For real ? zo weinig ?quote:Op zondag 22 augustus 2010 02:41 schreef ABombali het volgende:
BMW duurt korter en kan je niks mee, of je vindt het leuk om in een lab te werken elke dag voor 1800 netto per maand...
Geneeskunde duurt langer, en kan je veel meer mee...
Dit is natuurlijk fucking onzin.quote:Op zondag 22 augustus 2010 03:29 schreef ABombali het volgende:
Nee in een lab na bmw verdien je bijna niks, er bestaan ook bijna geen uitzonderingen. Je moet het echt doen omdat je het leuk vindt, en het niet erg vind om weinig te verdienen.
Bij geneeskunde kun je ook in labs terechtkomen(indien je dit wilt), bijv in een ziekenhuis. Dit is wat gevarieerder werk en je verdient dan ook meer. Tevens kun je nog tientallen andere richtingen op met geneeskunde, handig als je nog twijfelt...
Enige reden waarom je voor BMW zou kunnen kiezen is als je echt van onderzoek houdt, dus maandenlang allerlei dingen testen en hopen op resultaat. Je moet echter niet verwachten dat je onderzoek doet naar een medicijn of geneeswijze... Het gaat in de meeste gevallen om fundamenteel onderzoek. Hierdoor is het in mijn ogen ook minder interessant.
Een andere optie is Farmacie(voornamelijk onderzoek naar en focus op medicijnen), waarbij je in een lab kan gaan werken, of als apotheker aan de slag kan gaan.
Zelfs met archeologie heeft m'n vriend wekenlang in de anatomiezaal gezeten om met lijken en skeletten te werken. Ik zou je keuze daar dus zeker niet op baseren.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:16 schreef Pothoofd het volgende:
Hmm..dus BMW gaat veel dieper op sommige onderwerpen in. Is dat niet tyfus moeilijk, ik dacht dat geneeskunde als lastig was ?
En nog iets, is het waar dat je in je eerste jaar als geneeskunde student als met lijken moet werken, dat had ik namelijk gelezen ergens maar dunno of het klopt. Zou namelijk echt pretty awesome zijn.
Dat hangt er maar vanaf. Voor zover ik heb begrepen is geneeskunde eerder veel dan moeilijk. BMW is een echte wetenshap, in de zin dat je veel meer zelf nadenkt en onderzoek doet. Tenslotte is geneeskunde een "praktischere" studie dan BMW.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:16 schreef Pothoofd het volgende:
Hmm..dus BMW gaat veel dieper op sommige onderwerpen in. Is dat niet tyfus moeilijk, ik dacht dat geneeskunde als lastig was ?
quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:02 schreef Merel1808 het volgende:
Amsterdam is echt de mooiste stad van Nederland natuurlijk, maar je moet er wel zelf wat van maken. Juist in zo'n grote stad verzuip je nogal snel in alle mogelijkheden en dan kun je alsnog heel eenzaam zijn.
Ik doe geneeskunde aan de UvA en dat van die stoffelijk overschotten is waar. Je gaat in je eerste jaar een maand lang met 4 anderen een lichaam ontleden, van kaak tot schaambeen. In je 3e jaar ga je nog een keer zoiets doen met een arm en een been. Het is redelijk uniek in Nederland dat je zoveel zelf mag snijden.
En de meest belangrijke vraag van allen: Heb je je al ingeschreven op Studentenwoningweb?
Absoluut geen spijt van, ik heb heel bewust voor de UvA gekozen en was ook superblij toen ik geselecteerd wasquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef Pothoofd het volgende:
[..]
![]()
Jij doet dus geneeskunde aan de UvA, echt vet. Je hebt er geen spijt van hoop ik ?
En heb me idd al ingeschreven, hoorde van iedereen dat het zo snel mogelijk moest. Het liefst wil ik dan ook ergens dicht bij het centrum oid. Kan ik volgens jullie binnen 1 jaar ergens een nice kamertje vinden ? of gaat dat nog wat langer duren ?
En ik hou BMW sowieso nog open, zoals ik al zei heb ik gelukkig nog genoeg tijd om te beslissen!
Heb ook al redelijk veel gelezen over farmaceutische wetenschappen, ook echt een vette studie imo.
Thanks voor de vele reacties mensen.
Onzin. Hangt er vanaf in welke richting je onderzoek wilt doen. Scheikunde en moleculaire biologie zijn de aangewezen richtingen als je onderzoek wilt doen naar genetische aandoeningen, eiwit productie en andere moleculaire items. Wil je onderzoek doen naar de werking van orgaansystemen (inspanningsfysiologie, nierwerking, etc) dan moet je bij BMW zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:31 schreef teletubi13 het volgende:
Klopt, als je echt researcher op medisch gebied wil worden, dan moet je bij scheikunde/moleculaire biologie zijn.
BMW is van alles een beetje, maar uiteindelijk niks.
Bij geneeskunde leer je DAT iets zo is. Bij BMW leer je waarom dat zo is. Dat is het grote verschil.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:16 schreef Pothoofd het volgende:
En nog iets, is het waar dat je in je eerste jaar als geneeskunde student als met lijken moet werken, dat had ik namelijk gelezen ergens maar dunno of het klopt. Zou namelijk echt pretty awesome zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |