particular hues generated by Kodachrome define the look of midcentury America.
As much as I love digital cameras and tools that allow you to mimic the old film stocks like Hipstamatic and Instagram, there is just something special about the way Kodachrome captures light. To remind you of what these photos look like, we've assembled a gallery of the best Kodachrome photographs we could find. To point out that Kodachrome could be used for motion pictures, too, we've included a promotional film from the Florida State Archives above. (It's amazing.)
And if I can be permitted one moment of philosophizing before you click through all the beautiful pictures, it's worth reflecting that it took 75 years for the first successful color film to actually exit the market. On the rare occasions when technologies actually die, they go slowly and leave much behind.
Update: This article originally stated that the last roll of Kodachrome would be developed today, but as Erin McCann pointed out, it's actually that the last roll is being delivered today. The last processing machine, the Times notes from Kansas, will be "shut down here to be sold for scrap."
Marktplaats, tweedehands winkels.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik lees net dit:
[..]
![]()
Ik heb sinds kort een Asahi Pentax K1000. Vandaag mn eerste rolletje (36) weggebracht naar de Hema.
Dinsdag kan ik ze ophalen. Ben echt super benieuwd of er wat goeds tussen zit.![]()
Weet iemand of er voor die camera nog een kabel te vinden is voor 't ontspannen? (Weet er even de naam er niet van.)
De laatste keer dat ik bij de Camex in Eindhoven was, hadden ze nog gewoon draadontspanners liggen van Hama. En die lijken te passen op wat ik op de foto's zie.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:12 schreef Junkie het volgende:
Ik heb sinds kort een Asahi Pentax K1000. Vandaag mn eerste rolletje (36) weggebracht naar de Hema.
Dinsdag kan ik ze ophalen. Ben echt super benieuwd of er wat goeds tussen zit.![]()
Weet iemand of er voor die camera nog een kabel te vinden is voor 't ontspannen? (Weet er even de naam er niet van.)
Tof, gaaf om te horen. Heb hem voor ongeveer 20 euro op de kop getikt via marktplaats. Was wel weer even wennen met alles instellen. Gelukkig werkte dat lichtmetertje nog.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:24 schreef Erasmo het volgende:
Marktplaats, tweedehands winkels.
Gefeliciteerd trouwens, ik heb er ook een en het is de beste camera waarmee ik ooit gewerkt heb.
dat is vooral filmrollen voor bijv 8mm film camera'squote:Op donderdag 30 december 2010 19:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik lees net dit:
[..]
![]()
En nu ook een XD11 gekocht, volgens mij redelijk zeldzaam in Nederlandquote:Op zondag 9 januari 2011 14:11 schreef Mute_Me het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb van de week een Minolta XD7 gehaald, als opvolger van een XG1. Deze heeft wat meer functies en er zat een 50mm 1:7 bij. Nog niet zoveel mee gedaan, maar wat opvalt is dat hij veel soepeler en stiller loopt dan die XG1. Volgens mij is het dan ook de basis geweest voor de Leica R4
Kan ik voor zorgen geef me een momentjequote:
Ik had 20 staan in het andere topic...quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:57 schreef zquing het volgende:
wat zou 't trouwens moeten kosten? Veel meer dan een 10tje wil ik er eigenlijk niet voor neerleggen
Leuk dat je analoog wilt gaan fotograferen!quote:Is er een bepaalde camera aan of af te raden? Ik heb bv. een Canon A1 op het oog, omdat je daar belichtingstijd en diafragma onafhankelijk van elkaar kan regelen (zo werd mij geadviseerd). Of maakt het bij het zoeken van een camera (op marktplaats) meer uit wat de totale deal aan objectieven e.d. is en moet een body gewoon bepaalde basisfuncties hebben? Voor mij is in ieder geval een lichtmeter onontbeerlijk, lijkt me.
A1 gebruik ik nogquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:33 schreef jw-ole-ole het volgende:
Soms is het namelijk handig als de camera zelf de juiste sluitertijd kiest. Het kost namelijk eventje de tijd als je zelf aan het sluitertijd wieletje moet gaan draaien tot het streepje van de lichtmeter op de goede plek staat. (Camera`s die dat kunnen heb je al vannaf een paar tientjes.)
Wat ook nog wel zinvol is om in het achterhoofd te houden is of de objectieven ook nog bruikbaar zijn op een Digitale SLR. De objectieven van de Canon A1 passen op geen enkele DSLR zonder verlies van scherpstellen op oneindig. De objectieven van Pentax (K-bajonet) bijvoorbeeld kan je zelfs zonder adapter op de nieuwste DSLR van Pentax ' klikken' en nog gewoon gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |