De specificaties van de Macbook Pro zijn iets beter, het besturingssysteem werkt iets fijner, de verkoopwaarde daalt minder snel en daarnaast is heb je geen last van virussen en malware. Maar is het volgens jullie de moeite waarde om daar bijna twee keer zo veel voor te betalen?quote:Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
Intel Core i5 430M
2,26GHz
4GB
15,5"
Radeon Mobility HD5650
1366x768
500GB
Apple MacBook Pro MC371N/A
Intel Core i5 520M
2,4GHz
4GB
15,4"
GeForce GT330M
1440x900
320GB
Jij koopt videokaarten voor je laptop?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef Bushmaster het volgende:
... geen last van virussen en malware? Wie heeft je dat sprookje wijsgemaakt? Oh en kijk meteen maar uit naar een videokaart-upgrade want standaard zit er een baggerkaartje in. Kost je ongeveer 300,- extra omdat het voor de Mac is. Voor een Win_laptop kost hetzelfde kaartje 160,-. Maar goed, dan kun je wel pimpen met je MacBook he
quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef Bushmaster het volgende:
... geen last van virussen en malware? Wie heeft je dat sprookje wijsgemaakt? Oh en kijk meteen maar uit naar een videokaart-upgrade want standaard zit er een baggerkaartje in. Kost je ongeveer 300,- extra omdat het voor de Mac is. Voor een Win_laptop kost hetzelfde kaartje 160,-. Maar goed, dan kun je wel pimpen met je MacBook he
Veel succes met het vervangen van de videokaart in een macbook pro of bij voorbaat een non-gaming-Windows-laptop die lichter dan 7 kilo is. Had je 'm netjes uit het logicboard willen halen met een figuurzaagje?quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:24 schreef Bushmaster het volgende:
Zo'n speelgoed nep laptoppje is nog eenvoudiger in het gebruik. Zullen we die dan allemaal maar kopen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 04:18 schreef Henno het volgende:
De ultieme test was toen m'n moeder eens foto's van haar digitale camera naar de computer wilde overzettenZij is de grootste computernoob die ik ken, en wil eigenlijk meteen dat ik zoiets voor haar doe... ik zeg dus "hang je fototoestel maar aan die kabel daar en leun achterover", iPhoto start op en een minuut later waren alle foto's overgezet. Paar klikken later waren ze per mail verstuurd naar een collega.
En zoiets waardeert een gemiddelde computerveteraan ook, die wil ook niet over dat soort dingen hoeven nadenken.
Dat heeft niets te maken met er wel of niet mee om kunnen gaan, het is gewoon irritant als je weloverwogen een keus maakt om iets te doen het OS vraagt of je het echt zeker weet, of je systeem ineens een stuk trager wordt omdat er een virusscanner actief word.quote:Op zondag 22 augustus 2010 07:40 schreef LasTeR het volgende:
Apple fanboys die lopen te klagen over alle pop-ups, virus scanners e.d. kunnen er klaarblijkelijk niet mee om gaan.
Zou je kunnen zeggen ja. Mijn Windows laptop waar ik geen bevestiging schermpjes meer krijg omdat ik er wel mee om kan gaan. Mijn Xbox 360 (Microsoft) die ik er naadloos op aan kan sluiten en al mijn media kan streamen. Apple kwam dit jaar pas met een HDMI aansluiting voor de MacBook Pro terwijl mijn Windows laptop hier al 2 jaar gretig gebruik van maakt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 09:04 schreef Fokkerinator het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met er wel of niet mee om kunnen gaan, het is gewoon irritant als je weloverwogen een keus maakt om iets te doen het OS vraagt of je het echt zeker weet, of je systeem ineens een stuk trager wordt omdat er een virusscanner actief word.
MS behandelt zijn klanten alsof het volslagen idioten zijn met al die pop-ups.
Je noemt Apple gebruikers Apple fanboys, maakt dat jou dan een Microsoft fanboy? ;-))
Waarom is gebruiksgemak geen argument?quote:Op zondag 22 augustus 2010 07:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Zo'n speelgoed nep laptoppje is nog eenvoudiger in het gebruik. Zullen we die dan allemaal maar kopen?
Is toch geen argument man
Apple gebruikt al jaren het superieure (mini)displaypoort welke veel hogere resoluties aankan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:12 schreef LasTeR het volgende:
Apple kwam dit jaar pas met een HDMI aansluiting voor de MacBook Pro terwijl mijn Windows laptop hier al 2 jaar gretig gebruik van maakt.
Mijn Lenovo Thinkpad doet het gelijkquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:41 schreef VancouverFan het volgende:
Ik ben overgestapt van 15 inch HP / Windows Laptop naar 13 inch MacBookpro en het is echt een verademing.
Alleen al dat je laptop binnen 10 seconden nadat je 'm opengeklapt hebt draait. Windows deed er minstens een 2 minuten over.
Prima apparaat en wil, zeker qua laptop, echt niks meer anders.
Daar heb jje onze fanboy weerquote:Op zondag 22 augustus 2010 01:21 schreef retorbrapi het volgende:
6 jaar geleden stond ik voor hetzelfde dilemma als jij, TS: een Mac of toch maar weer een Windows PC? Ik heb toen uiteindelijk de aankoop van een dure iMac aangedurfd en na een maand baalde ik ervan dat ik niet veel eerder de overstap had gemaakt. Ik vond dat ding zo relaxed werken, geen geklooi met virusscanners, hinderlijke popups en notificaties en onlogische instellingen. Alles werkte gewoon zonder enige vorm van onderhoud. Het hele systeem is opgebouwd vanuit de gedachte dat het computergebruik voor de gebruiker zo makkelijk mogelijk moet zijn. Die filosofie vind je ook terug in de OS X applicaties en daarom is het allemaal zo gebruiksvriendelijk. Maar dit moet je echt zelf ervaren voordat je er een goed beeld van hebt.
Mijn advies aan jou is dan ook om je keuze niet te baseren op wat lijstjes met specs maar om zelf even uitgebreid een Mac uit te proberen, je te laten informeren door iemand die er verstand van heeft en dan te kijken of je het de meerprijs waard vindt.
Sinds wanneer ben jij opeens anti-apple na jaren in de apple SC verblijven?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mijn Lenovo Thinkpad doet het gelijk
ik zit op lenovo en het is niet meer wat het was helaasquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mijn Lenovo Thinkpad doet het gelijk
Oh ik ben niet anti-apple hoor. Ik geef alleen wat tegengas.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij opeens anti-apple na jaren in de apple SC verblijven?
Zeg je nu dat ik zit te liegen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:13 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
ik zit op lenovo en het is niet meer wat het was helaasmijn laatste lenovootje dus.
mac it is
Mjah met nogal vreemde argumenten. Maar waarom heb je opeens weer voor windows gekozen dan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh ik ben niet anti-apple hoor. Ik geef alleen wat tegengas.
ik zei enkel dat lenovo niet meer is wat het was (onder ibm). het is overpriced meuk met gratis meegeleverde lenovo spamtool.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:14 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh ik ben niet anti-apple hoor. Ik geef alleen wat tegengas.
[..]
Zeg je nu dat ik zit te liegen?
Ik klap mijn thinkpad dicht... HIj gaat op standby net als een mac... Ik klap hem open en gelijk is daar het inlogscherm..
Qua bouw is de lenovo trouwens heeeeel wat beter dan de witte macbook.
Omdat ik zoveel problemen had met mijn Macbook uiteindelijk en omdat ik niet zoveel geld te besteden had dus maar gekozen voor een Lenovo... Wellicht dat ik straks overstap naar Linux maar dan moet ik eerst nog wat programma's zien te vinden (zoals lightroom). Het is niet dat ik specifiek Windows wil gebruiken verder...quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah met nogal vreemde argumenten. Maar waarom heb je opeens weer voor windows gekozen dan?
Overpriced valt wel mee, het zijn degelijke laptops en dan zou ik het ook niet roepen als je een Apple gaat kopen.. Die spamtools kan je er allemaal afhalen dus dat is ook onzin.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:17 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
ik zei enkel dat lenovo niet meer is wat het was (onder ibm). het is overpriced meuk met gratis meegeleverde lenovo spamtool.
Waarom liegen mensen toch altijd keihard om hun punt proberen kracht bij te zetten?quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:25 schreef NietTeVolgen het volgende:
Apple OSX heeft geen super videokaart en processor nodig om hetzelfde kunstje als windows te doen. Waar je op OSX met mindere specs een HD video monteert begint ie in windows al te haperen. Daarnaast zijn de macbook pro's zo duur omdat unibody, toetsenbord etc van hele hoge kwalitiet zijn. Dat zie je niet terug bij een dell, een hp, een acer, etc
Niet specifiek in dit topic, maar ik heb je al wat typisch non argumenten in andere topics zien gebruiken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:18 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Omdat ik zoveel problemen had met mijn Macbook uiteindelijk en omdat ik niet zoveel geld te besteden had dus maar gekozen voor een Lenovo... Wellicht dat ik straks overstap naar Linux maar dan moet ik eerst nog wat programma's zien te vinden (zoals lightroom). Het is niet dat ik specifiek Windows wil gebruiken verder...
Maar hoezo vreemde argumenten?
Een MacBook Pro is een prima keuze met inderdaad een nette accuduur. Vergeet niet dat het in het begin even wennen kan zijn, maar als je er niet uitkomt moet je maar even naar de Apple topics gaan daar kunnen ze je op weg helpen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef Tauchmeister het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik neig toch sterk naar de Macbook Pro, vooral omdat ik niet wil dat de accu na 2,5 uur internetten, zoals bij een Vaio bijvoorbeeld het geval is, alweer leeg is.
Joah klopt. Soms is het ook leuk om wat reacties uit te lokken. Ik vind dat elk OS zijn voordeel en nadelen heeft. En ik word gewoon moe van die apple jehova's die zo fanatiek zijn dat ze vergeten dat er ook kanttekeningen zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet specifiek in dit topic, maar ik heb je al wat typisch non argumenten in andere topics zien gebruiken.
Zeg dan gewoon dat ie naar macmiep.nl toe moet gaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:25 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een MacBook Pro is een prima keuze met inderdaad een nette accuduur. Vergeet niet dat het in het begin even wennen kan zijn, maar als je er niet uitkomt moet je maar even naar de Apple topics gaan daar kunnen ze je op weg helpen.
Ach kom, je bent jaren zelf een van de ergste jehova's geweest en nu ga je je opeens 180 graden anders gedragen om het te nuanceren ofzoquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Joah klopt. Soms is het ook leuk om wat reacties uit te lokken. Ik vind dat elk OS zijn voordeel en nadelen heeft. En ik word gewoon moe van die apple jehova's die zo fanatiek zijn dat ze vergeten dat er ook kanttekeningen zijn.
de bouwkwaliteit is aanzienlijk achteruit gegaan. ik gok dat een allu macbook pro weinig onderdoet. of een degelijke dell laptop (dimension serie geloof ik?)quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Overpriced valt wel mee, het zijn degelijke laptops en dan zou ik het ook niet roepen als je een Apple gaat kopen.. Die spamtools kan je er allemaal afhalen dus dat is ook onzin.
Windows is blijkbaar een systeem waar je mee moet leren omgaan, en daar heb ik gewoon geen zin in en geen tijd voor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 07:40 schreef LasTeR het volgende:
Apple fanboys die lopen te klagen over alle pop-ups, virus scanners e.d. kunnen er klaarblijkelijk niet mee om gaan.
Macmiep is ook een goeie ja, maar in de topics hier kan hij wat directere terugkoppeling krijgen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat ie naar macmiep.nl toe moet gaan.
Zou jou het wat uitmaken?quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, je bent jaren zelf een van de ergste jehova's geweest en nu ga je je opeens 180 graden anders gedragen om het te nuanceren ofzo
Dan ben je toch wel echt te dom om te poepen.
Dat blijktquote:
Je matigt niet, je trolled. En JIJ kan je niet beroepen op onwetendheidquote:Daarnaast vind ik Mac nog steeds heerlijk werken hoor en mijn macbook staat nog altijd thuis aan
Maar mag je tegenwoordig niet meer matigen?
Je weet toch wel beterquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat blijkt
[..]
Je matigt niet, je trolled. En JIJ kan je niet beroepen op onwetendheid
Ik ben geen hater, dat heb ik al gezegd. En als ik een hater was dan had ik daar meer dan genoeg gegronde redenen voor want ik heb 3 jaar lang een Macbook gebruiktquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:40 schreef retorbrapi het volgende:
Ook iets om aan te wennen TS: de enthousiaste Apple gebruikers die heel erg tevreden zijn en dat graag laten merken, en de fanatieke haters die om een of andere reden altijd anti moeten zijn.
Maar wel opvallend dat je je aangesproken voelt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik ben geen hater, dat heb ik al gezegd. En als ik een hater was dan had ik daar meer dan genoeg gegronde redenen voor want ik heb 3 jaar lang een Macbook gebruikt
Zet ze gewoon eens naast elkaar, en ga gewoon eens met twee vingers over beide trackpads heen onderga de mogelijkheden en hoe soepel dat gaat, zie dan ook nog eens de kwaliteit van de weergave van dit alles op de monitor en dan begin je al aardig te snappen waarom zoveel mensen bereid zijn om meer te betalen dan wat ze zouden kunnen betalen voor een windows laptop die ook kan wat ze ermee zouden moeten doen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:54 schreef Tauchmeister het volgende:
Ik ben sinds kort op zoek naar een laptop. In eerste instantie dacht ik aan een Macbook Pro, aangezien ik van verschillende mensen in mijn omgeving heb gehoord dat de overstap van Windows naar Mac OS X hen erg goed is bevallen. Echter heb ik vanmiddag ook een paar laptops met Windows aan het werk gezien en sindsdien twijfel ik of het zinvol is om ¤800,- meer neer te leggen voor iets betere specificaties.
Een voorbeeld:
[..]
De specificaties van de Macbook Pro zijn iets beter, het besturingssysteem werkt iets fijner, de verkoopwaarde daalt minder snel en daarnaast is heb je geen last van virussen en malware. Maar is het volgens jullie de moeite waarde om daar bijna twee keer zo veel voor te betalen?
Budget speelt hier geen rol in, maar ik vraag me gewoon af waarom mensen een veel duurdere Macbook Pro boven een laptop met Windows laptop die ongeveer dezelfde specificaties en een tegenwoordig prima besturingssysteem heeft verkiezen. Wat vinden jullie?
Je zei het na mijn post dus ik had het idee dat het betrekking had daarop...quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:46 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar wel opvallend dat je je aangesproken voelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |