ik hem een georganiseerde reis (dus met NL reisorganisatie) gemaakt in Marokkoquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:31 schreef SeLang het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon naar alle twee.
Wil nog altijd een keer een langere reis door Marokko maken. De vorige keer werd ik meteen bij aankomst met de dood bedreigd omdat ik weigerde drugs te kopen(in de nachttrein van Tanger naar Marrakesh).
Ik kwam in m'n uppie met bussen en treinen vanuit NL naar Spanje en dan bij Gibraltar (Algeciras eigenlijk) met een boot de zee over naar Marokkoquote:Op zondag 22 augustus 2010 11:35 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
ik hem een georganiseerde reis (dus met NL reisorganisatie) gemaakt in Marokko
Tja, dan ben je zeker van Algeciras naar Tanger gevaren. Tanger is dan ook een smerig-pauper-drugs stadje.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kwam in m'n uppie met bussen en treinen vanuit NL naar Spanje en dan bij Gibraltar (Algeciras eigenlijk) met een boot de zee over naar Marokko
Ik heb juist de ervaring dat je in Marrakech constant wordt aangesproken door mensen die iets aan je willen verdienen. Opdringerige verkopers in de souq, die enorme einden met je mee blijven lopen en tegen je aan kletsen of je nou iets terugzegt of niet. In Istanbul niets van dat alles. Istanbul is wel een grote drukke stad, maar je kunt er ook makkelijk rust vinden (bijv in de moskee-complexen en parken).quote:Op zondag 22 augustus 2010 00:31 schreef ETA het volgende:
Marrakech heeft in vergelijking met Istanbul een veel gemoedelijker sfeer. Istanbul is drukke stad waar het gewone leven door gaat, waar in Marrakech je makkelijk de rust kan opzoeken in een van de vele parken.
De bazar in Istanbul is weinig authentiek. Er hangen flatscreens aan het plafond voor reclame, de boel is netjes gerestaureerd met gladde natuurstenen vloeren en er hangen Engelstalige informatieborden en wegwijzers.quote:De grote souk in Istanbul is echt groot en deels ook echt gericht op de lokale bevolking. Het is wel leuk om hier een paar uur rond te dwalen. In Marrakech heb je het centrale plein, puur gericht op toeristen. Maar dat en de straten eromheen heb je na 1 dag wel gezien.
hiermee ben ik het wel eens. Istanbul heeft meer te bieden dan Marrakech. Marrakech is meer 'hardcore', minder westers dan Istanbul, minder gepolijst.quote:In Istanbul kan je makkelijk een paar dagen vermaken. Ik denk dat Marrakech daarvoor te weinig biedt, maar daarin tegen kan je wel mooi even de Sahara bezoeken.
Overigens mag je in Marokko geen enkele moskee bezoeken (muv die ene grote in Casablanca), in Istanbul wel.
Ik zou Istanbul adviseren, het heeft net iets meer te bieden dan Marrakech.
Ik ben vorig jaar in Istanbul geweest en ik werd bij elke stap die ik zette aangesproken en daarbij passeerden alle nationaliteiten de revu en of je ze nou wel of niet negeerde ze bleven roepen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb juist de ervaring dat je in Marrakech constant wordt aangesproken door mensen die iets aan je willen verdienen. Opdringerige verkopers in de souq, die enorme einden met je mee blijven lopen en tegen je aan kletsen of je nou iets terugzegt of niet. In Istanbul niets van dat alles.
Ja, en heeft die oproep gewerkt...?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:25 schreef MartiniRosso het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar in Istanbul geweest en ik werd bij elke stap die ik zette aangesproken en daarbij passeerden alle nationaliteiten de revu en of je ze nou wel of niet negeerde ze bleven roepen...
de marokkaanse regering heeft de bevolking opgeroepen om touristen met rust te laten....
Gastquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:35 schreef atomicrunner het volgende:
In heel marokko is geen flikker te zien, man.
Het hangt ook een beetje ervan af als welke nationaliteit je eruit ziet. Ik ben één avondje met een Japanner door Istanbul gewandeld, dat was pas écht een ramp. Echt om medelijden van te krijgen. We hebben toen voor het avondeten heel gauw de boot naar de overkant van de Bosporus gepakt, daar viel het gelukkig allemaal wel mee.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, en heeft die oproep gewerkt...?
Ik heb die verhalen wel meer gehoord over Istanbul, maar zelf totaal nergens last van gehad, terwijl ik echt wel herkenbaar ben als toerist.
volgens marokkaanse kennissen van mij wel...quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, en heeft die oproep gewerkt...?
allleen Marrakech, of ook nog omringende gebieden?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:53 schreef Keroppi het volgende:
De keuze is overigens op Marrakech gevallen
Bedankt voor alle reacties!
Alleen de stad, vanwege het beperkt aantal vrije dagen wat ik nog heb. Maar als het bevalt ga ik zeker nog een keer terug voor een rondreis.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:36 schreef ETA het volgende:
[..]
allleen Marrakech, of ook nog omringende gebieden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |