Hmmm das niet het enige wat niet de goede kant op gaatquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
alweer schietenparty in de laatste tijden.
zo gaat niet goede kant op in NL
Bij een druk feest?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:04 schreef Maitje het volgende:
Afrekening in het criminele leventje?
Dacht ik ook even maar lijkt me toch ook een beetje onwaarschijnlijk eerlijk gezegd. Dat doe je namelijk niet midden op zo'n feest. Meestal gebeuren zulke dingen vanuit een rijdende auto of op een rustige plek. Maar zoals ik al zei, ik hoop het ook om toch een soort excuus te hebben voor jezelf dat het je niet zomaar kan overkomen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:04 schreef Maitje het volgende:
quote:
Waarom niet. Veel mensen die uiteen stuiven en door die hysterie kan die makkelijk weg komen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dacht ik ook even maar lijkt me toch ook een beetje onwaarschijnlijk eerlijk gezegd. Dat doe je namelijk niet midden op zo'n feest. Meestal gebeuren zulke dingen vanuit een rijdende auto of op een rustige plek. Maar zoals ik al zei, ik hoop het ook om toch een soort excuus te hebben voor jezelf dat het je niet zomaar kan overkomen.
Eén van de toffere feesten in Arnhem was dit altijd. Ben er al 5 jaar niet geweest, dus geen idee hoe het de afgelopen jaren was...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:04 schreef Maitje het volgende:
Is gewoon iets onderling, heeft natuurlijk verder niets te maken met mensen die daar gewoon komen om te feesten....quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:11 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Eén van de toffere feesten in Arnhem was dit altijd. Ben er al 5 jaar niet geweest, dus geen idee hoe het de afgelopen jaren was...
Inderdaad. Stukje van een paar uur terug:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Is gewoon iets onderling, heeft natuurlijk verder niets te maken met mensen die daar gewoon komen om te feesten....
quote:Blote billen en gebronsde mannenlijven
zaterdag 21 augustus 2010 | 16:07 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 21 augustus 2010 | 16:09
Tekstgrootte
Een van de fraai uitgedoste deelnemers aan Rio aan de Rijn. foto: Berrie van Helden
Tienduizenden mensen genoten zaterdagmiddag in Arnhem van de Bonte Parade, onderdeel van het zomercarnaval Rio aan de Rijn.
De deelnemers vertrokken traditiegetrouw bijna drie kwartier te laat, maar vervolgens ging het onder aanvoering van Miss Rio, Micheline Wever uit Alkmaar, in een redelijk tempo door de binnenstad van Arnhem op weg naar de Markt waar de finale plaatshad. Rijen dik hadden de toeschouwers zich langs de route opgesteld om naar niets te hoeven missen van het kleurrijke en gevarieerde spektakel. De meeste bezoekers waren naar Arnhem gekomen om te genieten van de blote vrouwenbillen en gebronsde mannenlijven. Gelijktijdig met de Bonte Parade had voor het eerst in Arnhem het festival WereldStad Arnhem plaats. Op verschillende pleinen in de binnenstad vielen Chinese, Latijns-Amerikaanse, Turkse en Cubaanse klanken te horenn. Vooral Plaza Asiatica trok zaterdagmiddag veel bekijks. Meer dan 100 Chinezen voerden hier dansen op.
Wat ik mij afvraag; wat heeft die auto met deze schietpartij te maken?quote:19:34:11 21-08-10 7 AMBU Prio 1 Inzet FRB MARKT ARNHEM (AH) 3680 (soort voertuig: auto)
0920021 CPA Gelderland-Midden ( FRB Coordinator )
19:34:11 21-08-10 7 BRAN Prio 1 Inzet FRB MARKT ARNHEM (AH) 3680 (soort voertuig: auto)
0900330 BRW Arnhem ( Koppeling Voertuignavigatie )
0900307 BRW Arnhem-Noord ( Ploegcommandant )
0900301 BRW Arnhem-Noord ( Blusgroep 1 )
19:14:37 21-08-10 7 AMBU A1 KERKPLEIN ARNHEM
0920008 CPA Gelderland-Midden ( OvDG Arnhem E.O. )
19:14:18 21-08-10 7 AMBU A1 KERKPLEIN ARNHEM
0920114 CPA Gelderland-Midden ( Ambulance 07-114 Ede )
19:12:22 21-08-10 7 AMBU A1 KERKPLEIN ARNHEM
0920113 CPA Gelderland-Midden ( Ambulance 07-113 Arnhem )
19:11:46 21-08-10 7 AMBU A1 MARKT ARNHEM
0920146 CPA Gelderland-Midden ( Ambulancemotor 07-326 Arnhem )
19:38:54 21-08-10 7 AMBU A1 KERKPLEIN ARNHEM
0920115 CPA Gelderland-Midden ( Ambulance 07-115 Barneveld )
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
alweer schietenparty in de laatste tijden.
zo gaat niet goede kant op in NL
Antilliaan met ruzie, lijkt me waarschijnlijkerquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:04 schreef Maitje het volgende:
Maar altijd beter dan Over De Waal he, 3-1quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:19 schreef Biogarde het volgende:
Dat dat kan in Arnhem. Zo pittoresk en dan toch schieten. Hufters!
Had laat Nijmegen z'n eigen schiettopic hebben. Bovendien is dat een kutdiscussie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
De politie heeft gisteren het goede voorbeeld gegeven zullen we maar zeggen. Had de dader een hond bij zich?²
quote:Twee arrestaties na schietpartij 'Rio', drie gewonden
zaterdag 21 augustus 2010 | 20:27 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 21 augustus 2010 | 21:27
Tekstgrootte
Ontreddering op de Markt in Arnhem na de schietpartij. Foto: Maria Popova
ARNHEM - Het Caribische feest Rio aan de Rijn in Arnhem is geeindigd in een drama. Bij een schietpartij raakten drie mensen gewond. Een van hen werd in het hoofd geraakt. Hoe kritiek zijn toestand is, is niet bekend.
De politie heeft inmiddels twee arrestaties verricht. Onder hen is de vermoedelijke schutter.
De man liep tijdens de slotmanifestatie met een pistool het publiek in en schoot gericht op een man. Hij raakte deze in het hoofd. Een omstander werd geraakt door een verdwaalde kogel, in zijn been. Ook een andere bezoeker raakte gewond, in de borst. Of dat ook een verdwaalde kogel kwam of dat er een tweede schutter was, is nog niet duidelijk.
Volgens ooggetuigen, onder wie Rio-organisator Wil Plooster, stopte de man na geschoten te hebben zijn pistool weer achter zijn broekband en liep hij kalm weg. De schietpartij had alle kenmerken van een geplande aanslag; leden van deelnemende groepen zeiden dat ze de schutter herkenden. Hij en het slachtoffer zouden elkaar ook kennen.
Nadat de schoten gevallen waren, ontstond grote paniek op het volgestroomde plein aan de Markt. Het hoogtepunt van Rio, het optreden van de groep BMW, stond net op het punt van beginnen. Mensen stoven in paniek uiteen en renden richting het gemeentehuis. In de paniek raakte niemand gewond.
De politie voerde zaterdagavond een grootscheeps onderzoek uit op de Markt en in de directe omgeving. Organisator Plooster en burgemeester Pauline Krikke, die ter plaatse was, reageerden ontredderd op de schietpartij. "Het is verschrikkelijk dat een van de allermooiste afleveringen van Rio zo afloopt", zei Plooster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |