Reken maar dat het ook hier geïntroduceerd wordt. In sommige plaatsen zijn onze klikos ook al geRFIDed. Het is om het even wanneer ook hier boetes op de deurmat vallen omdat je net even te veel van het verkeerde hebt weggegooid.quote:High-tech carts will tell on Cleveland residents who don't recycle ... and they face $100 fine
It would be a stretch to say that Big Brother will hang out in Clevelanders' trash cans, but the city plans to sort through curbside trash to make sure residents are recycling -- and fine them $100 if they don't.
The move is part of a high-tech collection system the city will roll out next year with new trash and recycling carts embedded with RFID chips and bar codes.
The chips will allow city workers to monitor how often residents roll carts to the curb for collection. If a chip show a recyclable cart hasn't been brought to the curb in weeks, a trash supervisor will sort through the trash for recyclables.
Trash carts containing more than 10 percent recyclable material could lead to a $100 fine, according to Waste Collection Commissioner Ronnie Owens. Recyclables include glass, metal cans, plastic bottles, paper and cardboard.
bron
Niet op de verpakking, maar op de kliko.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:08 schreef JoPiDo het volgende:
voorlopig zijn RFID-chips nog te duur om op elke verpakking te plakken
en die chips zelf zijn natuurlijk milieuvervuilender dan de hele verpakking waar deze op geplakt wordt
ik denk dat TS daar op doelde met zijn reactiequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:11 schreef Stranger het volgende:
[..]
Niet op de verpakking, maar op de kliko.
En als je niet wil recyclen moet je dus gewoon elke week toch je groen- of papierkliko aan de weg zetten.
ik weet niet hoor in welke eeuw jij leeft maar RFID zit overal. bijv eurobiljetten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:08 schreef JoPiDo het volgende:
voorlopig zijn RFID-chips nog te duur om op elke verpakking te plakken
en die chips zelf zijn natuurlijk milieuvervuilender dan de hele verpakking waar deze op geplakt wordt
Verbazing over registratie vuilniszakquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:13 schreef Hukkie het volgende:
Hier hebben we nog van die vuilniscontainers waar je gewoon alles in kan mikkeren. Zolang ik geen adresgegevens en bonnetjes in de vuilniszak doe, wens ik ze succes met traceren.
het gaat om chips op wegwerpverpakkingen, niet op biljetjes van 500 euroquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet niet hoor in welke eeuw jij leeft maar RFID zit overal. bijv eurobiljetten.
Je dacht toch niet echt dat het alleen de 200 en 500 zit?!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:18 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het gaat om chips op wegwerpverpakkingen, niet op biljetjes van 500 euro
de meest eenvoudige chip kost ongeveer tussen de 10 en 20 cent per stuk, dat is voorlopig nog te duur om op elk artikel te plakken
het gaat om chips op wegwerpverpakkingenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je dacht toch niet echt dat het alleen de 200 en 500 zit?!!
In je links staat dat ze dat graag zouden willen maar nog niet weten hoe...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet niet hoor in welke eeuw jij leeft maar RFID zit overal. bijv eurobiljetten.
het enige bewijs dat ik op internet kan vinden is van een Amerikaan die een vijf-eurobiljet in de magnetron heeft gedaan, uit een klein brandgaatje maakt hij op dat er een chip in zitquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:31 schreef Nemephis het volgende:
[..]
In je links staat dat ze dat graag zouden willen maar nog niet weten hoe...
Fred Teeven en trawanten zijn maar wat blij met jouw soort mensen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:10 schreef Jahr00n het volgende:
Lijkt me een goede ontwikkeling. Ik heb toch niets te verbergen.
Dude... lees je bron eens goed door, er staat alleen maar dat ze het zouden willen om vervalsing tegen te gaan, en dat ze nog lang niet zover zijn dat ze het kunnen, daar ze nog op een paar praktische problemen stuiten...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waar woon je, heb je mooie spullen in huis, en waar hangt je reservesleutel?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:10 schreef Jahr00n het volgende:
Lijkt me een goede ontwikkeling. Ik heb toch niets te verbergen.
Handige links, maar tenzij er een rfid-id van ieder product wat ik bij de supermarkt pin op de bon komt, gaan ze mij vooralsnog niet traceren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Verbazing over registratie vuilniszak
http://www.rfidzorg.nl/pilots.html
RFID-chips afvalverwerking kwetsbaar voor hackers
Er is een verschil tussen wat ze vermelden op de bon en wat er daadwerkelijk geregistreerd wordt. Vergeet niet dat veel heel veel mensen mee doen met bonusregelingen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Handige links, maar tenzij er een rfid-id van ieder product wat ik bij de supermarkt pin op de bon komt, gaan ze mij vooralsnog niet traceren.
En ik ga nu even boodschappen doen.
Da's een link naar een member page... s.v.p. relevante gedeelte ctrl-c ctrl-vquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.nytimes.com/2003/02/25/technology/25THEF.html
Nergens zie ik je het nog over het bericht in de OP hebben. je haalt er allemaal nevenzaken aan waar ik zelf geen bevestiging van kan zien..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.nytimes.com/2003/02/25/technology/25THEF.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |