Trackpad van mijn Lenovo gaat net zo soepel als die van mijn Macbook en mijn Lenovo beeldscherm is helderder dan die van mijn Macbook en allebei zijn ze 3 jaar oudquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:53 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Zet ze gewoon eens naast elkaar, en ga gewoon eens met twee vingers over beide trackpads heen onderga de mogelijkheden en hoe soepel dat gaat, zie dan ook nog eens de kwaliteit van de weergave van dit alles op de monitor en dan begin je al aardig te snappen waarom zoveel mensen bereid zijn om meer te betalen dan wat ze zouden kunnen betalen voor een windows laptop die ook kan wat ze ermee zouden moeten doen.
Een hot corner of een keyboard shortcut, hoe zou het sneller kunnen dan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je zei het na mijn post dus ik had het idee dat het betrekking had daarop...
Wat ik trouwens raar vind is dat er niet standaard een snelle manier is om je mac te locken...Dan moet je er weer een actie voor zetten of een hot corner...
Vraagt hij om een 3 jaar oude tweedehandse, of om een nieuwe......???quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Trackpad van mijn Lenovo gaat net zo soepel als die van mijn Macbook en mijn Lenovo beeldscherm is helderder dan die van mijn Macbook en allebei zijn ze 3 jaar oudOh en mijn 14" heeft een hogere resolutie dan een 15.4" van een Macbook Pro
Keyboard shortcut.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:24 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een hot corner of een keyboard shortcut, hoe zou het sneller kunnen dan?
Nee dat is waar.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:29 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Vraagt hij om een 3 jaar oude tweedehandse, of om een nieuwe......???
"maar ik vraag me gewoon af waarom mensen een veel duurdere Macbook Pro boven een laptop met Windows laptop die ongeveer dezelfde specificaties en een tegenwoordig prima besturingssysteem heeft verkiezen. Wat vinden jullie?"quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:29 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Vraagt hij om een 3 jaar oude tweedehandse, of om een nieuwe......???
Ik maak er geen andere vraag van, maar probeer aan te geven waarom informatie en gegevens van 3 jaar oud de vraag van TS niet zullen beantwoorden. Als we alle oude computers die nu niet meer te koop zijn met elkaar gaan vergelijken dan schiet dit allemaal geen donder op.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:44 schreef PriapoZ het volgende:
[..]
"maar ik vraag me gewoon af waarom mensen een veel duurdere Macbook Pro boven een laptop met Windows laptop die ongeveer dezelfde specificaties en een tegenwoordig prima besturingssysteem heeft verkiezen. Wat vinden jullie?"
dit vraagt hij. en hij geeft aan wat zijn persoonlijke ervaringen er mee zijn. probeer probeer dat niet te ontkrachten door er een andere vraag van te maken
maargoed. in mijn vriendengroep wordt het niet geaccepteerd als je een macbook kooptmaar mijn ex had enorm veel gezeik met de garantie en klantenservice. was zo slecht geregeld dat ik alleen daarom al geen macbook zou kopen. het zal wel een uitzondering zijn geweest maar 10 keer moeten bellen en geweigerd worden bij een applestore omdat je hem bij een andere applestore hebt gekocht ging mij wat ver(toetsenbord deed het niet meer na 1 dag
).
Apple resellers horen je altijd te helpen. Waar je ook je Macbook hebt gekocht. Ik heb bijvoorbeeld met mijn Nederlandse Macbook een gratis nieuwe batterij gekregen in Salt Lake City en een nieuwe oplader in Albuquerquequote:Op zondag 22 augustus 2010 16:59 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ik maak er geen andere vraag van, maar probeer aan te geven waarom informatie en gegevens van 3 jaar oud de vraag van TS niet zullen beantwoorden. Als we alle oude computers die nu niet meer te koop zijn met elkaar gaan vergelijken dan schiet dit allemaal geen donder op.
Lekkere vriendengroep heb je trouwens als ze jou niet vrij laten in wat voor pc je kopen wilt.
En wat de Applestore betreft, ja als je importeert dan zullen wel meer bedrijven niet al te soepel doen. Dan heb je toch met verschillende bedrijven te doen. Dell Nederland zal je geimporteerde Dell ook niet gelijk aannemen.
Verder is mijn ervaring met Mac Resellers juist dat ze ongelofelijk soepel zijn met garantie, waar ter wereld je je mac op hebt gekocht, wij zijn al een paar maal met in zweden gekochte macbooks heengeweest en elke is het geen enkel gedoe.
Je moet sowieso nooit je Apple opsturen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:06 schreef grindfreakje het volgende:
Apple Resellers zijn ook niet het probleem, Priapoz geeft aan dat hij garantie problemen heeft met een geimporteerde machine, dit is vrij normaal. De Mac resellers zelf doen hier niet moeilijk omdat dit anders geregeld is.
Maar als een computer uit bv, Amerika importeer, dan stuur ik hem als hij kapot is toch niet op naar Apple Nederland, terwijl elke Mac Reseller mij prima helpt.
Dit is wel erg hoorquote:Op zondag 22 augustus 2010 16:44 schreef PriapoZ het volgende:
maargoed. in mijn vriendengroep wordt het niet geaccepteerd als je een macbook koopt![]()
Ja maar ik snap niet waarom er geen standaard shortcut is...quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dan gebruik je dat toch, wat is het probleem precies?
Ja, en windows gebruikers zijn altijd genuanceerdquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:21 schreef PriapoZ het volgende:
en me vriendengroep.. tja die hebben een hekel aan applefanboys. kan ze geen ongelijk geven. ze kunnen soms bijzonder irritant zijn
voor de duidelijkheid:quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:21 schreef PriapoZ het volgende:
voor de duidelijkheid. gekocht in arnhem.. en gezeik in utrecht.
Linux is niet gebruiksvriendelijk... punt uit.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:26 schreef joepie91 het volgende:
Skip die MacBook maar. Gewoon een Vaio halen, en desnoods Linux erop zetten (blah blah vooroordelen, forget it, is gewoon gebruiksvriendelijk) zoals bijvoorbeeld www.opensuse.org. GNOME als "bureaubladomgeving" kiezen, en het begint al heel wat meer op Mac OSX te lijken.
Volgens mij is dat er wel hoor. http://www.macworld.com/article/49080/2006/01/lockscreen.htmlquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja maar ik snap niet waarom er geen standaard shortcut is...
Lang antwoord voor een standaard shortcutquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:30 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Volgens mij is dat er wel hoor. http://www.macworld.com/article/49080/2006/01/lockscreen.html
Oeh, waar kan ik dat topic vinden?quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, en windows gebruikers zijn altijd genuanceerdOp een ander stukje fok loopt ook weer een discussie, waarbij mensen nog steeds beweren dat macs te duur zijn voor wat je krijgt en als klap op de vuurpijl dat de rechtermuisknop ontbreekt.
Ik heb het niet echt gelezen maar volgens mij zijn er meerdere opties.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Lang antwoord voor een standaard shortcut
Bullshit. Onderbouw je punt eerst maar eens.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Linux is niet gebruiksvriendelijk... punt uit.
Fingerprint reader installeren...quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:33 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Bullshit. Onderbouw je punt eerst maar eens.
Ja maar geen standaard 1...quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:33 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik heb het niet echt gelezen maar volgens mij zijn er meerdere opties.
Ik installeerde ubuntu op mijn netbook. Geroemd als de meest gebruiksvriendelijke distri. Alleen levert men, om onduidelijke redenen, niet vor elke wifi adapter een driver mee ONDANKS dat een gnu gpl gelicenseerde beschikbaar is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:33 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Bullshit. Onderbouw je punt eerst maar eens.
Ik had bij een nieuwe Macbook Pro dat het scherm soms rode strepen vertoonde als je het bewoog, contactprobleem dus... ik bellen met Apple, probleem uitleggen, zegt ie: "ok lijkt een DOA gevalletje, maar we gaan toch eerst even wat testjes uitvoeren" (wat neerkwam op wat toetsencombo's bij opstarten e.d., zoals NVRAM resetten e.d.). Om een softwareprobleem uit te sluiten neem ik aan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 16:44 schreef PriapoZ het volgende:
maargoed. in mijn vriendengroep wordt het niet geaccepteerd als je een macbook kooptmaar mijn ex had enorm veel gezeik met de garantie en klantenservice. was zo slecht geregeld dat ik alleen daarom al geen macbook zou kopen. het zal wel een uitzondering zijn geweest maar 10 keer moeten bellen en geweigerd worden bij een applestore omdat je hem bij een andere applestore hebt gekocht ging mij wat ver(toetsenbord deed het niet meer na 1 dag
).
Of grub loaders die corrupt raken..quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik installeerde ubuntu op mijn netbook. Geroemd als de meest gebruiksvriendelijke distri. Alleen levert men, om onduidelijke redenen, niet vor elke wifi adapter een driver mee ONDANKS dat een gnu gpl gelicenseerde beschikbaar is.
Dan heb je toch een dippie.
Ubuntu is naar mijn mening niet eens de meest gebruiksvriendelijke (dat is wat mij betreft toch echt OpenSuSE, die ook VEEL betere hardware-support heeft), maar meer de distributie die het meeste op Windows probeert te lijken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik installeerde ubuntu op mijn netbook. Geroemd als de meest gebruiksvriendelijke distri. Alleen levert men, om onduidelijke redenen, niet vor elke wifi adapter een driver mee ONDANKS dat een gnu gpl gelicenseerde beschikbaar is.
Dan heb je toch een dippie.
Neuh, ik zou niet weten waarom. In dit huis staan meerdere computers met OpenSuSE, die gebruikt worden door mensen die amper weten wat een browser is. Nooit problemen gehad. Systeem regelt zichzelf, terminal is nog nooit nodig geweest. Ik snap echt niet waarom mensen altijd denken dat iets dat "anders" is, gelijk "ongebruiksvriendelijk" is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Fingerprint reader installeren...
Je weet best dat als je normaal gebruik van je computer wilt maken je moet weten hoe de CLI werkt...
Nooit gehad. In tegenstelling tot de NT Boot Loader...quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Of grub loaders die corrupt raken..
Dat veranderd niets aan mijn situatiequote:Op zondag 22 augustus 2010 17:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ubuntu is naar mijn mening niet eens de meest gebruiksvriendelijke (dat is wat mij betreft toch echt OpenSuSE, die ook VEEL betere hardware-support heeft), maar meer de distributie die het meeste op Windows probeert te lijken.
Klopt. Het laat echter wel zien dat het geen algemeen probleem is, maar bij die specifieke distribute ligt. En dat "Linux" zelf er dus niet op af te rekenen is.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat veranderd niets aan mijn situatie
ja maar wie doet er dan ook maar een knop op een muisquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, en windows gebruikers zijn altijd genuanceerdOp een ander stukje fok loopt ook weer een discussie, waarbij mensen nog steeds beweren dat macs te duur zijn voor wat je krijgt en als klap op de vuurpijl dat de rechtermuisknop ontbreekt.
Tja, uiteindelijk heeft de eindgebruiker niets te maken met de Linux kernel en juist alles met het complete pakket. OS X is ook een 'distributie' bestaande uit een kernel, een BSD userland, een hele zwik open source software zoals Samba en Apache, een Aqua GUI en een Cocoa/Carbon API voor de applicaties.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:46 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Klopt. Het laat echter wel zien dat het geen algemeen probleem is, maar bij die specifieke distribute ligt. En dat "Linux" zelf er dus niet op af te rekenen is.
Je bent niet de enige die anderen verward hiermee, er is maar één apple store in Nederland en dat is de Online van apple zelf, verder zijn er geen Apple eigen winkels en alleen maar Resellers. Vandaar dat ik gelijk dacht aan Import, en dan word verhaal halen bij Apple Nederland zelf al een iets ander verhaal.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:47 schreef PriapoZ het volgende:
[..]
Apple Centre HTR Arnhem dan.. ook goedmaakt toch geen flikker uit waar je dat ding brengt ze moeten je helpen idd. deden ze niet.. en dat vond ik belachelijk. maar daar schijnt nu geen spreken meer van te zijn dus daar zal ik het maar bij laten. het doet mij ook alleen maar deugt om verhalen zoals die van Henno te horen.
Ik heb het dan ook over "Linux" als verzamelnaam voor distributies, anders gaan mensen het sowieso niet begrijpen (een kernel? wat is dat? kun je dat eten? etc).quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:51 schreef Henno het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk heeft de eindgebruiker niets te maken met de Linux kernel en juist alles met het complete pakket. OS X is ook een 'distributie' bestaande uit een kernel, een BSD userland, een hele zwik open source software zoals Samba en Apache, een Aqua GUI en een Cocoa/Carbon API voor de applicaties.
Linux is niet gebruiksvriendelijk, dat is enkel een kernel
Als vervanger van mijn huidige desktop? Denk het niet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:57 schreef Jahr00n het volgende:
Koop lekker die mooie Acer van 500 euro. Meer dan goed genoeg voor je.
Sarcasme.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:10 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Als vervanger van mijn huidige desktop? Denk het niet.
Neuh, niet alleen. Fanboys zijn meer de mensen die iets verdedigen omdat het "nou eenmaal beter is". Ik heb hier toch al aardig wat mensen voorbij zien komen met goede argumentenquote:
Die allemaal aardig persoonlijk zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 03:33 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Neuh, niet alleen. Fanboys zijn meer de mensen die iets verdedigen omdat het "nou eenmaal beter is". Ik heb hier toch al aardig wat mensen voorbij zien komen met goede argumenten
Dit heb ik ook een keer gehad met e-tickets voor vliegen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef Crazy Harry het volgende:
Wat ik ook nog tegen ben gekomen is dat de pdf implementatie van Preview (welke naar ik heb begrepen een open source variant is, alleen weet ik niet welke) ernstig te wensen overlaat.
Ik heb festival-tickets uit moeten printen voor anderen maar bij het openen van de PDF's waren de broodnodige streepjescodes niet aanwezig.
Gelukkig wist degene die het geprint moest hebben zeker dat er streepjescodes op moesten staan, anders had ik nooit de adobe reader gedownload. Die reader liet de streepjescodes vervolgens wel zien...
Als het voor mezelf was geweest en ik had niet van die streepjescodes geweten, had ik voor een voor mij gesloten festivalterrein gestaan omdat ik geen geldige kaartjes bij zou hebben gehad...
Volgens mij staat er ook altijd een kaartnummer op. Die moeten ze dan handmatig invoeren. Dan heb je wel wat kwade gezichten achter je, maar moet je toch het terrein op kunnen komenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:36 schreef Crazy Harry het volgende:
Wat ik ook nog tegen ben gekomen is dat de pdf implementatie van Preview (welke naar ik heb begrepen een open source variant is, alleen weet ik niet welke) ernstig te wensen overlaat.
Ik heb festival-tickets uit moeten printen voor anderen maar bij het openen van de PDF's waren de broodnodige streepjescodes niet aanwezig.
Gelukkig wist degene die het geprint moest hebben zeker dat er streepjescodes op moesten staan, anders had ik nooit de adobe reader gedownload. Die reader liet de streepjescodes vervolgens wel zien...
Als het voor mezelf was geweest en ik had niet van die streepjescodes geweten, had ik voor een voor mij gesloten festivalterrein gestaan omdat ik geen geldige kaartjes bij zou hebben gehad...
Ehh, hoe bedoel je geopend? Preview is niet volledig openen dus?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan natuurlijk ook de pdf liggenEn heb je 'm ook GEOPEND ipv alleen gepreviewd?
Ik nam aan dat je de preview in mail bedoelde. Openen is gewoon dubbelklikkenquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:01 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ehh, hoe bedoel je geopend? Preview is niet volledig openen dus?
Hoe doe ik een PDF verder openen dan? Kan het nog wel proberen, de betreffende PDF's heb ik nog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |