ja hier staat dus het en dequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:31 schreef Meddo het volgende:
oh![]()
http://www.vandale.nl/van(...)nds&searchQuery=krat
krat het, de; o en v(m) -ten kist van open latwerk of plastic: een ~je bier
ja blijkbaar kan het allebeiquote:
Ik vind de krat beter klinkenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
ja blijkbaar kan het allebei![]()
maar gewoon het krat gebruiken.. klinkt veel beter
Het kan allebeiquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
ja blijkbaar kan het allebei![]()
maar gewoon het krat gebruiken.. klinkt veel beter
Nou en, ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier gebruiken we steevast "het krat" hoor. De krat heb ik nog nooit iemand horen zeggenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Het kan allebei. En we hadden er net een kratje jupiler om verwed. Maar het krat klinkt toch niet veel beter?
In de volksmond wordt toch gewoon de krat gebruikt
Kom uit Noord-Brabant en hier gebruiken de meeste de krat. Misschien is het wel anders in sommige regio's.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:11 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou en, ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier gebruiken we steevast "het krat" hoor. De krat heb ik nog nooit iemand horen zeggen
Bij jullie gaan ze ook naar de voetbal dus het zal wel weer eens iets zuiders zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Kom uit Noord-Brabant en hier gebruiken de meeste de krat. Misschien is het wel anders in sommige regio's.
ja sommige zeggen dat inderdaadquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:46 schreef ambtenaar2.0 het volgende:
[..]
Bij jullie gaan ze ook naar de voetbal dus het zal wel weer eens iets zuiders zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |